Onze dochter heeft twee dagen 38.9/39.0 koorts gehad, ben hier mee naar de HAP geweest. Ze is daar onderzocht maar zagen niets wat kwaad kon, als de temp omhoog ging of verandering in haar zag moesten we wel meteen terug. De dag erna moest ik ter controle nog naar mijn eigen HA terug. Zij heeft mijn dochter nogmaals helemaal onderzocht en voelde in haar mondje. Ze ondekte dat er een doorkomend tandje is aan het komen ! Wist niet wat ik hoorde, daar had ik als laatste nog niet aan gedacht op haar leeftijd (14 weken). Maar als je de sypthomen bekijkt, koorts/verhoging, zure/dunne ontlasting, heel veel kwijlen, luieruitslag, overal op proberen te bijten vooral mijn vinger. Dan dan ik indd dat het wel eens het tandje kan zijn. Heb nu Dentinox gehaald, dat ga ik erop smeren als ze er last van heeft. Zijn er mama's die ook een baby van dezelfde leeftijd hebben met een doorkomend tandje of al eentje hebben?
Ja vind het sowieso erg apart, als ze met tandjes worden geboren, je ziet het idd niet vaak. En heel apart dat bij mij nu juist de jongste 2 het beide hebben, raar he?! Maar de tandjes zijn hier ook gewoon gaan vast staan, mijn derde is inmiddels bijna 6, en heeft nog steeds die 2 tandjes. Ze zijn wel kleiner en anders van kleur als de rest, dat wel. Laatst hoorde ik van een kennis, kinderen die met tandjes zijn geboren, dat deze tanden niet gewisseld worden. Dus voor altijd met 2 melktandjes blijven zitten. Nou hoop niet dat dit waar is.
Beide hadden ze hier vroeg tandjes. De 2e zelfs 2 tegelijkertijd met 4 maanden. Wat ik echt een uitkomst vond waren de tandenborstels van Nuby. Deze legde ik in de koelkast en als ze last had kreeg ze deze vond ze heerlijk om op te kouwen. Er zitten 3 tandeborstels in de verpakking en de 1e mag al gebruikt worden vanaf 3 maanden.Tandverzorgingsset van Nuby, 3-delig : : Baby Butt webshop
Ik gebruik de Jordan tandenborstel Step By Step Baby, is van 0 tot 2 jaar. En dan met een beetje teletubie tandpasta
Ze krijgt er ook twee tegelijk,de onderste midden. Heb gisteren dentinox gehaald, hoop dat het haar wat verzacht. Voel met gisteren al een verschil kwa hobbeltje, arm mupke. Is wat he tandjes
Ja sneu he, mijn dochter had er ook 2 tegelijk met 3,5 maand. en de volgende 2 waren al zichtbaar met 5,5 maand, erg vlot dus. Is zo ongeveer het enige waar ze vlot mee was