Met of zonder broodkorst?

Discussie in 'Voeding' gestart door Gizzie1983, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    De boterham van mijn dochter snijd ik altijd in stukjes, die ze vervolgens zelf lekker opeet. Gaat hartstikke goed. Zo slim als ze is eet ze eerst alle stukjes zonder korst, en op het laatst (met frisse tegenzin :p) ook de stukjes mét korst...

Tot vorige week :cool:. Als de 'lekkere' stukjes op zijn, gaat ze stieren met de korstjes. Ze geeft ze aan mij (heeeeel lief delen ;)), ze gooit ze op de grond, of ze moffelt ze ergens onder.

Moet er stiekem om lachen, maar ze mag van mij niet met eten gooien. Uiteindelijk pak ik haar bordje af en verdwijnen de korstjes in de prullenbak. Het zou minder 'strijd' opleveren als ik haar meteen brood zonder korsten geef, maar ik wil het liefst dat ze die ook op eet, zoals ze steeds heeft gedaan.

Hoe gaat dat bij jullie kindjes?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn beide kinderen hebben ook een periode gehad, dat ze liever geen korstjes aten en er mee gingen zitten spelen. Ik sneed ze er toen maar gewoon vanaf, want ze hoeven van mij geen korstjes te eten (die hebben ze natuurlijk helemaal niet nodig). Ze gaan vanzelf wel weer wél korstjes eten (inmiddels alweer een hele tijd) en dan krijgen ze het weer.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik eet zelf de korstjes :D soms snij ik ze er al af, soms laat ik ze zitten en krijg ik ze van m'n dochter aangegeven. En ze eet ze soms ook wel op. Ik ga er verder geen strijd van maken ofzo.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met korstjes! Geen volgende boterham zonder dat ze op zijn maar ik ga er verder geen halszaak van maken. Zoon vindt het net zoals ik trouwens het lekkerste gedeelte van de boterham. Dochter heeft de neighing om er omheen te knabbelen maar kent de consequenties wel.

5. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter is even oud en eet de korstjes eigenlijk altijd op. Maar als ze ze niet eet gooi ik ze gewoon weg. Ga echt geen strijd voeren om korstjes, dan eet ze nog maar een (binnenkant van een) broodje extra :)

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier de ene dag wel korstjes, de andere dag niet. Ik laat ze altijd wel zitten en ze eet er wel omheen als ze ze niet wilt. En dan zit er ook geen consequentie aan, ze krijgt gewoon nog een volgende boterham. Meestal wil ze geen korstjes als er tandjes aan het doorkomen zijn, zodra die door zijn bunkert ze weer als vanouds :D

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Maak er ook geen strijd van. Hier is wel dat hij geen korstjes wil als hij bezig is met tandjes.
    Soms eet hij ze wel, maar meestal niet. Ik wilde ze vroeger ook niet en dat is ook allemaal goedgekomen.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier eet ze ook graag korstjes!
    Verder ook 'de regel' dat ze pas een volgende boterham krijgt als die andere helemaal op is, dus ook de korstjes...

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Met, altijd gedaan. Vaak eet hij wel eerst het middelste stuk, maar ook hier geen boterham nummer twee voordat alles op is..

Deel Deze Pagina