Bah wat afschuwelijk. Ik woon zelf 5 km van st. annaparochie, dus dan komt zulk nieuws wel heel dicht bij. Ik ben heel blij dat we afgelopen jaar net de tuin hebben veranderd en de vijver dicht hebben gegooid. Anders had ik er een verhoogde rand omheen willen hebben hoor! Groetjes Simone
OOk wij hebben een vijver in onze tuin maar die gooien we echt niet dicht hoor voor de kleine. Wel gaan we het 'beveiligen' met betongaas, als het dan toch mis gaat dan ligt het in iedergeval op het beton gaas ipv in het water. Ook krijg de kleine een zwemvest (volgend jaar zomer) omdat mijn ouders een boot hebben, zo klein als het dan is hup een zwemvest aan want je kunt nooit weten. Soms zie je wel ouders met een baby op de arm langs het gangboord wandelen, dan gaan mij de haren al overeind staan want je zult zelf maar misstappen en over boord vallen. Trouwens mijn vriendin is zwemlerares en zegt dat kinderen zo vanaf een jaar of 6 lichamelijk zo ontwikkeld zijn dat ze pas echt goed kunnen leren zwemmen. Ze kunnen dan pas zelf op een redelijke manier hun hoofd goed boven water houden, mits ze natuurlijk ergens zijn waar ze er ook weer makkelijk uit kunnen komen. (maar dat geldt voor iedereen). Hangt natuurlijk ook wel een beetje van de lichamelijk bouw van je kind af. Daarom worden bij de meeste zwemlessen kinderen ook pas toegelaten als ze 5 jaar zijn. Groetjes
@ Renate, nou ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat, maar ik geloof dat ze zand uit het water zuigen. En het kan echt meters diep zijn. Jaarlijks verdrinken er dan ook wel mensen in, want op een een of andere manier staat er vaak stroming in het water, of komt er plotseling ijskoud water omhoog, waardoor je kramp kan krijgen. @Caitlin79, ik weet niet of het zandafgraving heet, ik weet niet beter dan dat het een zuiggat is. Zal eens kijken of ik daar wat info over kan vinden.
Denk wel dat we hetzelfde bedoelen! Het water is vaak heel mooi helder maar aso diep doordat ze het idd heel diep leegzuigen voor het zand.
bij ons zijn twee van die afzuigplassen (afgraving, of zandgat) maar er wordt hier gezegd dat één daarvan wel 30 meter diep is, en dan heb je van die stromingen die heel gevaarlijk zijn en het wordt ook heel snel diep. het komt ook voor dat het water onder het strand door kan lopen, dus dat er kans bestaat dat het hele strand instort (dat het strand eruit ziet als een omgekeerde omega, snapt iemand wat ik bedoel?) ik mijd dit soort plassen, bah doodeng
Nou idd doodeng, dat het strant in kan storten heb ik ook wel eens gehoord, en het klopt idd dat het erg helder water is en snel diep word. Hier heb je dan het blauwe meer, maar ik ga er liever gewoon niet heen. Ben er nu een keer geweest ( omdat de rest niet naar een gewoon zwembad wouden) maar ik kom niet van mijn matje af hoor! Het idee dat je bevangen kan worden door de kou of een stroming, nee dank je!
Ehh nee Noordwolde ligt net buiten de grens drenthe, ik woon er dus net buiten. Woonde eerst in Wilhelminaoord dat was wel net op het randje van drenthe, maar nu in Friesland. Maar ik ben en blijf een drent En met het blauwe meer bedoel ik het blauwe meer bij Smilde
Nou ja, vlakbij Drenthe dan Maar dan heb ik het wel over hetzelfde meer. Een vroegere collega van me uit Smilde ging daar vaak zwemmen! Toch weer een klein wereldje he
ja! het blauwe meer! daar heb ik vroeger ook wel gezwemd, en dan heb je nog het gat van trip. toen woonde ik nog in assen. nu vlak bij emmen en dan heb je bij het hemelriek ook zo'n afgraving, zijn er eigenlijk best wel veel hier!
Dan woon je vlakbij mij Ja dat ken ik ook, al ken ik het als 't hemelriekkie Gat van Trip ben ik 2 jaar geleden een paar keer geweest, dat water is zooo mooi blauw! Maar vind het maar eng daar om het water in te gaan.
Hele kleine kindjes kunen al verdrinkeken in een emmer met een laagje water! Dus wees altijd ontzettend alert met water, ook met zwembadjes waarin slechts een bodempje zit! Ik zag pas op TV bij de nanny notabene, dat een moeder haar 4 kids alleen in de tuin liet met het zwembad. Mijn haren gingen ervan overeind!
hemelriekie is niet zo diep, kun je bijna overal staan, vind het daar wel leuk, maar inderdaad je moet altijd oog houden op de kids
Wij hebben ook een vijver, geen grote, geen diepe. Maar toch laat ik mijn kleuter van 4 niet zonder toezicht in de tuin. De rolgordijnen gaan naar boven en ik hou hem wel degelijk in de gaten, ook al is de vijver maar 55 cm diep. Toen ik nog in Rotterdam woonde heb ik het ook van dichtbij mee gemaakt. Het zoontje van de buren onder ons, mee op de boot, zonder zwemvestje.... Hij is overboord geslagen op de één of andere manier en ook verdronken. Zo'n begrafenis wil je niet bij wezen, klein wit kistje en iedereen ontroostbaar. Bij mijn oudste zoon ( 11 jaar ) vind ik het nog eng als hij met vriendjes naar het zwembad gaat. Ook al heeft hij diploma's.Naar natuurwater zoals bijvoorbeeld hier het Zuidlaardermeer ( kennen jullie vast ook wel, dames ), daar mag hij nog niet alleen heen. Toch moet je ze op een gegeven moment vrij laten, maar vind het doodeng hoor! Liefs Nies
he dames dit klopt dit is een collega van mijn moeder toevallig en mijn moeder vertelde het ons vanmiddag dat de moeder er heel erg onder leed(logisch natuurlijk). Ze ging ff wegt om iets op te halen en toen ze terug kwam rende ze naar haar zoontje toe maar die was er in gevallen in het zwembad. ze had het badje net twee dagen terug gekocht en had er een enorme spijt van nu. Maar dit soort dingen kon je en kun je niet van tevoren weten. maar een ongeluk zit in een klein hoekje. gr loesmari
Tuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje, kinderen zijn vliegensvlug! Maar dit was al een kleuter en of je dan "even" weg ben, dat vraag ik me dan toch altijd af of dat even dan ook "even" is, je mag NOOIT bij ze weg als er dit soort gevaar in de buurt dreigt! Misschien hard om zo te denken, maar dat spookt wel altijd door mee hoofd als ik dit soort verhalen hoor!!! Ook kleuters doen hele ondeugende dingen of vallen idd in het zwembad als het op die manier is gegaan, maar je vecht toch eerst voor je leven, dat is toch niet zomaar voorbij dat gevecht? Dus even...
Ja, misschien is dat wel zo ja, maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen!!! Verschrikkelijk blijft het, dat is een feit!!!
Nee, de meeste kleine kinderen spartelen niet. Ze schrikken, omdat ze in het water zijn beland of worden ineens bang. En dan gaan ze zo kopje onder hoor. Dat is ook het gevaarlijke, emnsen verwachten het wel te horen als een klein kind verdrinkt, maar ze maken over het algemeen geen geluid. Even hoeft echt maar heel even te zijn.