Mijn zoon van 6 is een vroege vogel, altijd al geweest eigenlijk. Met een beetje geluk is hij 7 uur wakker, maar meestal is dit veel eerder. Vandaag was het weer kwart voor zes Hij blijft gelukkig wel op zijn kamer, maar echt stil spelen is lastig. Hij gaat 's avonds 19 uur op bed. We hebben al geprobeerd het te verschuiven naar half acht, maar dat was geen succes.. Kind viel op de bank in slaap Zijn er meer vroege vogels? Gaan ze ooit uitslapen tot half acht? Tips?
Hier ook, hij kan ook echt niet meer slapen.. Hij mag in het weekend alvast naar beneden, we hebben een trap in de woonkamer dus ik hoor wat hij doet. Dan kan ik rustig wakker worden Hij zet eigenlijk altijd de tv aan. Door de weeks ga ik er gewoon mee uit.
Mijn 11 jarige staat nog steeds om 6:15 op. In het weekend gaat hij tv kijken of gamen door de weeks gaat hij leren. Soms leest hij een boek. Tja geen tips ooit gaat het over
Hier was het toen ook 5.30u/6.00u ochtend. Inmiddels (ze zijn nu ruim 8,5 en 11) is het meestal wel 7.00u/7.30u voor ze wakker zijn.
Hier ook, elke dag tussen 5-6 wakker... Met een beetje geluk tussen half 6 en 6 uur... Tijden al verschoven, maar dan zijn de volgende ochtend doodop. Speelgoed mee naar bed zodat als hun wakker zijn ze er rustig mee spelen. Maar als 1 wakker is gaat diegene dan de ander wakker maken. Maar heb zoiets van ach om 6u gaat mij wakker toch... Maarja in het weekend is het wat minder. Wij hebben een tv op de slaapkamer dus als ze vroeg wakker zijn mogen ze komen kijken zodat ik nog even kan liggen haha
Onze zoon is ook 6 nu is hij meestal rond 7.15 wakker. Hij gaat om 19.00 naar boven, omkleden, lang verhaal en slaap meestal rond 19.30 Eerst ging hij altijd spelen maar dat was niet bepaald zachtjes en was ik als nog wakker. Nu gaat hij lezen.
Mijn bijna zesjarige is meestal rond half zes, kwart voor zes wakker. Al jaren. Van alles geprobeerd, maar niks helpt. Gelukkig slapen zijn broer en zus langer
Hier hebben we een lampje wat op groen springt om 7 uur. Tot die tijd wil ik geen geluid horen en wacht ze (5) dus netjes in bed tot ie groen is. Anders zit ze ook om 6 uur al beneden. Bij mijn oudste 2 toen idem. Nu zijn ze inmiddels bijna hun bed niet meer uit te krijgen (sinds een paar maanden) dus het gaat op een gegeven moment ‘goedkomen’
Zoon van 7 ook altijd vroeg wakker. Meestal 5.30-6.00. Hij heeft een slaapwekker, waarop hij kan zien hoe lang hij nog moet wachten, wekker staat op 7.00. Half uur van tevoren mag hij boekje lezen. Als hij na 6.00 wakker is geworden en stil heeft gedaan mag hij een sticker plakken. Bij 10 stickers mag hij zeggen wat we eten. Maar dit is maar eens in de paar weken omdat hij het heel moeilijk vindt om zachtjes te doen.. Maar ook van alles geprobeerd om langer te laten slapen, maar niks hielp.
Mijn zoon was ook altijd een vroege vogel ergens tussen 5:30-6:30 uur, maar vaker richting de 5:30-6:00 dan de 6:30 uur ... Na een tijd konden we afspraak maken dat hij tot 6:00 u in bed moest blijven liggen (en dat hij ook luisterde ) en daarna mocht hij naar beneden filmpje kijken. Heeft jaren geduurd, maar toen kwam de puberteit ... Vanaf ongeveer 12 jaar gaat hij slapen om 21:30-22:00 uur en is hij wakker om 7:30 uur. Inmiddels moet ik hem elke schooldag wakker maken (en is hij heerlijk grumpy, mopper, ik-wil-niet-opstaan, mopper, ha ha)... Als hij straks 15, 16 iaar is zal het nog wel erger worden ...
Hier ook 3 vroege vogels vanaf geboorte. 5.30 /06.00 beneden is eerder regel dan uitzondering. Na 9 jaar went het wel
We hebben heel erg lang gehad dat hij nog heel jong was en standaard rond 5.30 en 6 wakker was. Terug in bed leggen was geen optie want dan was de hele buurt wakker. Voor 8 uur had ik opgeruimd, gezogen gedweild en stond om 8 bij de winkel. Haha hadden we wat aan de dag zullen we maar zeggen. Dus ben nu wel tevreden als hij in het weekend slaapt tot 7/7.30 meestal ben ik dan ook wakker maar als het kan draai ik me nog even om.
Bedankt voor alle reacties, veel herkenning zo te lezen Dan maar hopen dat het beter wordt als hij wat ouder wordt haha
Ik meld mij ook. Twee vroege exemplaren hier. Ze mogen eigenlijk om 6.30 uur pas hun bed uit en naar beneden, maar ja.... de oudste (8) meent nog altijd te moeten melden dat ze 's nachts naar de wc moet of dat ze om kwart voor 5 écht niet meer kan slapen..... dus heel fijn zijn wij ook wakker. De jongste slaapt 's morgens heel licht dus je wilt dan ook wel wat doen om te voorkomen dat die ook wakker wordt dus dan mag ze even bij ons maar dan slaap ik dus ook niet meer. Maar als ze overdag klagen dat ze moe zijn zeg ik altijd meteen: dat hoef ik niet te horen.
Mijn dochter is ook zo een vroege vogel. 6 uur /6:15 uur is wel standaard. Ze mag in het weekend naar beneden als der wekker op groen staat en dat is om 7:30. Meestal is der broertje dan ook wakker, anders gaat ze niet naar beneden toe.
Wij.hebben ook een slaaptrainer staan. Al is die naam verraderlijk hahaha. Hij mag om 6:15 naar ons toe of indien gewenst tablet op bed en netflix erop.
Mijn neefje van 7 ook. Die is elke dag vroeg wakker, meestal rond een uur of 6, soms eerder. Als hij dan nog zelf naar de woonkamer zou gaan om rustig te spelen/tv te kijken is het niet zo erg, maar hij maakt zn zusje wakker (slapen op dezelfde kamer) en is absoluut niet rustig/zachtjes. Later naar bed gaan werkt niet, dan is hij evengoed vroeg wakker en word dan ook nog eens niet te genieten.