Kind aangevallen door honden

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne09, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @wo3z3el: Als je een hond hebt die mensen in hun kuiten hapt, en dan maakt het me niet uit of het uit speelsheid of kwaaiigheid is, dan zul je die hond beter moeten africhten en zolang dat niet lukt, aangelijnd moeten houden. Baasje is altijd eindverantwoordelijk voor het gedrag van een hond!

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Melding van een bijtincident maken bij de politie.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Mijn dochter is gebeten door de hond van mijn schoonzusje toen ze 9 maanden oud was. Ze zat in de wandelwagen en de hond beet haar in de knie (godzijdank hadden we een hoge stokke).

Vanaf toen begon ze bij elke herderachtige die ze zag te gillen en te schreeuwen (schoonzus had een kruising tussen een herder en een wolf)en was ronduit bang.

Sindsdien zijn we er met haar druk mee, leren dat als er iemand aan komt lopen met een hond die te passeren aan de kant waar de hond niet loopt. Haar laten kijken hoe de stand van de oren en de staat is. Nooit zomaar een hond aaien maar aan het baasje vragen of je de hond mag aaien. Nooit boven op de kop gaan aaien maar onder aan de bek beginnen.

Heel langzaam ging het allemaal beter, ze gilt en schreeuwt niet meer bij het zien van een hond. Maar ze houdt absoluut niet van drukke (vaak jonge) honden en dat levert nu wel eens problemen op met speelafspraakjes. Gelukkig zijn er moeders die dit erkennen en waar de hond dan gewoon even aangelijnd in huis ligt, of in de bench of lekker buiten als hun binnen spelen. Er zijn ook moeders die hier geen rekening mee wensen te houden, vaak blijft het dan bij 1 speelafspraakje en wil ze er daarna niet meer naar toe

4. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Wat jammer dat dit is gebeurd zeg! Ik zou inderdaad kijken of hij dan leuk contact met de honden van de buren kan hebben.
    Vervelend dat die mevrouw ze niet gewoon aanlijnt. Als ik je verhaal zo lees, is het nog haar schuld ook. Honden houden er niet van opgejut te worden. Het zijn van nature conflictvermijdende dieren, maar als iemand ze continue blijft uitdagen hoeft er maar één klein dingetje te zijn dat spanning opbouwt en je hebt een bijtincident.

Ik zou die mevrouw wel even aanspreken en jouw angsten bij haar neerleggen. Een kind hoort veilig buiten te kunnen spelen.

5. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Het is geen losloopveldje of uitlaatplek voor honden.

Het was zeker geen speelse reactie van de honden. Ik heb zelf ook een hond gehad dus dat verschil kan ik wel herkennen. Ze werden opgejut door de eigenaaresse, het waren redelijk kleine honden dus dan is een 3-jarige een makkelijke 'prooi'. En ja ik vind dat honden die peuters aanvallen zonder dat er enige aanleiding aangelijnd moeten worden. De buurkindjes (3-6jaar) van mijn ouders spelen ook vaak buiten en zo een kindje zou maar in zijn gezicht gebeten worden met alle gevolgen van dien.

Ik zeg ook niet dat de hondjes vals zijn en afgemaakt zouden moeten worden. Alleen als de eigenaaresse niet kan voorkomen dat voorbijgangers aangevallen worden kan je ze dus niet zo los laten lopen. In de buurt is een groot park waar ze haar honden uit kan laten.

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Bij de wijkagent ben ik nog niet geweest. Ik moet eerst even kijken op welk nummer ze woont, want ik weet alleen hoe haar tuin eruit ziet.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Inderdaad.

8. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    784
    113
    Als het mijn hond was zou ik me kapot schamen! Ongelooflijk dat zij zich aangevallen voelt wanneer je haar aanspreekt op het gedrag van haar honden. Mijn hond liep vroeger ook altijd los (inmiddels overleden), vanzelfsprekend onder appel, maar als er ooit zoiets voorgevallen zou zijn nooit meer! Anderen hebben al goede tips gegeven. En ik zou zeker wel je kindje meteen weer met honden in aanraking laten komen. Dat is de eerste keer(en) even spannend maar kan voorkomen dat er zich een echte angst ontwikkeld. Het wordt namelijk enger naarmate er meer tijd tussen zit (en je kindje dus geen corrigerende ervaring heeft met vriendelijke honden om deze ervaring te neutraliseren).

Deel Deze Pagina