Over traphek klimmen...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Gentle, Jul 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Zo post je een bericht over het ledikantje waar ze uitklimt, vervolgens zit ze net halverwege de trap :$:$:$

Iemand tips? Help? Opeens is het klimmen helemaal hot! Ze zit ook steeds halverwege de schutting... ;)

2. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    lastig!Deurklink van haar kamer omhoog?

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je het klimmen echt niet tegen kan houden, traphekjes open en leren om voorzichtig naar beneden te gaan (op de kont). En uitleggen dat ze voorzichtig moet zijn als ze dat begrijpt. Verder haar niet alleen laten en idd deurklink omhoog oid.

Mijn ouders hadden zelf een traphekje gemaakt ivm katten - dus een dichte. Maar die kun je natuurlijk zo hoog maken als je zelf wil. Van persplexhout (heet dat zo? Ikea kasten zijn er ook van gemaakt - geperst hout).

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Goed advies. Salapio.

Als ze er zelf overheen gaan klimmen word het tijd om het niet meer te gebruiken en ze goed te leren de trap op en af te gaan en nog beter opletten waar ze zijn. En die tip van die deurkruk is ook geen slecht idee ja eens houd het op kinderen tegen houden daar helpen geen traphekjes en bedjes tegen.;)

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    De deuren moet ik dan idd gaan inzetten. Die krijgt ze nog niet eens open (ze is te klein), maar die zijn hier altijd open vanwege de kat. Ze vindt het heerlijk om in de gang te spelen, daar is het ook gebeurd. Boven gelukkig niet. Ik weet niet hoe ze er overheen is geklommen, dus ik heb geen idee of ze tussen de spijlen van de balustrade door kan, of er echt overheen gaat...

Van haar slaapkamer wil ze altijd de deur op een kiertje... Lastig! Maar misschien maken we wel een haakje, dattie wel op een kiertje kan staan, maar dat ze er niet uit kan.

Thanks!

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

tjah, je hebt 2 opties ( of eigenlijk 3 ) in dit geval. of je leert haar de trap of en afgaan en haalt het hekje weg. of je hangt er nog een hekje boven wat ook niet echt geweldig is natuurlijk. of je maakt zelf iets van hout wat hoger is (of maakt een deur hebben wij beneden bij de trap gedaan). de deurklink omhoog zetten helpt ook hooguit een paar maanden.

ik lees het wel vaker dat ze over traphekjes klimmen (lijkt me erg gevaarlijk trouwens,bbrrr). ik heb het bij geen van 3 gehad tot nog toe.

Share This Page