Een goed (zonder verwijten en emotie) gesprek met je man aangaan. Een paar basisregels stellen waar iedereen zich aan houdt en deze ophangen zodat je man ze ook hanteert. Verder zou ik het meisje een veilige basis geven en een band opbouwen, want in haar ogen ben jij (waarschijnlijk .ik ben geen psycholoog) de boeman. Draai de boel om en zorg voor een fijne sfeer in huis!
Zoals ik het lees, heb je meer een probleem met het gedrag van je partner dan met dat van zijn dochter. Zolang jullie niet op een lijn zitten, blijft het mis gaan. Heb helaas wat dat betreft geen tips, alleen: probeer daaraan te werken, desnoods met behulp van een professional.
Tja lastig Toch praten met je partner. Naar mijn idee is het logisch dat dit meisje aan dacht vraagt en dat verdient ze ook, maar misschien kan je je partner helpen positieve aandacht te geven voordat zij negatieve kan vragen. Vooral positief dingen naar haar noemen de negatieve dingen wat meer links laten liggen en dan haar gedrag zo veel mogelijk negeren ? Grenzen zal ze wel aan het zoeken zijn en is ook wel belangrijk lijkt me. ook alleen maar goed voor haar lijkt me
Of het nu jou kind of niet is, jullie als partners en daardoor 1 gezin op het moment dat je bonuskind er is, moeten op 1 lijn zitten wat betreft de opvoeding. En zo te lezen zitten jullie dat totaal niet! Ik denk dat je met je partner in gesprek moet gaan en samen een opvoedingsstrategie moeten uitzetten. Ze weet nu heel goed dat er bij papa van alles te halen valt, logisch dat ze daar gebruik van maakt! Blijven praten met je partner om samen te kijken hoe om te gaan met bonuskind. En houdt het dan eerst alleen binnen jou huis, hoe moeder met haar omgaat dat is aan haar. Jullie huis, jullie regels,jullie opvoeding en jullie liefde!
Wat een rare reacties zeg. Dat ze het meisje bonus dochter noemt.. dat doet iedereen bij samengesteld gezin, in het dagelijks leven vast niet...Daarbij vind ik stiefdochter rotter klinken dan bonus. Dat ze een jaloerse stiefmoeder is?? Liefdeloos! 'Het arme kleutertje'.Jeetje, zo lees ik het allemaal niet hoor. Als zo'n meisje zich zo bij jullie thuis zo zou gedragen, zeggen jullie weer dat ze strenger moet worden aangepakt/opgevoed. Ts vraagt juist tips om haar partner zover te krijgen haar anders aan te pakken, zodat ze in elk geval bij hun thuis weet waar ze aan toe is. Kinderen hebben grenzen nodig, niet een vader die de lieve vrede bewaard omdat dochterlief anders boos wordt. Het feit dat ze bij ts gezellig is en luistert zegt mij genoeg. Partner zou haar wat meer grenzen moeten stellen. Niet vragen wat zij wil wanneer jullie een plan hebben. Ze wil waarschijnlijk precies wat anders dan wat papa wil. Om te kijken of hij haar zin gaat geven. En daarmee bedoel ik absoluut niet dat ze geen keuzes krijgt, maar op de momenten dat het voor haar beter is bijv naar bed te gaan, niet alsnog weggaan omdat zij het wil. Bij mij thuis zou dat resulteren in drama namelijk. En ze zal zich meer geliefd voelen als de kinderen allemaal dezelfde regels krijgen. Ik vind het naar ts' kinderen ook oneerlijk als bonuszus wel mag kiezen waar en of ze dat ijsje eet.. Dus nogmaals met partner praten..