Peuter (3 jaar) poept in slaap

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 123abc, 28 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik vroeg me af of iemand een idee heeft dat misschien kan helpen. Onze zoon is sinds kort zindelijk en plast en poept op de wc. Hij is niet bang om op de wc te poepen.
    Maar wat hij dus als ‘ritme’ heeft ontwikkeld is poepen in zijn slaap. Hij doet het vaak ook 2 keer per dag, 1x tijdens het middagdutje en 1x tijdens de nacht.
    Hij wordt er niet wakker van, dus in de ochtend zit vaak zijn luier vol (hierdoor dus nog luiers in bed) en meestal meer dan alleen zijn luier ;)
    Als hij voor het slapen gaan op de wc zit dan plast hij wel maar hoeft hij niet te poepen..

Iemand ervaring hiermee en een tip? Langer op de wc zetten voordat hij gaat slapen misschien?

2. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Mijn zoontje is ook 3 is van oktober 2015 en precies t zelfde alleen overdag slaapt hij niet meer. Hij is pas sinds kort zindelijk dus ben benieuwd hoe dat bij andere verloopt..

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Voor t slapen gaan een boekje lezen op de pot/wc kan misschien helpen, even rustig ontspannen.
    Hier werkte dat wel. Een tijdje elke avond gewoon een tijd op de pot laten zitten en dan poepte hij wel.

4. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Misschien dan op een potje. Dan zit hij gehurkt en gaat het misschien makkelijker.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat hier soms hielp was pas naar de wc na het voorlezen. Dan was ze rustiger en meer ontspannen en poepte ze vaak wel.
    Een warm bad voor het slapen was ook bevorderlijk.
    Als dat allemaal niks had opgeleverd ging ik een minuut of 20 nadat ik haar op bed had gelegd nog even snuffelen, vaak was ze dan nog wel wakker en kon ik nog verschonen. Anders zat ze de volgende ochtend onder de luieruitslag :(.

Deel Deze Pagina