kind afstaan..

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door xLau, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1975

    Wen1975 Fanatiek lid

    21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    20-2 voor het laatst ingelogd is op zich niet lang geleden, maar haar laatste reactie in dit topic 22-1 is wel al even geleden. Laatste reactie op forum was 29-1... Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ben er bang voor... ;)
     
  2. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Realiseer je dat dit dus gaat gebeuren, als iemand het kindje houd, terwijl ze weet dat ze het niet aankan!
     
  3. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Overigens zou ik het zelf niet kunnen!
    Overal is een oplossing voor te vinden.

    Wens je veel wijsheid toe.
     
  4. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    ik ben mama geworden op mijn 18 ( 1 maand voor mijn 19de verjaardag)
    en ik zou mijn zoontje nooit kunnen missen !! ben ondertusse 20 hij is 19 maanden en da gaat super! ik ben ook nog steeds samen met zijn papa
     
  5. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou, de kans dat dit écht zou gebeuren is natuurlijk niet zo heel groot.

    Voor alles ie een weg, zolang je maar wilt.

    Dit heeft puur te maken met WILLEN.

    WIL je dit kind wel?

    Of WIL je een heleboel andere dingen, en staat het kind voor jou op de 2e plek? Dat moet je je eens afvragen.
     
  6. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja waar een wil is is zeker een wet!
    Hoop dat ze de juiste keuze maakt iig, die van mij zou het niet zijn.
    In NL zijn veel voorzieningen die je het makkelijker kunnen maken.
     
  7. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, ik word er soms weleens een beetje kribbig van, van die meiden die dan roepen dat ze het niet kunnen...

    Maar alles kan, als je maar wilt.

    Tis maar net wat je belangrijker vind.

    Het is wel makkelijk ja, om het maar gewoon weg te halen, dan hoef je er ook niet meer over na te denken, alhoewel, misschien tegen de tijd dat je kinderen wilt, en ze niet krijgt.
     
  8. void

    void Fanatiek lid

    19 mei 2012
    2.356
    18
    38
    0161
    Ik weet niet wat erger is een moeder die noodgedwongen haar kind moet afstaan aan een NL's adoptie ouders omdat de voorzieningen in zus en zulk land niet mogelijk zijn of iemand die bewust de keuze maakt en daar achter staat en haar kind niet zo ver weg hoeft te laten gaan (adoptie binnen NL). De keuze blijft aan haar zelf ben al lang blij dat abortus geen goede beslissing was om welke reden dan ook.. En wie daar voor zou kiezen staat haar keuze ook vrij in, want je hebt de controle over je eigen lichaam en leven en daar heeft verder niemand iets over te zeggen of je het nu leuk vind of niet.. Je kunt je mening geven maar ik vind dat de mening van TS ook gerespecteerd moet worden dit is namelijk een ontsettend zware beslissing en tijd waar ze doorheen moet.. TS ik wens je heel veel sterkte en geluk voor de toekomst, doe waar jij het beste bij voelt er is enorm veel mogelijk..
     
  9. sandra1979

    sandra1979 Fanatiek lid

    Ik heb niet alle reakties gelezen, het waren er zo veel.
    En iedereen heeft zijn eigen mening. Met respect. Toch wil ik de mijne ook nog even geven, omdat die weer van een andere kant belicht is.
    Ikzelf ben geadopteerd. En toen ik moeder werd raakte ik in een depressie.
    Adoptie, of het niet opgroeien bij je biologische moeder kan voor een kind heel traumatisch zijn. Ik ben opgegroeid in een heel fijn en liefdevol gezin, toch is er een wond ontstaan tijdens de zwangerschap, geboorte en het meteen weggehaald worden bij je moeder.
    Ik vind het fijn te lezen dat je van je kindje houd, en dat je veel met de zwangerschap bezig bent. Dit is heeeeeeeel belangrijk, wat je keuze ook word. Een ongeboren kind voelt veel.........en het is belangrijk dat hij ook de liefde voelt, wat je uiteindelijke keuze ook gaat worden.
    Wanneer je kiest voor pleeggezin dan is het belangrijk dat jij betrokken blijft bij je kindje. Dus het wel eerst vasthouden na de geboorte (als je dat aankan), enz.......
    Zelf dus heel erg depressief geweest, nu gaat het beter (zijn ook al 6 jaar verder) en ben ik in dagbehandeling. Als je goede hulp om je heen hebt hoeft de depressie geen reden te zijn om je kindje niet te houden.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen. Want het zal heel moeilijk zijn een keuze te maken.
    liefs sandra
     
  10. moniponi

    moniponi Fanatiek lid

    21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sandra, wat goed dat jij hier je verhaal schrijft. Wat jij schrijft is precies wat ik ook denk, dat het weghalen bij de natuurlijk ouders gewoon schade toebrengt die nooit meer goed komt. Bijna alle adoptieverhalen die je hoort vertellen daar wel iets over.

    Ik ben ook heel benieuwd wat TS doet, en ik hoop dat ze het houdt, want zelfs als het moeilijk is, is er veel mogelijk aan hulp etc en je kind afstaan is iets wat je nooit meer ongedaan kunt maken.
     
  11. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    TS moet haar eigen keuze maken die voor haar goed voelt daar kan ik niks over zeggen. wel vind ik dat ze alle opties moet overwegen.
    waar ik wel even op wil reageren is dat ik het niet eens ben met de menig dat een kind perse bij de biologische moeder moet opgroeien.
    Zelf kan en mag ik helaas geen kinderen krijgen en is die wens heel sterk. nu hebben wij een draagmoeder gevonden die voor ons een kindje draagt. mijn man is de vader en draagmoeder biologisch de moeder. dit kindje zal bij ons opgroeien bij de vader en bij mij. de draagmoeder heeft zelf al een volledig gezin en draagt dit kindje ook echt voor ons. het is ons kindje en zeer gewenst en zal alle liefde een aandacht krijgen en goede zorgen die het nodig heeft. Ik ben van mening dat dat het belangrijkste is dat een kind liefde en geborgenheid krijgt. de juiste zorg enz.. dat het kind voelt dat het welkom is en men van het kind houdt en om het kind geeft dat kan ik ook voor dit kindje want het voelt als mijn kindje al is het dan biologisch misschien niet mijn kindje
     
  12. moniponi

    moniponi Fanatiek lid

    21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk, maar ik vind dat dan ook wel een andere situatie. De emoties bij de biologische/draagmoeder zullen anders zijn, de biologische vader is ieg wel betrokken, en het kind is niet afgestaan uit "wanhoop" of opgegeven, maar juist bewust zo geconcipieerd. Veel beter karma :)
     
  13. jojo32

    jojo32 Fanatiek lid

    26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    even offtopic maar wauw respect dat een vrouw jullie kindje wil dragen
     
  14. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    jojo32 wij zijn daar ook zeer blij mee en dankbaar voor.. aangezien dat de enige mogelijkheid voor ons was nadat eiceldonatie ook niet meer mogelijk was. we vinden dit zelf ook zeer bewonderenswaardig.
     
  15. KimRose

    KimRose Nieuw lid

    18 mrt 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ga ik even mijn mening geven...

    Ik ben zelf geadopteerd en ik vind dat het kind natuurlijk het beste bij zijn bio ouders kan zijn. Maar helaas kan dat niet altijd en ben ik blij dat ik mijn ouders heb, die zijn er altijd voor me.
    Maar goed, je ben 18, je woont in Nederland, kom erover heen... want voor je kind is dat wel het beste.
    Tuurlijk kan hij ook gelukkig worden bij andere 'adoptie'ouders.
    Maar denk even na, zou jij het leuk vinden als je bio moeder je afstond op haar 18e omdat ze dacht dat ze het niet aankon? Misschien voelt het kind zich wel afgewezen.
    En in Nederland kun je er heus wel uit komen, als je nou in Afrika woont... ja das een heel ander verhaal.
    Sorry hoor, ik moet me even erg inhouden, maar weet je wel wat je zo'n kind dan aan doet. Je eigen kind.
    En dan kun je wel denken ja ik had abortus ook kunnen plegen, maar zorg gewoon voor je daden. Kom op je bent geen 14.
    Ik snap dat het moeilijk is, ik ben ook zelf maar 20. Maar met wat hulp kom je een eind. En je word er zelf uiteindelijk veeeeeel gelukkiger van. En als dat niet zo is, dan mag je me erop aanspreken :)
     
  16. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Ik heb niet alles gelezen, het lijkt mij nogal een keus om je kindje wat je voldragen hebt af te staan..Je hebt een depressie zeg je, maar toch denk ik dat je in Nederland genoeg begeleiding kunt krijgen om je hierbij te helpen. Stel je voor dat je 10 jaar verder bent en misschien bewust kiest om een kindje te krijgen (als het dan nog mag lukken, want dat weet je niet) Je ziet je kindje opgroeien, en voelt dan echt hoe het is mama te zijn (onbeschrijfelijk mooi:)) Je zult je dagelijks beseffen dat je nog een kindje hebt dat je hebt weggedaan (sorry dat ik het zo beschrijf, maar ik denk dat dat echt zo voel..)
    Hoe moeilijk het ook is, ik denk dat je enorme spijt krijgt als je je kindje af staat. Je hebt dan misschien wel een bedenk tijd van 3 maand. Maar wat doe je andere mensen aan, die zich inmiddels al zien als papa en mama van jouw kindje, en je wilt het ineens terug. Lijkt me echt verschrikkelijk! Er moeten toch mensen en instanties zijn die jullie hier bij kunnen helpen??
    Een kindje mogen krijgen is zo een groot en bijzonder geschenk, dat moet je niet zo van de hand doen denk ik... Maar dat is mijn gevoel misschien. Sterkte
     
  17. sandra1979

    sandra1979 Fanatiek lid

    kim rose ben je buitenlands geadopteerd?
    Mijn moeder was 17 en kwam uit nederland. 10 jaar later heeft ze nog 2 kinderen gekregen. ze wonen in dezelfde stad, bij mij om de hoek bij wijze van spreken. En wat haar redenen ook zijn, ik kan het haar (nog) niet vergeven........
     
  18. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik begrijp het heel goed, dat je als kind zijnde je ongewenst voelde, ook al word je door hele liefdevolle mensen opgevoed uiteindelijk.

    En van de andere kant, zijn er genoeg mensen die niet zwanger kunnen worden en dat kindje dolgraag willen hebben (dus het kindje is daar weer zeer gewenst).

    Maar wat is beter voor het kind? Ik denk zelf houden....

    Succes met deze lastige beslissing. Hopelijk maken jullie de beste keus, voor jullie en jullie kindje.
     
  19. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ts: hoe is het nu met je?
     
  20. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Xlau, ik was zwanger toen ik 15 was en ben bevallen toen ik 16 was. Ik heb ervoor gekozen om mijn mannetje te houden en om school af te maken, met steun uit mijn omgeving. Wil je graag kletsen of dingen weten mag je PB'en. Ik ben niet zo heel actief op ZP, op PB reageer ik wel(die heb ik door namelijk, ben een zeef)..
     

Deel Deze Pagina