Kind 7 dagen hoge koorts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door veertje, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje

veertje Fanatiek lid

Hoi moeders :)

Mijn zoontje (4 jaar) is vorige week vrijdag ziek geworden. Elke ochtend is hij koortsvrij en savonds is het minimaal 39.5.. Ik ben woensdag met hem bij de dokter geweest en die zei dat hij last heeft van bronchitis en hij heeft een kuurtje gekregen. Gisteren en vandaag nog steeds hoge koorts dus weer terug gegaan naar de huisarst en heb een ander kuurtje voor hem mee gekregen.
    Mijn kleine man ligt nu in bed met hoge koorts en ik maak me toch wel zorgen want hij heeft het nu al een week..
    Maar ja ik ben vanmiddag net begonnen met die nieuwe kuur te geven dus dat heeft "neem ik aan" even tijd om te gaan werken. Weet iemand hoe lang dat kan duren?
    De huisarts heeft me gezegt dat die koorts niet erg zolang hij maar niet suf word enz maar een week koorts lijkt me toch niet goed, heeft iemand dit eerder meegemaakt? Toen ik vanmorgen aan de huisarts vroeg wuifde hij het weg met dat koorts niet erg is..
    Sorry voor mijn lange verhaal maar ik zit er echt een beetje mee..

Groetjes Veertje

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb deze week ook al 2 keer bij de dokter gezeten.
    Onze dochter is ook al de hele week aan het hoesten, en ook koorts 39,7 overdag is ze koortsvrij.
    Ik heb me ook zorgen gemaakt omdat het zolang duurde, maar dat was niet nodig.
    Wij hebben ook nog de pech dat onze dochter itp heeft, te lage bloedwaardes.
    Daar reageert ze nu echt heel erg op nu.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Koorts is op zich een hele normale lichaamsreactie.
    Dat betekend dat zijn lijfje hard bezig is alle ziektekiemen de deur uit te werken. Dus in zoverre heeft je huisarts wel een punt. Enige is dat al dat vechten wel veel energie kost. Dus moet je eten en drinken en dus niet suf en dergelijke worden. (dan kost de koorts blijkbaar teveel energie)

En kuurtjes duurt paar dagen vaak.. Daarna wel afmaken.

4. veertje

veertje Fanatiek lid

We hebben gisterenavond laat nog even contact gehad met de hap omdat hij zo in zijn hoest bleef hangen maar helaas konden ze daar niks aan doen.. Gelijk even gevraagd hoelang het duurt voordat die ab aanslaat maar ze zeggen dat hij na het weekend echt wel koortsvrij moet zijn en anders moeten we naar ons eigen huisarts.

Hij eet en drinkt gelukkig heel erg goed dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken..
    Hij zit nu op 37.5 dus we hopen dat het niet meer zo hoog op gaat lopen vandaag want we vieren vanavond pakjesavond...

Ben blij dat jullie ook zeggen dat koorts normaal is want pfff zat me er wel even over op te vreten.

Hopelijk is mijn kleine man snel weer beter..

5. Saskia78

Zou wel heel sneu zijn als hij straks hoge koorts heeft tijdens het uitpakken ja. Lekker rustig aan doen voor hem vandaag maar.

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Hij slaapt nu smiddags 2 uurtjes dus zodra hij vanmiddag wakker word dan geef ik hem paracetamol en hopen dat dat helpt en anders moeten we het maar verzetten naar morgen of maandag.. Sinterklaas is vast en zeker de moeilijkste niet ;)
    De koorts zal zondag of maandag wel eens weg zijn (althans dat hoop ik)

7. Saskia78

En dat het gehoest ook wat minder is ... Dat is ook altijd zo vervelend.

Voor volwassenen heb je overigens wel pilletjes tegen de hoestprikkel.. Je zou denken dat dat voor ukkies ook moet kunnen.

Deel Deze Pagina