Met 15 maanden ineens veel willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Brigit, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hoi

Mijn dochter is nu 15 maanden en is nooit een grote eter geweest. Met moeite ging er 1 boterham per dag in en 's avonds at ze veel groente de rest paar hapjes en was ze klaar. Ze eet nooit haar bordje leeg.Tussendoor at ze wel fruit maar verder geen tussendoortjes, die laat ze staan.
    Nu sinds bijna een week wil ze de hele dag eten, zegt elke keer mjam mjam als ze weer iets lust.
    Ze eet nu ineens 3 boterhammen op een dag, 's ochtends 1 en tdm 2. Tussendoor eet ze ineens wel koekjes en ook meer fruit. Avond eten gaat nog steeds goed.

Hihi ik vind het niet erg dat ze nu zo goed eet hoor, maar het is ineens zo'n omschakeling. Herkennen jullie dit rond deze leeftijd?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Super toch :).
    Hier ook periodes dat hij meer eet dan ik. Ik denk dat ze dan flink aan het groeien slaan ofzo.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier wordt deze groeiperiodes ook ineens veel gegeten. Gaat ze heel veel eten en een week later zijn de broekjes weer een stuk korter of de schoenen te klein ;)

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier ook met periodes. Dennis kan dan bunkeren, niet normaal! Dan vraag je je af waar dat heen moet in dat kleine lijfje... :) Maar goed, dan heeft ie vaak ook ineens 3 of 4 poepluiers op een dag, normaal gesproken 1 of 2, dus er komt gelukkig ook wel weer wat uit. :p

Hij kan in zulke periodes idd zo 3 boterhammen op een dag eten en gerust nog een halve eierkoek o.i.d. tussendoor, plus een grote bak fruit en een warme hap, al is ie daar nog wel wat kieskeuriger mee. Maar ja, dat is bij ons net zo hè.

5. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hihi grappig. Ik heb het bij haar nog niet mee gemaakt, leuk om te lezen dat het normaal is. Ze loopt nu weer naar haar stoel om te kijken of er iets ligt. Ik ga er even heerlijk van genieten dat ze zo goed eet!

Bedankt voor jullie reacties!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hier ook met 14-15 maanden ging ze opeens veel eten: 's morgens 1-2 1/2 boterham! 's Middags 2 of 3 boterhammen. Een bakje fruit en redelijk wat avondeten. Soms ook wat crackers tussendoor.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

8. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ben blij, die van ons eet op het moment niks.

Deel Deze Pagina