Onze oudste gaat na de vakantie een keer kijken bij turnen (in een jongensgroep), zijn er hier meer moeders van jongens die voor turnen hebben gekozen? Hoe zijn jullie ervaringen? Wij vinden het echt een moeilijke keuze, er zijn zoveel sporten... Maar we denken dat dit wel bij hem past en het lijkt hem zelf ook leuk!
Mijn dochter is voor de vakantie gaan kijken. Er was toen een speciale les waarbijook een jongens groep was. Deze jongens deden echt wel leuke dingen, wat stoerder dan de meiden. Hier zijn het ook twee mannen die de jongens trainen. Scheelt misschien ook.
Direct op turnen? Meestal gaat hij gewoon eerst op gym en dan zie je dan wel of hij ook op turnen kan. Turnen is meestal niet iets dat je kunt aanleren maar eigenlijk gewoon talent voor moet hebben.
Het heet turnen vanaf 6 jaar, daarvoor heet het gym. Ze doen wel echt de toestellen van het herenturnen. Daarnaast is er een selectie jongens die vaker per week turnt, maar daar gaat hij inderdaad niet bij turnen
Geweldig toch! ALs dat is wat hij wil. Mijn zoon heeft afgelopen jaar klassiek ballet gedaan. Helemaal stoer hoorde ik zn vrienden gisteren zeggen!
Mijn zoon van 8 zit nu 2 jaar op jongensturnen. Hij turnt ook wedstrijden en doet het best goed. t Gaat allemaal heel spelenderwijs op de trainingen, maar op de wedstrijden zie je dat ze al best veel kunnen. Epke is zijn grote held@ Meisjesturnen is meer sierlijk, jongensturnen gaat meer om kracht. Mijn zoontje is bijv heel goed in de ringen. Prachtig om te zien hoe ze dat doen, zo hoog boven de grond. En je ziet de bovenarmspieren gewoon groeien!
Dan is het dus gewoon gym alleen noemen ze het turnen. Wij zijn opgegroeid in de gymzaal ( mijn moeder gaf les) en ik heb altijd ook meegeholpen vanaf ik ongeveer 8 was ( zelf zat ik ook op turnen) Jongensgym is echt heel erg leuk...gewoon lekker mee laten doen. Dan merk je vanzelf of het iets voor hem is. Onze zoon zat vanaf 3 jaar op gym en vond het heel erg leuk. Nu met 5 lukt het niet meer omdat wij een continuerooster hebben en dan onze dochter niet meer op tijd van school kunnen halen
Super stoer! Mijn vriend turnt en ik heb jaren een jongensgroep getraind. Ze doen inderdaad andere dingen dan meisjes het draait veel om kracht. Maar plezier is het aller belangrijkste! Gewoon kijken wat hij er van vindt.
Voor 6 jaar is t inderdaad gym. Maar gelukkig wel goed begeleid. Ik krijg de kriebels als ik zie wat ze op school doen tijdens het gym uurtje. Laten de kinderen gewoon 'salto's' doen zonder enige begeleiding. Net zoals veel andere dingen op de toestellen. En zo slordig..