Kind 6 jaar altijd vroeg wakker

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door rijo, 6 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dochter van 6, volgende week 7, heeft dit ook. Ondertussen is ze gewend on zelf baar beneden te gaan. Gaat ze nu lekker knuffelen met de kittens en tv kijken.

mijn lichaam trekt t niet zo vroeg. Het is een tijdje 4 uur geweest! Wat een drama! Maar toen was ze ook jonger en moest ik er wel uit.

ik heb de hoop opgegeven. Ze gaat vaste tijd naar bed. Gewoon half 8. En ik weet ook dat t in de wintertijd erger is dan de zomertijd. Dus nog ff volhouden whaha

FatihaSakura vindt dit leuk.
  2. FatihaSakura

FatihaSakura Actief lid

28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Yep, dochter van 7 is ook altijd heel vroeg wakker ook in het weekend. Nu zet ze meestal zelf de televisie aan en schenkt wat te drinken voor haarzelf en zusje in, waardoor ik nog max een uurtje nog kan doorslapen. Ze vindt als ik 8 uur opsta in het weekend al super laat. Ook al slapen ze tijdens de vakanties rond 9 uur a half 10 max, alsnog is ze dan vroeg wakker.

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik ben gezegend met mijn dochter geloof ik. Altijd een goede slaper geweest. Ze is nu 10 en vanochtend kwam ze om 9.50 naar beneden.....

Ik denk dat het gewoon bij het kind past vaak en daar kun je weinig aan doen. Wij hebben haar alleen op een gegeven moment aangeleerd dat ze vanaf een bepaalde tijd mocht gaan spelen of lezen. Toen ze wat ouder was vanaf een bepaalde tijd naar beneden. Dat hielp wel en ze zegt nu zelf ook vaak dat ze zich weer omdraait en probeert verder te slapen.

4. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook een 6 jarige die rond 6/6.30 wakker is en echt niet meer kan slapen.
    Als baby/peuter sliep ze tot 9/10 uur.. o_O
    Sinds ze haar middagslaapje met 3.5 niet meer deed begon ze slechter te slapen.
    Ook bedtijd verschoven maar dat heeft helemaal geen nut.
    Vanaf haar 4e gaat ze zelf naar beneden, ze gaat beneden op haar tablet. Meestal ben ik rond 7uur ook beneden.
    Ik ben een ochtendmens, Misschien lijkt ze wat dat betreft op mij..

5. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier ook... helaas geen tips!

Deel Deze Pagina