Alternatieven aandragen is toch geen ramp? Maar mijn voorkeur zelf gaat uit naar een (kort) polsbandje; dat is niet heel anders dan aan de hand lopen, maar dan dus met extra zekering. Tuigje vind ik zelf ook iets te 'hond-uit-laten'-achtig.
Zou niet weten waarom maar ik word er wel vaak moe van dat mensen niet reageren op een daadwerkelijke vraag maar aan gaan geven hoe de situatie in hun ogen voorkomen had kunnen worden. Daar gaat het nou toch niet om? Ts vraagt om meningen vwb het "aanlijnen".
Mijn zusje ging er ook altijd vandoor, bij voorkeur bij een drukke straat. Mijn moeder kreeg meerdere hartverzakkingen per dag. In Engeland gebruikte men deze tuigjes al heel lang, dus na lang twijfelen heeft mijn moeder dit ook gedaan. Altijd spijt gehad dat ze het niet eerder gekocht had. Eindelijk durfde ze weer op pad. Zusje rende namelijk gewoon altijd weg. Bij mijn zoon nooit nodig gehad, ander karakter, maar als mijn jongste ook zo slecht zou luisteren, zou ik het ook doen.
Wij hebben een rugtasje met veiligheids riempje, kind heeft een rugtasje om en daar kan je als dat nodig is even een riempje aan klikken wat je vast kn houden. Ziet er niet zo uit als een tuigje en ze kunnen ook een boodschap dragen. T is van littlelife Misschien een idee
ik heb voor mijn dochtertje een rugzakje met een lijntje eraan. Ziet er net wat kindvriendelijker uit en ze kan ook nog eens haar eigen luiers dragen haha.
Nou ik denk dat een "lijntje" helemaal niet zo slecht is om een kindje te leren om bij je te blijven. Je moet zo'n ding natuurlijk niet gebruiken om te corrigeren maar het kan, naar mijn idee, wel een handig hulpmiddel zijn om je kindje te leren dat hij/zij bij mama moet blijven. Zelf heb ik geen ervaring met die lijntjes. Mijn zoontje liep eigenlijk altijd netjes met mij mee en mijn dochtertje wil, nog, graag mijn hand vast houden.
Ik zei pas nog tegen ml dat ik nu al die mensen die hun kinderen aanlijnen wel begrijp, hier ook een erg ondernemend en nieuwsgierig kindje. En alles wat vooral ver bij mama uit de buurt is, is leuk en interessant en de moeite waard om heen te rennen. Vanmiddag rende ze ook weer vrolijk van me weg, heb haar toen streng aangesproken dat dat niet mag en ze mijn hand moet vasthouden als we op straat lopen. Dit heeft 2 hele minuten gewerkt (jeeej ik was blij!). Nog een tip: in de winkel zelf met een karretje laten lopen met zo'n vlaggetje eraan. Dochter vindt t geweldig dat ze alle spulletjes dan in haar karretje mag doen en dan blijft ze dichtbij me. Mocht ze yoch de neiging hebben om weg te lopen, houd ik t karretje aan het vlaggestokje vast want no way dat dochter dat karretje los laat
Tuigje (je hebt ook rugzakjes waar je een koord aan kunt doen) kan voor veiligheid zorgen. Of mensen het welof niet associëren met een hond...ga je honds met je kind om? Ik heb liever wat rare blikken dan een platgereden kind hoor!
Kan me goed voorstellen dat je zoiets wilt, ik hoop het niet nodig te hebben maar ook bij ons is het af en toe flink slikken. Op twee meter afstand van de voordeur is een weg en meneer rent regelmatig zo de weg op als we even 1 tel niet opletten. Nu weten we het en houden we er al rekening mee, maar hij geeft geen krimp als je boos word dat hij de weg op rent. En hij word boos als je dan als straf zijn handje blijft vasthouden, heb hem dan al regelmatig op de grond zien liggen krijsen en anderen maar kijken oeps. Heeft hij wel gewoon pech hoor want niet luisteren blijft handje vasthouden.
Ik deed dat naar het schijnt ook toen ik klein was. Tot mijn mama zich zelf eens is gaan verstoppen achter een rek en mij kon in het oog houden. Na een minuut of zo kwam ik tot de ontdekking dat mijn moeder er niet meer was. Beginnen huilen, toen kwam mijn moeder tevoorschijn en heb het daarna nooit meer gedaan volgens haar.
Vind je haar kind dan ook te jong voor een tuigje/los lopen? Ik zit er ook overte denken om zo'n rugzakje te kopen voor mijn zoontje hoor (22 maanden). Ik kan hem nu echt niet laten lopen, hij rent er steeds vandoor en ik kan weinig met een baby in de kinderwagen. Nu loopt hij alleen als mijn man erbij is, anders in de duowagen, maar lopen is juist zo goed voor zijn ontwikkeling.
Ligt aan het kind denk ik. In mijn ogen kan hij net lopen. Tuurlijk loopt hij weg! Geweldig die grote wereld. Laat trouwens maar. Heb mijn mening gegeven (ts vraagt daarom) en daar laat ik het bij.
Kan me voorstellen dat je ff de wabbers krijgt als je je kind kwijt bent, maar als ik 'aangelijnde' kindjes zien gaan mijn nekharen altijd overeind staan. Vind het er heel onnatuurlijk uitzien.
Liever aangelijnd, dan onder een auto of iets dergelijks! Het kan misschien "stom staan" voor sommigen hier, maar alles voor de veiligheid van je kind.
Beetje off topic, opvoedtechnisch werkte bij ons heel duidelijk de grens aangeven en aanhouden erg goed. Zodra hij 1 teen van de stoep zette betekende meteen de buggy in en vast. Hij begon altijd snel te testen, maar als ik daad bij woord voegde was het over. In het begin lastig om zo kort te zijn, maar het heeft wel vruchten afgeworpen. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Je krijgt altijd commentaar. Als ik zl in buggy zette was er altijd wel iemand die me onvriendelijk, lui, slechte moeder enz vond. Dat zeggen ze altijd subtiel tussen neus en lippen door. Maar als je je kind los laat lopen, krijg je net zo hard commentaar. Kies voor wat bij jou werkt.
We waren van de zomer bij m'n schoonouders op de camping en aan de overkant zat een jongetje bij de tent aan een tuigje aan een pen in de grond vast, ik vond het best een sneu gezicht maar dat komt misschien ook omdat er iets van 10 volwassenen bij zaten! Maargoed, een tuigje zou ik dus niet zo snel doen maar heb wel een polsbandje in huis. Ik kan niet zo hard lopen, laat staan rennen, en leek me een handig hulpmiddel...heb 'm tot dusver nog niet nodig geacht dus ligt nog in de la.
Ik gebruik ook een tuigje. Niet in de winkel want opzich luistert ze redelijk en anders gaat ze in de kar oid. Ik gebruik hem bij mijn schoonzus die woont aan het water. Veiligheid voor alles. Ben er weleens op aangesproken. Ahhhh wat zielig! En toen heb ik gezegd: Weet je wat pas zielig is een verzopen kind in de gracht! Niks van aantrekken als jij het veiliger vindt gewoon doen.