kleding - crisis en kleren willen uittrekken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liesbet77, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    de laatste tijd is het hier elke dag strijd om de kleren van mevrouw. ze wil bijna niets aan en wat ze aan heeft en haar niet zint moet uit. ze krijgt het gelukkig nog niet zelf uit , maar dat heeft dan wel een geweldige driftbui tot gevolg en de hele dag gezeur van "ik wil mijn kleren uit".
    Ook in de winkel, ook op school.
    ze loopt nog het liefst in haar blootje.

daarstraks dacht ik, laat ik een beetje toegeeflijk zijn, ze mag zelf kiezen . ze koos dan een jurkje zonder mouwen. Ok, maar daar moet met dit weer echt een vestje over . crisis om dat vestje.

zijn er nog zo van die dames (of jongens)?
    wat doen jullie er mee?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter mag nog niet zelf kiezen. Hoogstens een enkele keer tussen 2 kledingstukken. Thuis in haar blootje? Prima, geen probleem. Maar anders ben ik er resoluut in, nee hoor pech gehad. Het kan een machtsstrijd zijn. Misschien kan je de avond van tevoren samen met haar kleren klaar leggen zodat je 's ochtends geen strijd hebt? Je kunt ook nog de blote jurkjes uit de kast halen, die kan ze dan niet keizen.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochtertje heeft momenteel ook een eigen mening over haar kleding. Volgens mijn moeder was ik vroeger ook zo. Wij kiezen 's avonds haar kleding uit. Ik kies wel uit welke samenstelling, maar ze mag best vertellen welke kleding (rok, jurk, broek) ze aanwil. Allebei een beetje onze zin, dus.
    Mijn dochtertje is trouwens drie jaar.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Binnen wil ik dat ze op z'n minst ondergoed aan heeft. En als we naar buiten gaan en het is koud, dan ook gewoon een jas ed (en anders op z'n minst gewoon kleren ;)). Wil ze dat niet? Prima, maar dan gaan we niet naar buiten. Meestal is dat bij haar genoeg om haar toch in een vest of jas te krijgen (ik laat haar dan ook wel eens kiezen welke jas ze aan wil, scheelt ook).

En als ze bv. naar het KDV moet, dan mag ze kiezen of ze een rok, broek of jurk aan wil. En dan mag ze van mij vaak ook wel kiezen welke dan precies, maar als ze iets kiest wat echt niet kan, dan probeer ik wel een beetje in te sturen, dus bv. 'wil je deze of deze' ofzo. En dan kies ik erbij wat er op die dag bij past qua shirt en legging. Of zij kiest het shirt en ik de rest. Of wat dan ook.

Dingen die echt niet kunnen (die te klein of juist te groot zijn of Crocs als het winter is ofzo) haal ik uit de kast, zodat ze die niet kan kiezen. Ik heb ook wel eens een periode iedere dag twee setjes klaargelegd en dan mocht ze daar uit kiezen.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter is ook nogal kieskeurig met kleding. Spijkerbroeken vindt ze bv niks, ze is meer van de jurkjes/rokjes. Ze mag 's ochtends mee helpen uitkiezen, soms leg ik het 's avonds al klaar. Ze heeft graag kleding aan met korte mouwen. Prima, maar ik vertel wel van tevoren of het nodig is om een vestje aan te doen als we naar buiten gaan.
    Ik koop meestal ook kleren voor haar als ze er zelf bij is. Als ze het niet leuk vindt, dan neem ik het niet mee. Dan doet ze het toch niet aan. Ik kan haar dan wel dwingen, maar dan loopt ze de hele dag ongelukkig rond, das ook weer zo sneu...

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier een jongen die alleen maar joggingbroeken aan wil... op zich prima, maar ik wil dat hij er ook wel eens netter bijloopt met een spijkerbroek bijvoorbeeld. Ik laat hem tegenwoordig kiezen en zorg dat de keuze beperkt is. Ik laat expres wat joggingbroeken "in de was" liggen of op de strijkplank en zorg dat de keuze die er is ook gewoon leuk en draagbaar is ( dus passend bij het seizoen). ben hem wel wat tegemoet gekomen door wat soijkerbroeken te kopen zonder knopen en ritsen, die dus ogen en aantrekken als een joggingbroek ;)
    Als zij een jurkje aan zou willen zonder mouwtjes, ik zou haar denk ik gewoon laten ervaren dat het koud is. Misschien vraagt ze dan vanzelf om het vestje?
    Het gaat haar om de machtsstrijd, het zelf inbreng willen hebben. Denk dat als je haar dat geeft de driftbuien ook minder zijn.
    Mn zoontje wil ook nooit sokken aan. Prima, binnenshuis. Gaan we naar buiten gaan we niet eerder voor ze aan zijn.

Deel Deze Pagina