DL heeft dun, droog en breekbaar haar... tips?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Rozanna, Nov 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rozanna

Rozanna Bekend lid

Jul 25, 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    mijn dochter van ruim 2,5 heeft heel dun en breekbaar haar. Het lukt ook bijna niet om het te laten groeien.
    Ze heeft een periode staartjes gehad, maar op den duur merkte ik dat het haar gewoon afbrak... dus nu heeft ze een haarbandje/diadeem in.
    Maar intussen heeft ze ook weer aardig wat 'pluis' en kort/afgebroken op haar achterhoofd, ik denk van het slapen.
    Enige optie die ik nu zie is weer helemaal kort laten knippen, maar ik vind het zo jammer!! Dit is tot nog toe steeds 'de oplossing' geweest.
    Heeft iemand misschien nog een tip? We gebruiken nu de antiklit shampoo van de Etos max. 2x per week. Is er iets op de markt wat haar haartjes wat sterker kan maken/makkelijker doorkambaar/kan voeden?
    Ik ben ook benieuwd of er meiden zijn die dit herkennen en op den duur het haar qua structuur zagen veranderen (bij ouder worden, welke leeftijd?) Ik kijk uit naar jullie reacties, bedankt!

2. Huusje

Huusje Actief lid

May 30, 2016
    427
    1
    18
    Ik gebruik zelf altijd bio silk, een super fijn serum voor in je haar, maar ik weet eigenlijk niet vanaf welke leeftijd dit 'mag'? Ik kan me voorstellen dat je nog zo min mogelijk troep in haar haar wilt smeren. Ik heb zelf een dochter van 1,5 jaar, dus nog niet zo ervaren haha!

In ieder geval niet borstelen als het nat is, en van onder naar boven werken. Wellicht heeft iemand anders hier een tip voor een wat kindvriendelijker product?

3. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Kip en kalkoen eten (met vel). Kippenbouillon is ook goed. (proteïnerijk voedsel).

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waarom zo vaak haren wassen met shampoo?
    Onze jongste is 4 jaar en ik was 1x per maand haar haren.
    Uitspoelen met water is voldoende.
    Kinderen op deze leeftijd krijgen nog geen vette haren.
    Dit gebeurt pas in de puberteit oiv hormonen.
    Ik zou stoppen met wassen en spoel enkel met lauw water uit.
    Laat je eens goed informeren bij de kinderkapper die hebben er verstand van.
    Mijn middelste dochter had ook zeker tot haar vijfde verjaardag heel dun vlassig haar maar verder niet breekbaar.
    Is ze verder goed gezond en zien haar nagels er normaal uit?
    Hier op school had ik destijds ook een meisje met het soort haar van jouw dochter. Ze is nu een jaar of 8 en ziet er nu gewoon normaal uit. Wel redelijk kort en dun maar niet meer dat breekbare.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Krijgt ze extra vitamines? Ik had een tekort aan van alles, vooral ijzer en b12, en sinds ik dat neem is mijn haar sterk, dik en glanzend.

6. Rozanna

Rozanna Bekend lid

Jul 25, 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie! Ja, minder wassen zou een optie kunnen zijn, in ieder geval teruggaan naar 1x per week. Dat vind ik toch wel fris... als ze gezweten heeft (met name met warm weer, of warm gehad in bed) dan 'ruikt' ze wel en is water alleen niet voldoende om dat luchtje weg te nemen.
    Hoe vaak wassen de andere mamma's het haar van hun peuter?

7. Rozanna

Rozanna Bekend lid

Jul 25, 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    O ja, en de laatste kapper waar ik met haar was had het over 'babypluis' waar ze vanzelf een keer vanaf komt... Maar als ik soms de mooie lange haardossen van andere peuterdametjes zie, word ik toch wel eens een beetje jaloers hoor... ;)

8. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ik was het haar van mijn kinderen 2 keer in de week.

9. Kiekske

Kiekske Actief lid

Nov 1, 2016
    383
    44
    28
    Misschien kan je eens shampoo zonder toevoegingen proberen. Zelf gebruik ik dr organic. Daarnaast doe ik zowel bij de shampoo als bij de conditioner een druppel cedarwood of rosemary olie.

10. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Hier was ik haar haren ook 2x per week met shampoo.

Toevallig pas op facebook voorbij xien komen van een moeder waarvsn de dochter hetzelfde had als joundochter.
    Ze gebruikte bessen tabletten en het zag er gauw beter uit. Merk durf ik niet te zeggen.

11. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Wij wassen het 2x per week (met calendula babyshampoo), en ik fohn het ook.

Share This Page