Maar je krijgt echt niet meteen antibiotia hoor, ook niet in eerste instantie bij een oorontsteking. TS beterschap gewenst!
Even laten weten hoe het gaat. Gistermiddag tegen 5 uur, had ik het niet meer. Ik zag de kleine man zieker worden en nog steeds hoge koorts. Ik wist het niet meer. Tegen beter weten in probeerde ik de huisarts te bellen, maar ik wist dat het de moeite niet waard is omdat deze bepaalde tijden hebben waarin je een afspraak kunt maken. Na een paar keer overgaan, nam er toch de assistente op! Ik uitte mijn zorgen, en ze hoorde dat ik ongerust was. Snel nog maar even komen, de dokter is er nog wel. De huisarts heeft hem wéér nagekeken, eigenlijk niks aan de hand, een bovenste luchtweginfectie. Maar verder was het aan de beterende hand. Hij wist zeker dat het na het weekend al een stuk beter ging. Ik zat daar een potje te janken, aangezien alle zorgen en stress van de hele week er uit kwam en dat het mijn 3e keer al was deze week. Gelukkig was de HA heel begripvol en begreep mijn zorgen. En, nu haalde ik mijn zoontje vanochtend van bed, met 37.6.. Heel wat anders dan 40.5.. Speelt weer een beetje en eet ook weer wat beter.. Nog even afwachten de rest van de dag, maar ik heb goede hoop..
Fijn Arian om te lezen dat het beter gaat! Hier vanaf maandag mijn zoon van 4 jaar koorts. Nu al 6 dagen. Uit verder geen klachten. Hangt wel als een vogeltje op de bank. Koorts is trouwens niet constant aanwezig. En is rond de 38.5-38.8 Ik twijfel of ik nu ook moet bellen?
Ik zou, Als Het maandag nog zo is, wel even bellen. Al is het maar om dingen uit te sluiten! Kan nooit kwaad! Beterschap!
Fijn dat het beter met hem gaat! Koorts kan echt wel eens langer dan drie dagen aanhouden zonder dat er echt iets ernstigs is gelukkig. Moet zeggen dat ik zelf eigenlijk nooit zo snel naar een huisarts ga met mijn kinderen (ook voor mezelf niet). Eigenlijk alleen als ik het echt niet vertrouw.
ik zou als ik het niet vertrouw en de huisarts kijkt steeds alleen na eisen dat er bloed geprikt word o.i.d mijn familie en ik werken allemaal in de zorg en zien helaas wel eens dat huisartsen te makkelijk zijn en te snel afwimpelen soms met erg nare gevolgen.
TS schrijft dat hij inmiddels behoorlijk opknapt. Met andere woorden: haar bezorgdheid was, hoe begrijpelijk ook, in ieder geval geen signaal dat er iets heel erg mis was. De huisarts had dus gewoon gelijk met te zeggen dat afwachten gewoon kon. Ja, het gebeurt dat huisartsen iets over het hoofd zien. Het gebeurt alleen nog veel vaker dat ouders (begrijpelijk, uiteraard) overbezorgd zijn. Die ouders help je niet door te zeggen dat als de dokter niet doet wat zij denken dat nodig is, ze flink aan onderzoeken moeten gaan eisen... Kind was slechts een paar dagen ziek. Als dit nou het hele weekend door had gespeeld en huisarts zou morgen nog steeds hetzelfde zeggen... prima, om dan eens door te drukken voor wat verder onderzoek. Met een paar dagen ziek, midden in het griepseizoen, hoeft dat echt nog niet.
Ik was inderdaad, achteraf, overbezorgd.. Maargoed. Zo ziek had ik hem ook nog nooit gezien. En bijna een week hoge koorts. (39/40.5) had ik ook nog nooit meegemaakt. Ik wilde de huisarts ook niet geloven steeds.. Maargoed, hij had dus gelijk.. Voor de volgende keer weet ik dat afwachten een belangrijk ding is..
Mijn verwijt was ook niet richting jou hoor! Als je je kind nooit eerder zo ziek hebt gezien, is het logisch dat je vraagtekens hebt bij wat een dokter zegt. Maar anderen op een forum helpen je dan niet met je op te jutten Fijn dat het beter gaat!