Ineens weer nachtvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kimb85, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Onze dochter is nu ruim 4.5 maand en sliep door vanaf 5 weken. Maar sinds 1 week komt ze weer voor een nachtvoeding.. Nu is dat op de dagen dat ik niet werk niet zo erg, maar op dagen zoals vandaag zit in met 3.5 uur slaap niet heel erg lekker.
    Is dit een fase en gaat het weer over? Of zou er iets anders kunnen zijn?

liefs kim

2. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Is normaal rond die periode.
    Het kan een fase zijn, maar het kan ook lang duren tot ze weer doorslaapt. Mijn dochter sliep rond die tijd ook goed (maar niet een hele nacht) en toen werd het rond 4 maanden ook weer erger. Nu met ruim 1,5 slaapt ze nog niet door.
    Op deze leeftijd zou ik echt nog je kindje volgen en nachtvoeding geven als ze aangeeft dat nodig te hebben. Mocht het blijven kan je later altijd kijken of je het kan afbouwen.
    Probeer zelf ook op tijd naar bed te gaan, dan kan je al een paar uur slaap meer pakken.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Helemaal normaal op die leeftijd. Je kindje wordt alerter en actiever en heeft dus ook meer voeding nodig.

4. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Zou een papfles om 11.30 een idee kunnen zijn? Zij is nog vrij laag in gewicht vandaar dat ze nog steeds 5 voedingen krijgt.
    Ze eet al groente en fruit hapje.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    's nachts, bedoel je? Je kan het proberen, maar hier betekende het alleen onrustiger slapen.

Helpt het niet om gewoon alles klaar te zetten naast je bed? Thermos met het water, koud water, poedertoren en flesje. Dan ben je toch op een half uurtje klaar?

6. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    ja dat zeker, het gaat ook niet zozeer erom dat ik het vervelend vind om er snachts uit te gaan hoor, alleen wordt je slaap toch onderbroken. ik hoop wel dat het weer over gaat?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het zal niet zijn wat je wilt horen... Dochter is zelf gestopt met de nachtvoeding op 7 maand. Ze is nu bijna vier jaar, en er zijn nog steeds meer nachten dat ik eruit moet voor haar, dan niet hoor. Dat heb je nu eenmaal met kinderen, vrees ik.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Is inderdaad helemaal niet gek, hier ook lang nog een nachtvoeding gehad.
    Wat ik me wel afvraag is hoe 't kan dat je maar 3,5 uur slaap krijgt met 1 nachtvoeding? Ga je wel op tijd naar bed en wisselen jullie de flessen ook af. Als wij allebei moesten werken deed 1 van ons de laatste fles en de ander de nachtvoeding, dan kom je volgens mij echt wel aan meer uurtjes slaap....
    Verder zorgde pap hier ook voor meer onrust, maar je zou 't kunnen proberen.

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    3.5 uur slaap? Hoe krijg je dat voor elkaar?
    Maar rond die leeftijd hoor je heel veel dat baby's weer een nachtvoeding willen terwijl ze voorheen doorsliep. Gewoon aan toe geven, gaat vanzelf over. En dan komen de tandjes, verlatingsangst, nachtmerries. ....

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Tot d'r achttiende mag je er aan geloven..

Ik ben er eigenlijk altijd in mee gegaan :)

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Toevallig opende ik een aantal dagen geleden een zelfde vraag bij de borstvoeding. Mijn dochter is van 14/1 dus zelfde leeftijd :).
    Schijnt vanzelf ooit weer beter te worden ;)

Deel Deze Pagina