Ik ga begin februari met mijn dochter naar papa toe in Curaçao. Ze is dan 17 maanden en ik moet zeggen dat ik het wel spannend vind om in mijn eentje met haar zo'n lange vliegreis te maken. Waar moet ik rekening mee houden met betrekking tot opstijgen/landen (evt pijn aan de oortjes?), vermaak, slapen e.d.? Het is een druktemakertje die niet lang stil kan zitten. Graag zou ik wat tips willen krijgen om deze reis zo makkelijk mogelijk te maken... Alvast bedankt
Probeer een stoel bij een tussenschot te krijgen. Dan heb je net iets meer beenruimte en kan ze op de grond spelen. Voor de oortjes kan je haar wat laten drinken of een speentje geven. Bij mij hadden ze trouwens nooit ergens last van, dus dat kan ook Genoeg tussendoortjes meenemen. Het liefst iets waar ze lang mee doet (rozijntjes, appeltje oid) Download filmpjes op de ipad die ze leuk vind. Wij hadden ook vaak wat kleine cadeautjes mee. Als ze ongedurig werden kon je dat geven. Geheid weer een half uur zoet Slapen deden ze op die leeftijd wel op schoot, niet op een eigen stoel. Verder vooral zelf rustig blijven. Kinderen voelen jou stress of kalmte heel goed aan en nemen dat over. In een vliegtuig naar Curacao zitten geheid meer kinderen, dus de enige zal je ook niet zijn. Dat kan soms ook wel schelen. Gaat helemaal goedkomen! Veel pezier!