Hallo, mijn zoontje is nu acht weken oud en sinds een week zit hij op 5 flessen van 190cc. Toen ik zes flessen gaf, moest ik hem vaak voor minstens twee wakker maken en nu met vijf flessen hoef ik hem alleen voor zijn laatste fles wakker maken dus dat gaat prima. Alleen heb ik moeite met welke tijden ik nu moet aanhouden. Hij krijgt zijn eerste fles wanneer hij wakker wordt. Vaak is dat rond 6 uur 's ochtends. Vervolgens krijgt hij een fles rond half elf/elf uur, dan om drie uur, om zeven uur en zijn laatste om 11 uur/half twaalf. Maar zijn dit goede tijden om aan te houden of wordt de volgende overgang dan lastiger? Want hij heeft nu niet echt een middagdutje. Om zeven uur 's avonds gaat hij naar bed, en daar krijgt hij ook zijn laatste en eerste voeding. Vervolgens leg ik hem dan weer op bed(of bij mij) en gaat hij dus pas om half elf naar beneden. Na het flesje speelt hij in de box of babygym, dan slapen en om drie uur fles. Dan weer spelen en weer slapen, weer spelen en dan is het alweer zeven uur en tijd voor zijn bedje. Is hij dan teveel boven in zijn bedje, en maakt het uit dat hij niet echt een middagdutje heeft, maar meer losse slaapjes? Een hele lap tekst getypt zie ik, hopelijk komt u er een beetje uit.
Beste Thes, Het schema ziet er goed uit en veel kindjes van 2 maanden oud hebben nog meerdere slaapjes per dag nodig. Het slaapritme verschilt per kindje, het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje. Als jouw zoontje het goed doet op jouw eet- en slaapschema, dan zou ik hier zeker mee doorgaan. Groet, Anne