Ik vind dat er geen enkel excuus is om je kind zo alleen te laten. Ik vind het gewoon echt smerig. Als je al zover bent dat je dat uberhaupt kan heb je hulp nodig...
Respect Shaylen,,,!! Maar laat je niet van de wijs proberen te brengen door haar. Want weet je,..als je er TE veel bij betrokken wordt, wordt het jouw probleem. Ook al is dat het nu ook, je kunt weinig doen in deze en het moet niet jouw leven gaan beheersen.
What the f*ck??? Hoe kun je nou zoiets doen! Doen ze dit vaker? Ik zou hier echt een melding van maken inderdaad. Lijkt me ook heel erg voor jou als het om een paar vrienden gaat die dan zoiets doen.
jeetje wat bespottelijk! 4 uren lang zon klein popke alleen thuis, wat nou als er brand uitbrak, en dat kleine popke ligt daar op bed, en moeders is haar volgieten in de kroeg? Pff ik wil niet eens aan de gevolgen daarvan denken! Ik laat mijn meiske nooit en te nimmer alleen! Als het goed is KIES je ervoor om ouder te worden, ga je dan ook al ouder gedragen! een depressie..kan zeker, maar dan nog haal je dit soort acties niet in je botte kop!
Zeker melding maken, wat onverantwoord zeg!! Een tante van mij komt uit een ander land en daar is het heel normaal om kinderen alleen thuis te laten, wat was er nou gebeurd, 1 kindje had zitten spelen met vuur en zo is er brand ontstaan en zijn 4 kinderen omgekomen ook omdat er niemand thuis was.
jeetje dat is toch niet normaal , maar ik heb wel eerder zulke verhalen gehoord hellas , gehoord van andere mensen hoor ken ze gelukkig niet brrrrrr maar als je nou gaat praten , ben ik bang dat ze gewoon zeggen dat ze niet meer gaan doen , bang dat je kinderbescherming belt , en stiekum toch wel doen en jou niks vertellen vind het best moelijk vertrouw dt soort gasten niet hoor , en trouwens iemand zei ,misschien gaat niet goed met ze ofzo , dan nog ,ik ben ook depri geweest en genoeg problemen gehad maar laat mij kind echt nooit allen thuis , ook nog metz'n 2tjes naar kroeg
dan krijg je een brief, je ontkent het kroegverhaal, zei bellen de ha en cb. die weten verder van niets, zij laat niemand meer toe in haar leven, en dan ben je nog verder van huis. het amk voelt niet al hulp, het voelt (zeker als je onzeker en depressief bent ) meer als een aanval. ik zeg niet dat ze niet moet helpen, maar dat ze beter eerst kan kijken of zij kan helpen. Ik vind het niet fijn dat je me op een lijn zet met de mentaliteit van nederland van niet helpen en iets ergs laten gebeuren. ik sta altijd klaar voor iedereen in mijn omgeving. ik heb niets gezegd over niets doen en afwachten. ik denk dat alles afschuiven op een telefoontje soms veel meer niets doen is.
Ik moet zeggen dat ik respect voor jou heb, dat jij zó opkomt voor het kindje! Maar, ik heb ook respect voor je man. Ik zou zelf haar en haar vent hebben aangevlogen denk ik...en dat is niet handig. Het is goed van je man dat hij het rustig benadert, des te meer kan op een goed/normaal gesprek erover. Dan kom je namelijk veel meer te weten. Ik zou wel de melding nog maken, als is het alleen maar zodat er een instantie is die - mocht er nog een keer zoiets voorvallen - een stukje 'geschiedenis' hebben over dit geval. Hopelijk hebben jullie zometeen een goed gesprek. Probeer je voor jezelf én voor de 2 kindjes zo rustig mogelijk te houden - al is dat natuurlijk onwijs moeilijk! *schouderklopje* voor jullie beiden! Jullie willen allebei voor dat kindje het beste, dáár gaat het om! Onthou dat!
Shaylen, wat een verhaal zeg! Mijn vriend en ik snappen er helemaal niets van! Er zijn altijd genoeg mensen die wel even willen oppassen..... Heel veel succes met het gesprek....
Ik ben echt geschokt zeg, dat is te gek voor woorden. hoe haalt ze eht in dr hoofd. Heel goed dat je een melding gaat doen. zulke mensen mogen neit voor een kind zorgen. Arm kindje
echt niet normaal, en dan is ie pas 5 mnd. Wat zullen ze doen als kindje ouder is en meer kan. Thuis laten zodat zij uit eten kunnen? Zo van; de kleine eet zelf maar??? Echt niet normaal, zeker aangifte doen. Die mensen sporen niet.
Als eerste: sterkte met het gesprek. Ik vind het top hoe jij reageert: dit kan echt niet! Er moet hoe dan ook iets gebeuren. En heel zielig dat je vriendin en zo'n situatie zit. Maar ze wil blijkbaar geen hulp (oppas etc.) terwijl die duidelijk nodig is. Het moet ook niet jouw/jullie probleem worden en al helemaal niet van het kindje. Als er niemand melding maakt gaat het vast een keer goed mis. Wordt er wel melding gemaakt dan kan er deskundige hulp worden ingeschakeld om te voorkomen dat dit kindje iets ergs overkomt. Mijn idee: zeker melding maken of op een andere manier deskundige hulp inschakelen! Stel dat je geen melding maakt en het kindje overkomt iets/ gaat dood (klinkt heel extreem, maar kan wel gebeuren zo). Dan moet jij er de rest van je leven mee leven dat je niets hebt gedaan. iig heel veel sterkte met deze situatie!
AMK is er voor hulp en ondersteuning. en hun grijpen is als het fout gaat. Dus zou zekker een melding bij hun maken. dan komen ze onder toezicht en krijgen ze hulp en zo
Ik kan echt niet geloven dat zulke mensen bestaan :x!!!!!!! Een kindje alleen thuis en ze gaan gezellig van 10 tot 2 in een kroeg zitten :x:x:x:x Shaylen, gelijk een melding doen, niet twijfelen!!!!!!!
Absurd, héél erg ziek!! En ik bedoel letterlijk 'ziek', want je moet toch wel héél simpel zijn om dit überhaupt maar te bedenken. Goed van jou dat je hier melding van gaat maken. Sterkte met het gesprek!!
0900-123 123 0 voor iedereen met zorgen of vragen! Dag en nacht bereikbaar gok ik, dus ik zou gewoon bellen. Ook als u twijfelt: 'Is dit wel kindermishandeling?' Ook als u alleen advies wilt: 'Wat kan ik zelf doen om dit kind te helpen?' Ook als u vindt dat het AMK onderzoek moet doen. Ook als u niet wilt dat uw naam genoemd wordt: u kunt anoniem blijven.
Gelijk melding maken, dit is pure kindermishandeling. Ik kan hier ook goed om janken, verschrikkelijk!!