kind alleen thuis laten om uit te gaan!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaylen, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja ergens had ik dit wel verwacht. De reactie bedoel ik.
    Zij vinden dat dit kan. Dat dit helemaal geen probleem is. Anders hadden ze het niet gedaan, toch?
    En als je dan aangevallen word (Shaylen gaf al aan niet echt rustig te zijn gebleven) dan is de logische actie: terug aanvallen.
    Ik zou idd nu melding maken bij jeugdzorg of amk en erbij vertellen van de dreiging die hun gemaakt hebben als jij dit zou doen.
    Hun reactie geeft mij het idee dat ze dit echt normaal vinden en dit meten als zijnde een verschil in opvoeding ipv wat het is: verwaarlozing.

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze het inderdaad normaal zouden vinden zou het ze geen mallemoer uitmaken of er een melding gemaakt word of niet, zij zien er de kwaad toch niet van in.

Zou zeker even advies gaan inwinnen hoe hier verder in te handelen.

4. Alita

Alita Niet meer actief

Ja dat ze er niet blij van worden snap ik best hoor!!!! Je hebt het wel over hun kindje maar eigenlijk is het dubbel van ze!! Zo laten ze het kind gewoon alleen en geven niks om haar maar als je voor hun kindje opkomt ben jij de boosdoener!!!

Tja melding maken en meer kun je niet doen helaas. Het is hun kind en hun beslissiing al ben je het er niet mee eens.
    Ik zou het ook niet doen maar ja dat is ook weer mijn beslissing!!

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Je moet er niet over nadenken wat er heeft kunnen gebeuren als ze weg waren. Er had wel brand uit kunnen breken of wat dan ook. En dan? Dan hadden ze zichzelf het nooit kunnen vergeven. Hoe kun je je kind alleen laten om lekker aan jezelf te denken. Wat een muts.
    Melding van maken hoor!

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Dit is echt ongelovelijk.... Hoe ziek ben je om dit te doen....

Toen ik hubbie een keer zei dat ik miss Mila thuis wilde laten want die sliep zo lekker en hoefde alleen Elise ff op te halenb van school.... kon ik ff met de fiets, kon binnen 5 minuten weer thuis zijn.... Hubbie werd gek!! Mocht absoluut niet van hem.... ben het op zich ook met hem eens hoor, alleen op dat moment vond ik het zó zielig om haar wakker te moeten maken enzenz....

Gisteravond werd Milaatje wakker omdat ze gespuugd had.... Dit hadden we niet verwacht, ze was wel extreem moe al de hele dag en ietsje koortsig maar dat ze echt misselijk was leek niet zo! Ik zit telkens maar te denken dat zoiets bij dat kindje had kunnen gebeuren...... och arm klein kindje....

Praten met hen, wat iemand hier opperde lijkt me geen zin hebben, als je zoiets besluit(als uitgaan zonder oppas te regelen) komt dit vast niet aan.... pas als je duidelijk maakt dat je geen vrienden meer wilt zijn door it en dat je amk(toch??) hebt ingelicht zullen ze miss/ hopelijk gaan nadenken dat dít toch echt de stomste actie ooit is....

Ben dr gewoon helemaal naar van.... als ik toch denk aan het arme kindje... Sterkte! Ik hoop het betse voor kindje en ouders!!

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    En het hoeft nog niet iets extreems te zijn zoals brand.
    Wat dacht je van bv. een enge droom? Of om een andere reden angstig/paniekerig/verdrietig wakker worden.

Mijn dochtertje werd vorige week plots 's nachts helemaal in paniek wakker....ze moest overgeven....Ik was er net op tijd bij, want in haar slaperig toestand lag ze nog op haar rugje, toen ik bij haar kwam, kwam alles er uit....

Ben benieuwd of/wanneer je de stap gaat wagen om te bellen Shaylen.
    Sterkte meid!

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Onbegrijpelijk!!! Verschrikkelijk gewoon!!! :x Hartstikke goed van je dat je je "vriendin" gelijk de deur hebt gewezen, dat zou niet iedereen hebben gedaan/gedurft denk ik. Kortom, je bent niet impulsief maar je hebt gewoon veel moed, chapeau meis! :) En ja, alsjeblieft meld het meteen morgen bij de Kinderbescherming, DIT IS KINDERMISHANDELING. Ik hoop dat het kleine meiske liefdevol wordt opgevangen door een pleeggezin of familie, haar zg. ouders moeten uit de ouderlijke macht ontzet worden wat mij betreft. Hmmm....en vervolgens gesteriliseerd......zodat ze nooit meer een kind op de wereld kunnen zetten. :x:x:x

9. babs81

babs81 Niet meer actief

Gewoon melding maken bij de AMK.... vandaaag bellen... en zekrijgen meteen een brief...

Buiten dat, gaan ze heeeeeel grondig uitzoeken alles... en niet zoals andere instanties!! de onderzoeken gaan snel en grondig!!!

Ik heb door mijn ex dit gehad.... er komt een soort buurd onderzoek..... huisarts etc alles word gedaan...

Ik heb het heel fijn gahad (ondank zware beschuldigingen) en uiteraaard waren het bij mij valse beschuldigingen... ik vond dat ze alles top gedaan hebben.. VOOR ze bij mij kwamen!!

10. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ergens vind ik het lef hebben dat je je ermee bemoeid zou ik als moederzijnde ook niet pikken. (iedere ouder maakt een fout en kan er in de eerste instantie rustig op aanspreken in plaats van gelijk boos reageren). Soms zitten er hele andere dingen aan vast als mensen weten waarom iemand iets doet. Zij praatte er nu misschien wel heel makkelijk over maar je kan misschien ook nagaan dat het een overkapte hulpvraag was en dat zij het zelf misschien ook niet normaal vond maar dit niet tot uiting durft te brengen ivm haar vriend. JIj en wij hier op het forum weten helemaal niet wat er achter zit en wij hebben dus ook niet het recht om te oordelen.

Ikzelf heb anderhalf jaar geleden 1x een melding gemaakt maar ik was zelf een aantal dagen met betreffende moeder omgegaan en kreeg de volle laag en zij heeft mij terwijl zij haar dochtertje vast had bedreigd en haar ex partner geschopt. Rende van vent naar vent en haar ex en ik hadden haar uit belgie weggehaald bij een vent van 53 (zij toen 21) waar zij zat met haar dochtertje.

Deze melding heb ik echt niet zomaar gemaakt en heb ik een week over nagedacht omdat het voor een kind even goed een hel is. Want jeugdzorg en AMK handelen echt niet altijd correct en daar heb ik helaas vanuit mijn jeugd helaas ervaring mee.

Bij ons thuis was in de eerste instantie alles redelijk goed en iemand had het even niet zo op mijn moeder en die heeft toen melding gemaakt volkomen onterecht dus! Kijk dus heel erg goed uit.

Ik praat het niet goed dat zij haar dochtertje alleen laat maar probeer even verder te kijken dan je neus lang is asjeblieft. Ik zou namelijk ook boos worden als iemand (wat ook het geval is geweest door mijn expartner) dreigt het AMK in te schakelen zonder eerst verder te kijken.

Sorry maar vind dat sommige hier echt hard reageren. Help haar in plaats van haar kindje af te pakken.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Wat een toestand!
    Ik zou zeker het AMK bellen, zij zijn hier heel ervaren in en weten echt hoe ze dit soort dingen aan moeten pakken. Er gebeuren helaas meer akelige dingen dan je zou denken, voorkomen is beter dan genezen.
    Vaak gaan ze gewoon eerst met de ouders op zoek naar een oplossing, sommige ouders hebben ze gewoon niet op een rijtje, niet altijd met kwade opzet, maar die hebben echt wat hulp nodig om alles weer in goede banen te leiden. Sterkte!

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

je hebt gelijk hoor, ik heb best hard gereageerd en dus alle deuren voor haar dichtgeslagen, echt stom van me en ik heb daar ook best spijt van.

ik laat het nu even rusten en probeer een goede oplossing te zoeken, heb er koppijn van namelijk. ik kan alleen maar aan hun kindje denken en het onrecht.

13. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik begrijp je gevoel heel erg goed hoor. Ik vertel het nu wel heel mooi hier maar had denk ik net zoals jou gereageerd echt wel. Ik heb dat wat jij hebt ook heel sterk. Zo een kindje kiest er natuurlijk niet voor.

Dat meisje waarin ik over mijn vorige bericht praat heeft nu een 2e kindje terwijl ze haar eerste kindje niet mag zien. Ik vind dat ook onverantwoord en dom maar ik heb het recht niet er iets mee te doen terwijl ik weet dat zij heel veel fouten maakt (die ik straks misschien ook net zo goed zou kunnen maken ben immers ook maar een mens).

Je kan niet al het leed van andere op je schouders nemen meis. Probeer het een beetje los te laten en te ontspannen en later als het allemaal weer wat rustiger is er rustig over praten met haar alleen. Heb zo een gevoel dat haar man niet helemaal scoort.

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat een moeilijke situatie!
    Ik keur het ook absoluut niet goed hoor, maar jeetje, die vriendin van je zal denk ik ook wel echt problemen met iets hebben, anders doe je zoiets toch niet?!
    Ik hoop dat ze snel jullie hulp willen accepteren, en vooral dat het kindje niet nog meer verwaarloosd zal worden. :(

15. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0

Ik heb dan ook geen tuin van 100 m :p
    Dan is het wat anders, dan zou ik de babyfoon even in mijn zak doen ofzo ;)

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Het meeste is al gezegd hier, ik vind dat je eerst tot rust moet komen, dan om de tafel moet gaan zitten met die ouders en als je erna nog steeds t gevoel hebt dat ze die kleine niet goed behandelen/opvoeden dan een melding maken.
    Soms zijn ouders zo makkelijk, dat ze niet eens doorhebben dat t totaal verkeerd is wat ze doen.

17. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Jeetje ik zit hier echt met ongeloof je verhaal te lezen! HOE KAN JE ZOIETS DOEN?

Dan heeft ze het over jengelen, maar wat nou als je huis in de fik vliegt of weet ik veel wat? Wat ontzettend onverantwoord en precies wat bosi zegt (heb niet alles terug gelezen) het is gewoon mishandeling!!

Ik zou ook ZEKER bellen met een meldpunt!

Pff die ouders van dat britse meisje gingen ook even uiteten terwijl de kinderen lagen te slapen, nou dat verhaal kennen we ook allemaal!

18. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze halen niet zomaar een kindje bij iemand weg, en al helemaal als er goed voor gezorgd wordt, ik zou me als ik jullie was dan ook niet druk maken over jullie situatie, zij maken zich wel druk anders reageren ze niet. dan kan natuurlijk een goed teken zijn, want dan kan het ze in elk geval iets schelen. Ik zou er dus wel een melding van maken, tenslotte moeten hun het tegendeel bewijzen. Weet je in welk cafe ze zijn geweest? dat zou je kunnen doorgeven, mensen hebben hun vast met z'n tweeen gezien. En als hun zeggen dat ze oppas hebben, zullen ze iemand moeten kunnen noemen die die avond heeft opgepast...eeh dat zal een probleem opleveren..want die hadden ze niet... Ik zou het niet laten zitten. Sowieso is contact verbreken een goed idee, helemaal met die waanplannen waar ze nu dan mee aankomen..

heel veel sterkte ook beterschap met je hoofdpijn, ik vind je een kanjer dat je je dit zo aantrekt!

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Vind het echt te absurd voor woorden dat er mensen bestaan die hun kinderen alleen laten .. Kan er zo kwaad om worden .. Een boodschapje halen en je kind ff thuis laten omdat hij/zij zo lief ligt te slapen dat vind ik al te absurd voor woorden .. Ik zou nooooooit mijn kind alleen laten.. Ik kan me ook dood irriteren aan mensen die hun kids dan in de auto laten zitten omdat ze toch alleen maar een pakje sigaretten nodig hebben en ze binnen no time weer terug zijn .. Dan maar sjouwen met zo'n kind maar ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om zo'n kleintje alleen te laten ..

Zou hier idd een melding van maken want zulke mensen mogen geen kinderen hebben ...

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Net zoals die ene moeder die snel nog wat binnen moest pakken en toen ze binnen was de auto met baby gestolen was en baby naast een container lag in de kou :(

Deel Deze Pagina