Welke tablet?

Discussie in 'De lounge' gestart door aicirtap, 27 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zit een tablet te overwegen. Dus ben wat gaan rond neuzen. Maar er is keus te over.

Ik lees dat lenovo vooral budget tablets zijn, als je niet voor de plus versie kiest. Iemand ervaring met deze tablets? Zie ze veel in de aanbieding.

Verder viel mijn oog op de samsung tab A 2016. Goede reviews op kieskeurig. Iemand ervaring met deze tablet of met samsung tablets?

Zijn er nog andere tablets/merken aan te bevelen? Of dingen waar ik op moet letten?

Ik heb gekeken naar Ipad. Maar wat een dure tablets! En ik heb al veel (betaalde) Android apps op mijn smartphone (samsung).

Mijn voorkeuren: max rond 250 euro, Android systeem, minimaal 16GB geheugen, minimaal 10 inch scherm. Gebruik: met name internet en (veel) spelletjes spelen. Misschien Netflix kijken tzt.

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben zeer tevreden over de iPad. Hier hebben we er dan ook 4 van in huis ☺️. Mijn oude iPad was na 5 jaar dagelijks gebruik aan vervanging toe en weer voor een iPad gekozen. We hebben 1 Samsung gehad maar daar was ik niet tevreden over. En dat terwijl mijn telefoon wel altijd van Samsung is. De prijs is duur idd maar naar verhouding met bijvoorbeeld een laptop gaat deze veel langer mee en gebruik je hem veel meer. Succes met je zoektocht.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben een ipad air 2, nu alweer bijna 3 jaar en hij doet het nog net zo goed als toen hij nieuw was, ook de batterij. Voor de kinderen hebben we asus tablets, kleiner model, waren een heel stuk goedkoper, maar wat een ondingen, en nu, na 1,5 jaar zijn ze eigenlijk op en zo vaak worden ze niet gebruikt, soms een hele tijd niet en dan weer iedere dag. Gemiddeld iig een heel stuk minder dan de ipad. En als je het de kinderen vraagt dan spelen ze veel liever op de ipad (wat heel af en toe bij hoge uitzondering mag) of op de ipad mini 1 van mijn moeder dan op hun eigen asus. Dus ondanks de hoge(re) aanschafprijs zou ik zeker weer voor een ipad gaan.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zowel samsung als lenovo tablets zijn prima. Ze zijn ongeveer vergelijkbaar. We hebben hier 2 samsung galaxy tab tablets en 1 lenovo. En van mn werk nog een samsung galaxy tab A. Met alle 4 dik tevreden. De samsung is naar mn dochtet gegaan toen ik de lenovo kocht. Deze was dacht ik rond de 120 euro. Ben er nog steeds heel tevreden over. Hij is supersnel, mooi geluid en mooi hd beeld. En android dus heel veel gratis apps. Op mn werk hebben ze alleen maar samsung tablets.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben de tab A 2016, mijn oudste gebruikt hem voornamelijk en hoor geen klachten :). Zij speelt vooral spelletjes, kijkt Netflix en youtube.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    hier al een jaar of 3 een lenovo. prima ding. werkt nog steeds perfect, geen klachten over

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik hou echt van m'n iPad. #liefde

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ik heb al ruim 6 jaar plezier van mijn samsung. Voor het werk een i pad maar ik ben android gewend dus vind het maar niks.

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
    Ik heb een Samsung tablet en ben heel tevreden

Heb hiervoor een Acer gehad en die was ook prima

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik heb er 1 van asus. Onding. Reageerd raar bij aanraken dus word alleen voor films gebruikt tijdens lange ritten.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hier ook een lenovo. Prima ding en dochter heeft er veel plezier van. Draait meerdere apps tegelijkertijd omdat ze geen zin heeft om ze fatsoenlijk af te sluiten zonder dat ie langzamer wordt. Voor elektronica kijk ik altijd op tweakers.net voor de reviews. Misschien dat je daar ook nog wat kan vinden

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Dit! Altijd een Galaxy telefoon gehad maar de tablet kon ik niet aan wennen. Misschien scheelt het dat ik eerst een iPad had, als je niet aan de iPad begint weet je ook niet beter. Terwijl ik aan de andere kant geen iphone wil. Heb er één van m'n werk en vind het een rot ding.

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik snap dat voor sommigen een ipad te duur is, maar ik wilde even reageren op de opmerking (die ik vaker voorbij zie komen) android, dus veel gratis apps. Ik snap dat nooit, voor de ipad zijn over het algemeen dezelfde apps gratis en je hebt ook nog apps van de dag/week, waarbij betaalde apps ook gratis zijn.

Hier ook een ipad en ik zou niet anders willen, hij wordt zeer intensief gebruikt en doet het nog steeds perfect.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb eind 2014 een Lenovo gekocht voor €140,- en hij werkt nog perfect. Er is een klein hoekje af omdat hij was gevallen, maar met een hoesje (kostte mij 7,50euro) is dat niet meer zichtbaar (beschadiging zat in het omhulsel, niet het glas zelf).

Ik ben blij dat ik niet voor een extreem dure heb gekozen. Alleen de camera is niet echt van goede kwaliteit, maar die heb ik ook niet nodig.

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Zowel Android als Apple hebben hun voor en nadelen.
    In de Android store is meer beschikbaar omdat iedereen wat kan ontwikkelen en toevoegen. Daardoor is er veel beschikbaar, maar dat is ook meteen de valkuil. Apple houdt graag zelf de macht en heeft alles dichtgetimmerd. Hierdoor is de veiligheid wel hoger, maar ook de flexibiliteit minder.

Ik vind overigen bij zowel Apple (iPad) als Samung (Galaxy Tab) de prijzen veel te hoog liggen. Je betaalt duidelijk voor de naam en dat staat niet meer in verhouding tot de prijs.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb de asus zenpad s 8.0 en ik vind hem helemaal geweldig. Precies het goede formaat om mee te nemen, te lezen of tv te kijken. En uitbreidbaar geheugen, maar met 32 gb nog niet nodig gehad

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom mensen gratis apps verwachten. Je kan toch wel begrijpen dat het bedenken, uitwerken, bouwen en onderhouden van een app, allemaal veel werk is? En als jij zelf naar je werk gaat, wil je daar toch ook graag voor betaald worden?

Bovendien bestaan gratis apps helemaal niet. Want dan zit je voor 2 gratis levels de hele tijd naar reclame te kijken. Of je data word verzameld en verkocht voor iets.

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    TS, ik kan je verder niet helpen als je geen iPad wil. Ik ben natuurlijk bekend Apple fan en dus niet neutraal. Maar bij tablets vind ik echt dat heel veel tablets troep zijn. En dat iPad echt de beste optie is. Goedkoop is duurkoop gaat voor tablets wel vaak op.

Verder snap ik wel dat als je al veel gekochte apps in de Playstore hebt, je voorkeur dan naar Android uit gaat. Ik zou je adviseren om vooral te kijken dat de laatste Android versie er op staat. Of dat je daar naar kan updaten. En tablets onder de 200 euro zou ik ook niet doen.

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Galaxy weet ik niet zo goed. Maar de laatste iPads (van 2017), die zijn echt niet meer zo duur hoor. Apple heeft de prijzen verlaagt terwijl ze wel echt flink verbeterd zijn. Zelfs de Consumentenbond vind ze nu 'redelijk geprijsd'.
    https://www.consumentenbond.nl/tablet/apple-ipad-2017-eerste-indruk

In deze iPads zitten betere chips en meer rekenkracht dan een goedkope laptop. Dan vind ik 400 euro echt niet onredelijk.

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Een ipad is 400 euro op zijn minst.
    Een lenovo rond de 200 euro.
    De samsung die ik op het oog heb is 219.
    Ik vraag mij dan af waarom het dubbele betalen?!

Ik heb ook nog een goed werkende laptop staan. Die ik ook zo nu en dan gebruik.
    Het is meer dat ik mijn telefoon zeer intensief gebruik. En om mijn telefoon wat te sparen plus een groter beeldscherm wil, dat ik een tablet overweeg.

Zal nog eens verdiepen in de lenovo's.

Deel Deze Pagina