Kind 11 valt erg laat in slaap

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lorena86, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb er hier 1 van 8 die al een week of 6 tegelijk met ons (22.30) naar bed gaat en om 7.00 weer opstaat! Blauwe kringen om zijn ogen, constant ruzie, ik word er gek van!!

Geprobeerd bij hem te gaan zitten, maar maakt hij een spel van! Gisteren was het daardoor 23.30 en ik heb hem net sinds een half uur in slaap door met hem op ons bed te gaan liggen! Maar nu moeten we hem straks dus wel weer verplaatsen!
    Ik ga maandag de huisarts maar eens bellen, want hij gaat echt ziek worden op deze manier!

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik denk dat het heel belangrijk is hem fysiek en mentaal moe te maken. Veel bewegen, laten nadenken en zo min mogelijk scherm. Misschien lezers voor het slapen. Ik merk dat onze kinderen later slapen als ze een passieve dag achter de rug hebben. Wanneer ze veel buiten zijn, ik spelletjes met ze doe of ze zelf lekker bezig zijn, kunnen ze prima rond 9 uur in slaap vallen. En met wat geluk staan ze dan om half acht pas op.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    @MamaTal85: Bedoel je met met jullie naar bed gaan 'dan gaat hij pas naar boven' of 'dan gaat hij pas slapen'? Want dat lijkt me wel een groot verschil maken met hoe je er mee om kunt/moet gaan.

Hier spelen ze hele dagen buiten en ook binnen vermaken ze zich best, maakt niet zo heel veel verschil qua 'in slaap val tijd'. Cognitief uitdagen is hier een lastigere, ze zijn nogal eigenwijs en het moet uit hen zelf komen. ;) Ik merk wel dat het hier beter gaat nu de zieken in de omgeving weer aan de beterende hand zijn, ze bijna weer een beetje naar school kunnen en ook sporten weer een beetje opgestart wordt. Kortom: het normale leven begint weer ietsje terug te komen en dat lijkt ze hier wel te helpen.

4. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    We doen het hele bedritueel en stoppen hem in enzo! Daarna hobbelt hij weet naar beneden....
    Wij hebben dit veel vaker gehad in tijden van Cito of verjaardag en dan was hij het na een paar dagen negeren wel zat en ging hij weer op tijd! Nu dus niet meer...

Gisteren hebben we heel kinderachtig zijn deurklink eruit gehaald. Toen hij uitgeschreeuwd was hebben we hem thee met melk en honing gegeven en is om 21.30 in slaap gevallen.
    We hebben nu met hem afgesproken dat we dit blijven doen als hij naar beneden blijft komen.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier gaan ze ook veel later dan normaal. Ze zijn gewoon niet echt moe. Ik laat ze nu het vakantie is zowieso langer buiten spelen. Maar de oudste is altijd al van ritme verleggen geweest. Die is een nachtbraker maar ook een uitslaper. Dus die gaat 23.00 slapen tot 10.00 uur.
    De jongste is wel gewoon rond 8 uur wakker maar die slaapt nu ook steeds pas rond 21.00/21.30 omdat hii gewoon niet moe is. Normaal in schoolritme gaat hij 20.00 slapen

Deel Deze Pagina