Nou ik bedoel niet letterlijk hetzelfde ... Maar het bevat een spel-element. In de boeken van fantasia reizen ze door verschillende werelden en moeten steeds items verzamelen. Ik vond het net een conputerspel in een boekvorm. Dat kan toch ?
Hij kijkt alleen de filmpjes van games op youtube. Dus dat is enkel kijken en niets doen. Daarom heb ik liever dat hij het afwisselt met activiteiten zoals lezen. Wel spreekt hij steeds beter Engels haha dus het is niet alleen maar ellende. Wel jammer dat man en ik nu begrepen worden wanneer wij Engels spreken
Als het puur om worrdenschat gaat zou je ook voor er bij luisterboeken kunnen proberen, lekker aanzetten tijdens het spelen met lego of tekenen. Steekt hij veel van op en misschien komt de enthousiasme dan ook. Verder zou je kunnen kijken naar informatieve boeken, heeft hij een bepaalde voorkeur voor iets? Verder kijken wat hij nog meer interesse in heeft, moppen, strips, sprookjes, versjes, rijmpjes Misschien spelletjes spelen met opdrachten kaarten? Wat iemand ook al schreef misschien nu even niet dwingen in de maand december. Je kan wel samen kijken welke richting je moet zoeken. Samen lezen, voorlezen, alleen lezen, heeft hij een fijne plek om te zitten etc.
Herkenbaar...onze dochter had in groep 4 ook echt een heel laag niveau van lezen. Wilde ook niet lezen. Nu zit ze in groep 6 en leest als de beste. In groep 5 ging het namelijk ineens beter en ging ze wel lezen. Geen boeken maar strips en penny tijdschriften. Ook zij rekent als de beste. Dus misschien strips et cetera aanbieden? Hebben ze trouwens al gekeken of hij niet dyslectisch is?
Beloningssysteem hielp hier goed. Na elke keer voorlezen een sticker en dan na 7 keer iets verdienen bijv. mogen kiezen wat jullie eten of iets anders wat hij echt leuk vind. Ander ding wat goed hielp was in bed laten lezen met een zaklamp. Super spannend. Verder stripboeken laten lezen. En laten voorlezen aan kleinere broer, zo van ' jij kan dit al'. Lezen met opa en oma hielp ook.