Hallo allemaal, Mijn zoontje (ruim 10 weken) slaapt sinds kort vooral op de arm of in de draagdoek. Dit omdat hij in zijn bedje eigenlijk alleen maar huilde, wat frustrerend was voor hem, maar ook voor mij en mijn partner. Ik heb toen (mede op advies uit dit forum) ervoor gekozen hem in een draagdoek te gaan dragen. Ook heb ik een co-sleeper, waardoor hij dicht naast mij ligt. Nu is hij in de draagdoek wel rustig en valt hij ook in slaap. Maar zo gauw ik hem neerleg is het één groot drama...Ook 's nachts kan ik hem niet in zijn bedje leggen (ook al staat dat naast mij) en begint hij meteen te huilen. Ik moet hem dus eigenlijk constant bij me dragen om hem rustig te houden. Hij zit niet lekker in zijn vel en huilt erg veel (sinds zijn geboorte al). Momenteel zijn we bezig met een koemelkallergie-traject. Hij zit nu (sinds maandag) op de Friso Allergy Care, maar tot nu toe lijkt dit de klachten alleen maar te verergeren... Nu ben ik zo bang dat hij hieraan dus zo gaat wennen dat ik hem nooit meer neergelegd krijg in zijn bedje...
Een hart onder de riem: het gaat allemaal goed komen. De eerste paar maanden sliep Rohan ook voornamelijk im de wrap, en moest ik hem liggend in slaap voeden. Na zo'n 2 -3 maanden viel hij uit zichzelf in slaap in zijn eigen bedje Geef je kind de geborgenheid die hij nodig heeft, en hij maakt zich vanzelf 'los'.
Ik denk meteen aan een geïrriteerde slokdarm door reflux (verborgen) dan willen ze niet plat liggen. Heb je het bedje wat schuin staan? Mag tot 10cm
B Hihi, wat grappig. Mijn zoontje heet hetzelfde en moet ook altijd bij me liggen om in slaap te vallen (en te blijven slapen)
Het kan erge behoefte aan lichaamlijk contact zijn, maar ik denk ook aan reflux. Vooral omdat je zegt dat hij ook niet naast jou wil liggen. Accepteert hij het als je hem bijv slapend in een wipstoel zet? Zo kun je testen of het komt door het platliggen.
Hij accepteert ook de wipstoel niet altijd Alleen de draagdoek, maar dan moet ik hem wel in zijligging leggen want rechtop wil hij ook al niet (dan gaat hij steeds "zoeken" omdat hij tegen mijn borst aanligt). Reflux heeft hij last van, de KA gaf aan dat zijn slokdarm nog niet aangetast is omdat hij niet huilt bij het drinken. Soms kan ik hem wel (eventjes) neerleggen, soms ook niet. Ik kan ook niet zeggen dat rechtop houden helpt. De reflux komt naar alle waarschijnlijkheid doordat hij veel last van zijn darmen heeft, door het constante persen duwt dit dan tegen zijn maag. Daardoor komt de voeding dus omhoog... Ben nu bezig met Friso Allergy Care, sinds maandag. Maar zal even af moeten wachten of dit effect heeft. Zo niet, ga ik toch medicijnen voor reflux vragen. Maar ik zie ook wel dat zijn pijnklachten vooral van zijn darmpjes afkomen (veel buikpijn, krampjes). Ik voel zijn buik dan namelijk ook steeds hard worden...
Nou mijn meisje gaf voeding met bloed terug en gebruikte al een maagzuurremmer en had geen pijn met drinken maar dat bloed duidde toch echt op een geïrriteerde slokdarm! Maar ze kon absoluut niet op haar rug liggen en als we haar slapend weglegden werr ze in no time wakker compleet overstuur.
Je moet niet wachten totdat zijn slokdarm aangetast is om met medicijnen te starten, want dan ben je echt ver van huis. Als hij al last heeft van reflux zou ik reflux aanpakken. Dus zijn voeding indikken (Allergy Care is heel dun) en als het niet helpt starten met medicijnen. De meeste refluxkindjes huilen niet tijdens het drinken, omdat het drinken de pijn stilt. Hele rare conclusie van je arts.. Daarnaast zou ik even naar de oestopaat gaan, hij verdraagt blijkbaar heel veel houdingen niet. Misschien zit zijn nek oid vast. Zijligging wordt geloof ik echt afgeraden in de draagdoek...
Hier dus hetzelfde probleem, alleen al bijna vanaf het begin. Ik kan ook niet zeggen waardoor het komt. Hij heeft denk ik gewoon die geborgenheid nodig. Soms kan ik hem wel eventjes in de box leggen met een muziekje op. Maar echt slapen lukt nauwelijks, als ik hem (diep) slapend in de wieg leg, wordt hij 9 van de 10x binnen 5 min wakker. De kinderwagen vindt hij lekker, zo lang we wandelen, anders is het huilen. De draagzak en draagdoek vindt hij heerlijk. De maxi cosi gaat ook goed, maar ook vooral als we die bewegen of ermee rijden. Ik ben nu bij de osteopaat geweest en die merkt wel dat hij iets minder bewegelijk was aan de linkerkant. Daarvoor heeft ze hem behandeld. We moeten nog 1x terugkomen, maar merk weinig verbetering. Met het wiegje hebben we voorverwarmen geprobeerd, een hemd van mij en het matras omhoog (en een combi). Het effect is minimaal (maar toch wel iets verbetering). Sinds een week een cosleeper, maar dat is ook hetzelfde verhaal. In eerste instantie sliep hij alleen maar op mij, naast mij lukte ook niet. Sinds 1,5 week lukt dat wel. Heb hem dan op zijn zij met mijn arm onder zijn hoofd. Vannacht was de eerste keer dat hij sliep zonder mijn arm (al duurde dat niet erg lang). Ik wil binnenkort nog een afspraak maken met de huisarts ivm reflux. Eigenlijk meer om het uit te sluiten, want zoals ik al zei denk ik dat het in zijn geval geborgenheid is. Helaas geen tips voor je.
Hey ja, precies hetzelfde verhaal dus! Ik weet wel zeker dat hij last heeft van reflux, maar hij heeft meer last van zijn darmen. Van nutriton krijgt hij juist meer krampjes, dus daarom kan ik de voeding niet indikken. Dan spuugt hij misschien wel minder, maar de krampen worden erger. Ik ben daar niet veel mee geholpen zeg maar. De KA gaf aan dat het daarom ook beter is om eerst de darmen aan te pakken, zodat de reflux ook minder wordt. Ik weet het ook niet hoor, wil alles proberen. Dus ik geef de voeding die ik nu heb nog een weekje de tijd en anders moet ik weer verder kijken. Het is in ieder geval erg vermoeiend....
Is Pepti wellicht geen betere optie? Ik herken je verhaal, en toen wij met de Pepti aan de gang gingen, verbeterde de situatie meteen.
Pepti is van nutrilon, friso pep staat gelijk aan pepti. Allergy care is nog een stapje verder dan pepti en vergelijkbaar als nutramigen. Pepti zou voor ts dus een stap terug zijn, beter zou zijn (als allergy care niet werkt) om te starten met nutramigen aa of neocate (beide koemelk vrij) Ts. Beide kinderen dronken graag en mijn jongste ging pas na een hele periode huilen tijdens de fles. Had toen al wel medicatie, maar die hielp niet voldoende. Als je zover gaat dat de slokdarm ontstoken is ben je veel verder van huis en kan je kindje zelfs een aversie tegen drinken gaan krijgen. Beter is om als je allergy care 2 weken geeft en je geen verschil merkt dat je om medicatie voor de reflux vraagt.
Ja dat was ook precies mijn plan. Ik heb met de KA afgesproken dat ze me volgende week belt (ik ben dan ongeveer een week bezig met de Allergy Care) en als de klachten dan nog niet minder zijn, ik meteen weer een nieuwe afspraak krijg voor andere voeding (waarschijnlijk neocate) en dan kan ik ook meteen om medicatie vragen. Ik hoop niet dat ze dan eerst zo'n PH-meting moeten doen. Wat dit bij jou wel het geval?
Het beste is om niet 2 dingen tegelijkertijd te willen. Stel er is alleen sprake van (zware) kea en je gaat over naar neocate en reflux medicatie. Je zoontje heeft nergens meer kast van, dus probleem opgelost. Alleen misschien geef je dus medicatie terwijl dit niet nodig is. Je kunt altijd beter 1 ding proberen, minimaal 2 weken wachten en dan het volgende proberen. Dan weet je wat wel (en niet) werkt. Zo kreeg ik eerst medicatie en toen dat wel iets hielp, maar niet voldoende zijn we overgestapt op nutramigen. Ik heb bij beide kinderen geen ph-meting hoeven doen.