Ja precies, ik vind dat ook slecht van hem! Ik bedoel als het goed is is hij meer bij verstand dan dat zij is op het moment... Maar goed meid, vind toch dat je er goed aan gedaan hebt hoor om er wat van te zeggen, ook al was het een impulsieve actie. Jij bent ook moeder en kan je niet voorstellen dat je dat ooit zal doen, vind het niet gek dat je zo reageert! En daarbij je wist ook niks van haar toestand, zij zelf waarschijnlijk ook niet, anders had je wel anders gereageerd natuurlijk!
uiteraard! maar toch, het is naar als ik eraan terug denk, en als ik het omdraai helemaal, gelukkig wordt er nu wat aan gedaan.
Wat fijn dat er actie wordt ondernomen. Maar ziek of niet ziek, ik vind hoe jij hebt gehandeld en gereageerd helemaal niet overdreven. Ik zou geen excuses aanbieden,..dat moeten zij doen. Maar goed dat is aan jou. Hopelijk groeit het kindje in een veilige omgeving op waar het gewenst is en krijgt zij, maar ook hij de juiste hulp.
Wat fijn dat ze geholpen worden! En hoe jij gereageerd hebt, is volkomen goed! Ik zou ook geen excusus maken, jij kon toch niet weten dat zij een PND heeft! Hopelijk krijgen ze nu goede hulp!
Ik zou juist wel mijn excuses aanbieden als ik jou was. Juist omdat zij in de war is, jouw "aanval" op haar kan haar ervan weerhouden om weer contact met je op te nemen terwijl ze jou misschien wel hard nodig heeft nu. Het gaat er naar mijn mening in een vriendschap niet om of jij gelijk hebt of dat zij gelijk heeft maar of je iets voor elkaar kan betekenen.
Mee eens, en ik denk dat de vriendin ook wel automatisch dr excusses aan bied hoor. Denk alleen niet dat ik mn excusses aan dr vriend zou aanbieden, maar wel aan dr eigen vriendin
ja zo ga ik het ook doen, die vriend kan barsten nu even, het gaat nu om haar en hun kindje, alhoewel ik wel hoop dat ze die vriend ook onder de loep nemen zal dat wel niet gauw gebeuren.
Ja aan hem zou ik echt geen excuses aanbieden. Ik vind hem echt een eikel (voor zover ik het kan beoordelen dan). Hij zou er wel rekening mee kunnen houden dat hij ook geen 2x in de week kan gaan stappen en vooral nu zij in de war is heeft ze zijn steun hard nodig.
Jeetje wat een verhaal, Sayhlen, goed dat je in elk geval wat hebt gedaan. Ook goed om te lezen dat hier niemand is die het normaal vindt om baby's uren alleen te laten. Ergens is natuurlijk altijd een grijs gebied van wat wel en niet kan. Mijn schoonmoeder zei een keer, toen ik mijn jongste dochter uit bed haalde om de oudste te gaan ophale;" laat haar toch lekker liggen, je bent in 5 minuutjes weer terug". Ik zei dat ik het gevaarlijk vond om haar alleen te laten, maar schoonmoeder zei dat ze statistisch gezien meer kans zou lopen om bij een verkeersongeluk gewond te raken als ze voorop de fiets (voelt ook best veilig dichtbij, maar is gevaarlijker dan een achterop-stoeltje) naar school werd meegenomen, dan dat er iets zou gebeuren terwijl ze thuis in haar bedje lag te slapen. Het is misschien ook wel een beetje een gevoel, dat je kindje veilig is als ze bij jou is, terwijl het misschien inderdaad wel waar is, frontale botsing, voorstoeltje.. versus spijlenbed in huis waar meestal niks gebeurd, zeker niet in 5 minuten..... Ik ging voortaan maar met de wagen naar school lopen...
He Shaylen, Goed gedaan hoor!! Fijn dat het kindje nu veilig is. Hopelijk gaat het met je vriendin snel weer goed! Terugkijkend had je misschien nu anders gereageerd, maar je ging voor het kindje, dus je kan trots zijn op jezelf!!!
Goh meid, wat een verhaal. Wat treurig dat dit zo kan gaan, gelukkig is het kindje nu in goede handen en hopelijk komen ze er samen wel weer bovenop!
Wat fijn dat het is opgelost, of in ieder geval zo goed als... Maar ik denk sowieso dat het in dit soort situaties ALTIJD goed is om in te grijpen en een melding te maken. Of het nou kwade opzet is, of dat de persoon in kwestie zelf het slachtoffer is en een ziekte heeft, het maakt niet uit. In eerste instantie moet aan het kind worden gedacht! En als het kindje veilig is kan men gaan zoeken naar de oorzaak van de ellende. Ik vind dat je heel goed hebt gehandeld!
Secon that! Wilde net zeggen je hoeft in feite geen excusses aan te bieden want als jij er de instanties bij gehaald had was dit aan het licht gekomen en had ze hulp gekregen. Zoals nu dus dan vrijwillig gebeurt. Maar misschien is het voor de verdere verstandhouding dan wel wenselijk dit gebeuren uit te praten. En eventueel toch je excusses te doen mocht zij t nodig vinden. Maar vind het ronduit belachelijk dat die man dan gewoon uit gaat elk weekend en ze dus deze keer samen gegaan zijn. Kan me zo voorstellen dat zij er echt doorheen zat en het niet heeft kunnen opbrengen WEER alleen thuis te zijn met de kleine. Dan had HIJ dus in moeten grijpen. Misschien dat er toch nog wel wat van komt richting zijn acties hier in... Hoop het maar voor moeder en kind want hij zal (ook) alle zeilen bij moeten zetten. En dat gaat niet vanuit de kroeg...
Allereerst respect voor TS... Beterschap voor haar vriendin en hopen dat het betreffende kindje veilig opgroeit. Maar wat lees ik veel domme reacties over vuilniszakken, iemand schreef "dan zou ik ook nooit eens even lekker kunnen poepen". Hier moest ik hartelijk om lachen, want ze heeft gelijk! Sommige reacties vond ik echt super overdreven. Op dit moment zit ik beneden voor mijn pc, mijn mannetje van 9 mnd ligt boven te slapen en ben al een uur niet bij hem wezen kijken. Ik neem wel altijd een sleutel mee als ik iets in de kliko moet gooien of als ik gewoon even naar buiten moet om de kids te roepen. Buurvrouw/vriendin heeft een sleutel van ons en andersom ook. En dat terwijl mijn ouders horecagelegenheid hadden en wij de eerste jaren alleen thuis waren. Ik was toen 7 en mijn zusje 5 We werden om 19:00 naar bed gebracht en mijn ouders gingen dan naar de zaak. Ik werd om 20:00 wakker, dacht dat het 08:00 was en dat ik dus naar school moest. Ik roepen om mijn ouders maar ze waren er niet.... Wij hebben ook wel boven de zaak geslapen, dan werden we om 00:00 gewekt om naar huis te gaan. Ik zou dit dus nooit doen bij mijn kids en heb er dan ook bewust voor gekozen om de zaak niet over te nemen. Ook zou ik nooit mijn kinderen op zo'n jonge leeftijd alleen laten. Wel past mijn oudste wel eens sporadisch op als we een verjaardag hebben bijvoorbeeld. Toen ik hoorde van iemand dat ze naar een stad 40km verderop was geweest vroeg ik haar waar de kleine dan was geweest. Oh die lag in bed en ze had de babyfone op de telefoon gezet. Toen viel ook mijn mond open van verbazing. Maar goed, ieder zo zijn / haar eigen mening.
nee dat kan ik bijna niet geloven, het is dat ik het nu zelf meemaak maar ik begrijp gewoon niet dat ouders zulke keuzes maken. compleet onverantwoordelijk en egoistisch. echt jammer hoe makkelijk kinderen alleen gelaten worden. we hebben gister nog met die vriend van haar gesproken, die zet nu lekker de bloemetjes buiten (ja je leest het goed) omdat hun kindje er nu even niet is, dus hij heeft allemaal kaartjes voor feesten gekocht voor de komende weekenden, kerst en oud en nieuw dus. ik wil met hem niks meer te maken hebben! blegh!
Jeetje Fairy, ook al zo iemand die onverantwoord zijn kind alleen laat! Ik snap niet dat mensen niet verder kunnen denken dan hun neus lang is, ik bedoel ja je kan een babyfoon omzetten, maar wat nou als er brand uitbreekt.... Echt ik vind het schandalig! En inderdaad Shaylen, dat wat die kerel doet is ook niet normaal! Blij dat zijn kind er niet is en meteen helemaal los gaan! Mij lijkt hij niet helemaal zuiver als ik het zo hoor, en je zei al dat hij er ook van wist dat de baby alleen was, vind hem echt de grootste onverantwoordelijke! Echt heel naar voor het kleine babytje!