Constant tong uit de mond, is dit normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door masu, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hallo dames!

Ik wil graag even jullie advies over het volgende.
    Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden. Ze doet 't super goed, drinkt goed, slaapt goed, is lekker vrolijk, etc.
    Sinds een weekje steekt ze bijna constant haar tong uit. En niet een klein stukje, maar echt die hele lap hangt er dan uit (en ze steekt 'm naar onderen zeg maar, richting kin).
    Na haar geboorte heeft ze dit ook een tijdje gedaan en daarna is het echt 2 maanden of zo niet meer voorgekomen.
    En nu dus ineens weer wel....ze houdt dat ding gewoon niet binnen.

Weet iemand wat dit kan zijn? Kan het kwaad of is 't ergens slecht voor?

Ik hoop op veel reacties! ;)

Groetjes
    Masu

2. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Mijn zoon van 4,5 maand doet dit ook! Hij kwijlt ook steeds meer. Dit heeft volgens mij te maken dat een baby veel smaak spillen in de tong heeft en daarmee proeft en ontdekt. Hij likt ook aan z'n handen en speeltjes. Stopt nu alles in z'n mond.
    Dus volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken!

Gr. Ushi

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor je reactie! Laten we hopen dat het gewoon het ontdekken is!

Nog meer reacties zijn altijd welkom!:)

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat doet K. ook de hele tijd,en vind het geweldig als ik het nadoe :D
    Maar het zal idd aan het ondekken liggen, want ze voelen/proeven alles met de tong (was vanmiddag nog op RTL4 bij Oei ik groei) :D

5. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Heeft mijn meissie ook een hele tijd gedaan, komt helemaal goed inmiddels doet ze het allang niet meer hihi (alleen als ze ondeugend is)

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

mijn dochter heeft dit ook gedaan en dat vond ik ook best raar hoor(als maar niks aan de hand is:)) maar ze is bijna 2 jaar en alles is goed gekomen hoor hahaha

geen zorgen maken!

7. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Dank jullie wel voor de snelle reacties! Heel fijn om te horen dat 't er gewoon bij hoort.

8. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Soms lees ik een topic en dan denk ik 'oh ja, dat deed ons meisje toen ook'. En dit is dus ook zo'n topic.... :) Leuk om te lezen ;)

Maareh, komt idd allemaal goed... weet niet wanneer het gestopt is maar inmiddels doet ze het al een tijdje niet meer :D

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.090
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ons zoontje deed het ook. Nu nog wel eens trouwens. Doodeng vind ik dat, als hij weer eens rond de tafel stap met zijn tong uit zijn mond. We hebben al eens een bloedbad gehad omdat ie viel en op zijn tong beet. ;) (Maar dat is ook weer goedgekomen hoor, het was een flinke snee maar het genas heel vlot!)

Op deze leeftijd kun je ze moeilijk uitleghen dat ze hun tong binnen boord moeten houden hè. Als hij wat ouder is en hij doet het nog ga ik er wel mee aan de slag, maar dat heeft nu echt geen zin.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Volgens mij heeft het inderdaad alles te maken met de ontwikkeling en het ontdekken van de mond. MiniNooNoo doet het ook en kwijlt als een gek, als we vliegtuigje doen dan berg je maar :D
    Dat likken doet ze trouwens ook. Laatst gaf ik haar een plastic zakje (speelgoed in overvloed, maar dat plastic zakje was de bomb hoor!) en daar is ze echt 20 minuten druk mee geweest, het hele zakje werd afgelebberd en daarna gooide ze 'm aan de kant... :p

11. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor alle reacties! Fijn om te horen dat jullie hetzelfde ervaren.

@noonoo, hahaha zo herkenbaar! :D Bij dat vliegtuigje spelen komt er echt een waterval naar beneden! :p

12. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    mijn dochter had ook altijd haar tong uit haar mondje "hangen:D"toen we bij de KA waren toen ze nog onder behandeling stond voor haar kma hebben we t gevraagd of t kwaad kan. dit kan geen kwaad als die lap maar binnen blijft voor de 3de levensjaar;) hier was Nikita 2 of 2,5 jaar toen t steeds minder werd en uiteindelijk heeft ze die tong nooit meer naar buiten hangen haha. maar ze heeft nog steeds wel een grote tong in vergelijking van haar broertje:D niks ergs dus maar je moet er wel rekening mee houden of ze niet gaat slissen;)

Deel Deze Pagina