Dag dames! Ik heb 2 dochters, 5 en 7. Ik mopper best vaak op die van 7. Zij stopt nog steeds van alles in haar mond (duim, andere vingers, koortjes van de trui, playmobiel....) zij peutert in haar neus en eet het op, zij doet haar hand in haar broek, strikt haar veters bijna nooit. Eigenlijk is het steeds hetzelfde; "J. doe je duim uit je mond" "J. doe je hand uit je broek" "J. veeg je plasser nadat je geweest bent" "J. was je handen, ze zijn vies" Ik vind mezelf een zeur maar tegelijkertijd denk ik "ze is 7, moet ze hier zelf ook niet aan denken....." Mijn dochter van 5 heeft dit veel minder. (alleen het snot eten dan) Wie heeft voor mij de tip?
Die van mij wordt 10 en heeft dit nog..... Nee een tip heb ik niet, maar de vraag is doet ze het ook waar anderen bij zijn? Nee, lekker laten gaan, je hebt alleen jezelf ermee.. Ik zeg wel eens tegen haar, ga je lekker.. dan weet ze ook hoe laat het is hahahhaa
Bij mijn zoon van 7 helpt uitleggen waarom je het niet wil. Misschien doe je dat maar dat kan ik niet uit je verhaal halen.
Hier de oudste ook. Lijkt dingen gewoon niet op te pikken. Kan iets 10x zeggen, het beklijft niet. Zo irritant.
Je gewoon niet zo druk maken of ergeren. Maar desnoods alleen afspraken over dat bepaalde dingen ergens anders niet kunnen en thuis wel. En als je iets ziet wat je vervelend vindt probeer dan gewoon met een grapje de boel te keren.
Pick your battles. Dingen als playmobil in haar mond stoppen vind ik iets anders dan een duim. Ik zou dus duidelijk uitleggen dat er gevaar bestaat dat ze kan stikken in bepaalde dingen. Dingen die niet schadelijk zijn proberen los te laten, uiteindelijk groeit ze er wel overheen.