nou mijn man heeft ze net weer gebeld, zij huilend aan de telefoon dat het kwam omdat hun ruzie hadden gehad, zij wilde ook een keer uit en hij ging altijd (2 keer in de week, elk weekend dus) en zij moest dan thuis blijven. ik riep op de achtergrond dat dat geen reden is en mijn man werd heel kwaad op mij!! nou ja! hij wil er met ze over praten en vind dat ik te heftig reageer, pfff, nou staat het ook nog tussen mij en mijn man in!!
Ik neem aan dat je man toch zelf ook wel snapt dat er geen enkel excuus is voor zo´n actie gewoon op je standpunt blijven staan want je hebt helemaal gelijk , dit kan gewoon niet ..
Ook ik zou een melding maken. Ik vind je kind alleen laten om boodschappen te doen al te gek voor woorden,maar dan nog zoiets achterlijks als uitgaan ! Wat als hun een ongeluk zouden krijgen, of er had brand uit gebroken, een inbreker of het kindje zou ziek worden... Wat heb je toch een debiele en onverantwoordelijke mensen op deze aardbol rondlopen zeg
Pffft dit is niet te begrijpen! Zit zelf al te denken hoe ik het straks ga doen als ik een kleine heb en bijv. in de tuin aan de slag wil, of alleen even de was op hangen. Dan gaat die kleine ook gewoon in de buggy mee hoor! En naar de kroeg? wat zijn nou je prioriteiten?????? Regel dan een oppas!
Shaylen,..dat is naar dat het nu tussen jullie in staat. Maar je hoeft het natuurlijk niet altijd eens te zijn met elkaar. Hoe moeilijk ook,.. Ik zou wel doorzetten in deze en melding maken. Dit is te ver gegaan. Probeer uit te leggen aan je vriend dat dit echt niet kan. Het is natuurlijk nu ook vers en net gebeurd.
het erge is, mijn moeder was zelf ook zo en ik weet gewoon hoeveel pijn het doet als je moeder alles op de eerste plek zet behalve haar kinderen. dit doet mij des te meer pijn denk ik, ik ga nog steeds melding maken, dan maar anoniem. hoewel ik niet degene ben die zich ergens voor hoeft te schamen!
groot gelijk! blijf op je strepen staan, wat onverantwoordelijk van die vriendin! als er wat met hen gebeurd als ze weg zijn weet niemand dat daar een klein kindje ligt, om maar te zwijgen wat er met het kindje kan gebeuren! te zot voor woorden, ik had net zo gereageerd als jij!
Absurd! Ik snap zoiets echt niet. Stel je voor dat ze wakker geworden was en niemand thuis, wat een paniek dat kind dan heeft. Alsof het niet eens bij haar op is gekomen om een oppas te vragen, nog beter een buurmeisje van 15 o.i.d. dan niets toch? Pfff. Je zou inderdaad een melding bij het AMK kunnen maken, dat kan ook anoniem, al zal ze dan vast weten dat jij die melding hebt gedaan. Snap niet dat je vriend dit niet idioot vindt, hoe zou hij het vinden om zijn kinderen alleen thuis te laten?
ik zei dit ook tegen mijn man, hij zegt dat hij heel dankbaar is dat ik goed voor ons kindje zorg en dat hij ons kindje nooit alleen zou laten alleen dat het onze zaak niet is om aangifte te doen, nou ja! hij wil eerst een goed gesprek met ze en als ze niet willen veranderen dan pas aangifte doen, of melding maken bedoel ik. daar gebeuren nou alle ongelukken mee, doordat mensen denken, het is mijn zaak niet.
ten eerste, ik vind idd dat het niet kan, leuk naar de kroeg en je kind alleen laten. maar ik zou niet meteen de kinderbescherming bellen. zo te horen heeft ze het best heel zwaar, ze krijgt een kindje, wereld op zijn kop, ik gok toch iets van een postnatale depressie, en een vent die de bloemetjes buiten zet, ik gok niet helpt, haar lekker laat gaag koken in de ellende... ze heeft denk ik behoefte aan een vriendin die haar hierd oorheen helpt. naar haar luistert, er is om even op te passen, haar te vertellen dat haar vent een schop onder zijn kont verdient. ze zal het gewoon even niet meer zien. Geef haar een kans, en geef haar kindje een kans, jij zal nu degene zijn die haar het beste kan helpen. als je de deur voor haar dichtgooit zal ze zich nog meer afsluiten voor iedereen, en daar is zij , en haar kindje niet mee geholpen. nogmaals, ik vind echt niet dat je je kindje zo lang alleen kan laten hoor, maar ik gok dat er meer speelt, en ze heeft je nodig nu. En het komt echt niet tussen jou en je man in te staan. denk alleen dat mammas iets heftiger reageren als het om kindjes gaat dan papas.
Wat erg zeg,.. Maar zoals je ziet brengt dit bij een hoop mensen dezelfde reactie, dus twijfel niet over je gevoel hoor! En inderdaad hoef jij je nergens voor te schamen. Jij kan juist trots zijn als je dit meldt! Misschien zouden andere mensen doen alsof ze niets hebben gehoord.
ik denk ook dat mama´s heftiger reageren inderdaad ik heb zo vaak aangeboden om dat kleine poppie hier te brengen om haar te ontzien maar ze wil gewoon niet, ze neemt het niet aan en praat er verder niet over, ik weet niet hoe ik het nu nog anders duidelijk moet maken. mijn man is het helemaal met jou eens en wil met haar vriend gaan praten om te vragen waar hij mee bezig is en dan pas oordelen, maar ja, ik ben al zo giftig als een kikker!
nou ik zou zeker wel bellen, stel dat iedereen zijn ogen sluit (doet me denken aan dat spotje over kindermishandeling) leg het bij het amk neer en laat hun beslissen wat te doen, dan heb jij in elk geval gedaan wat je doen kunt op een eerlijke manier....
Maar het AMK is er echt niet alleen om mensen af te straffen, ook om hulp te bieden. Niet alleen voor kinderen, maar ook voor ouders (die de weg kwijt zijn). Misschien kan ze wel wat hulp gebruiken, maar zet ze zelf die eerste stap niet.
Moet er eerst iets ernstigs gebeuren? Wat is volgens jou dan een acceptabele grens? Dit is dus de mentaliteit van een hoop mensen in Nederland. Doen alsof het niet erg is en eerst afwachten. Laat het deskundigenoordeel over een eventuele PD over aan een expert. Zo te horen schakelt zij zelf geen hulp in, dus kan je in dit geval dat als vriendin het beste doen. Beter dan zelf proberen te helpen. En ondertussen wat toezicht op zo'n kindje is helemaal niet overbodige luxe. Het kindje is 5 maanden!!!!
ze komen zometeen weer langs, willen perse praten nu. ik ga aanbieden dat kleine meisje een nachtje hier te laten zodat hun de zaakjes even kunnen uitpraten. mijn man gaat het gesprek aan met hem en ik mag me van hem nergens meer mee bemoeien verder omdat ik er helemaal overstuur van ben en we hier ook nog een ziek meisje hebben om voor te zorgen.