kind alleen thuis laten om uit te gaan!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaylen, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Ikdus: Ja vreselijk he! Was trouwens de vader, maar het is gewoon vreselijk dat mensen dat doen..
    Ik zou mijn kind nooit alleen laten!

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    :$:$:$:$:$:$:$x10000000000000!!!

NIET te begrijpen.....zit ik me net schuldig te voelen omdat ik ons meisje 2 minuten alleen in de box laat staan omdat ik manlief moest helpen met een lamp vervangen in t donker...:$;)

Ik had ze dus ook de deur uitgezet hoor, wàt manlief dr ook van zou vinden! Bah bah...

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb niet alle reacties gelezen, maar als ze mensen tegenkomen die ze kennen en die vragen waar het kindje is, zou ze dan zeggen dat baby alleen thuis is.

ik heb echt een brok in mijn keel hiervan, hoe gestoord moet je zijn om je kind vier uur lang, 's nachts alleen te laten. er kan brand uitbreken, er kunnen inbrekers in je huis komen. Henzelf kan wat overkomen waardoor ze dus misschien wel in het ziekenhuis belanden en dat kindje maar alleen thuis. pfff kan er mijn mijn hoofd niet bij hoor.

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

NOu idd, dan kan je jezelf toch voor je kop slaan ? ... Snap niet dat mensen dit zo makkelijk kunnen doen, en dan vaak nog met de stomme reden '' Vind het zo zielig om ze wakker te maken '' kom op zeg ! Dan maar een huilerig kind hoor .. Sommige doen er dan ook zo laks over '' Wat kan er nou gebeuren in zo'n korte tijd '' ik snap niet dat mensen zo makkelijk kunnen denken..

Nee het spijt me maar heb geen goede woorden voor zulke mensen die dit doen ...

5. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Weet je waar ik me aan irriteer dat jullie nu zeggen dat zou ik nooit doen maar hoe kunnen jullie daar nu over oordelen??

Er kan altijd iets gebeuren waardoor je kindje even 5 minuten alleen is. Oke geen 4 uur (van 10 tot 2 s'nachts) dat vind ik ook niet kunnen maar hallo jullie doen nu net alsof dat als een vader of moeder even 5 minuten snel iets in de vuilcontainer gooien is ofzo een slechte ouder is.

Ik woon in een flat waar geen lift is. Moet eerst de wagen straks naar beneden brengen en dan de kleine halen ben ik dan ook een slechte mama??
    Ik kan niet anders dan het op die manier doen.

Sorry vind jullie echt erg overdreven reageren.

Ga me nu al door deze reacties een slechte moeder voelen als ik mijn kind straks ff hooguit 5 min alleen laat.

6. chantal1984

Ik zeg niet dat je een slechte moeder bent ik vind het onverantwoord.. Koop in jou geval bv een buikdrager of hoe je die dingen ook mag noemen zo neem je je kindje mee naar beneden en kan je hem / haar gelijk in de kinderwagen oid leggen ..

En ja ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat ik NOOIT mijn kind alleen zal laten ... Ik zal altijd naar oplossing zoeken waardoor ik die kleine niet alleen hoeft te laten ..

Uiteraard mag je mijn overdreven vinden reageren maar ja zo denk ik er gewoon over

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee ik gooi ook bijna iedere dag wel even het vuil weg (woon 3 hoog, bak is aan het einde van de straat). Of loop naar beneden voor de brievenbus als ze in bed ligt. Maar goed, is dat wel anders als 4 uur alleen laten.

8. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik zou nou niet het advies aan iemand geven om een kind in een buikdrager te doen en dan een kinderwagen naar beneden te gaan sjouwen..

ik vind dat wat anders dan weggaan om boodschappen doen. dan zou betekenen dat je ook al niet meer naar de wc kunt gaan als je kind op bed ligt, kom op een beetje grijs kijken hoor

9. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Zo een buikdrager ga ik ook zeker aanschaffen maar als de kleine ligt te slapen ga ik niet die eerst wakker maken voor een zak vuil naar beneden te brengen dat is namelijk net zo goed onverantwoord. Maar goed daar denkt iedereen anders over natuurlijk.

4 uur alleen laten is onverantwoord HEEL onverantwoord en ik zou dat ook echt niet doen. Ben het daar ook zeker mee eens maar even snel post pakken of een vuilniszak weggooien moet kunnen lijkt mij.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja precies, hoe lang ben je nou weg? Binnen 2 minuten is je huis heus niet afgebrand, en wanneer je kind veilig in bed ligt.. zie het gevaar dan niet zo.

11. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Nee precies ik ook niet. Net zoals de wandelwagen even naar beneden brengen is ook zo gepiept maar goed mensen praten soms lekker makkelijk. Irriteer me daar soms best aan hoor. Moeders onder elkaar zijn best hard haha.

12. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
  13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Vind het ook een stuk onverantwoordelijker om met een dreumes op mijn arm van bijna 12 kg en een vuilniszak in de andere hand met de trap van 3 hoog naar beneden te lopen.

14. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    precies zo denk ik er ook over. En een buikdrager gebruik ik alleen als het noodzakelijk is. Dus bijvoorbeeld boodschappen, wagen en baby. Dan zou ik eerst boodschappen en de baby naar boven brengen doen en dan dewagen halen. Goed word de baby ook even wakker maar als het niet anders kan.

Ik vind idd dat iedereen wel een beetje rechtlijnig denkt hoor. Jammer

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Vijf minuten is wel even wat anders dan vier uur. En 'gaan stappen' is ook wel even wat anders dan 'een vuilniszak wegbrengen' of iets van dien aard... Ik vind dat echt van 'n andere orde! Je bent echt geen slechte mamma omdat je je vuilnis weg gaat gooien of zo!!!
    Wat hier ook al gezegd is: dan zou je ook niet meer naar de wc kunnen.. ;) Dus geen slechte moeder gaan voelen hoor!!:)

Hier trouwens ook 'n flat zonder lift en je denkt toch niet dat ik met die wagen ga sjouwen zeg! Die staat fijn in de schuur hoor! ;) :D

16. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou ik laat m,n kind nog geen 5 min alleen.... je zal net onder een auto komen als je even snel een boodschapje doet....tuurlijk denk je altijd snel terug te zijn als je een bodschapje doet ofzo... maar helaas ligt dat lot niet altijd in je eigen handen.... daarom vind ik eigenlijk dat je zelfs niet naar de supermarkt kunt voor een boodschapje...

ik vind het echt ongelooflijk dat mensen zomaar hun kind achterlaten.... wat als het zichzelf onderspuugt.... diaree heeft....ik heb wel eens gehad dat ik josefien op een huildag 10 min liet huilen en dat ik toen ik ging kijken merkte dat ze tot haar ruggetje toe onder de diarree zat...daar kan je kindje dan de hele nacht in liggen.... nee dit kan echt niet....

ze had geen babyfoon bij de buren achtergelaten ofzo?

gr Jose

17. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik vind dat vuilnis buiten zetten trouwens echt wel moet kunnen.... beetje belachelijk als dat niet kan... ik doe dat trouwens wel... zo sta ik ook met de buurvrouw van 3 huizen verder te kletsen , is dan wel op een gallerij.....

ik denk dat iedereen dat wel eens doet... het is inderdaad veel onverantwoordelijker met een baby op je arm en een vuilniszak te lopen...

gr Jose

18. chantal1984

Wat als je van de trap af dondert tijdens het naar beneden brengen van de kinderwagen en je krijgt zo'n harde klap dat je bewusteloos raakt ? Hoe moeten mensen dan weten dat er nog een kleintje in je huis is ?? Een ongeluk zit in een klein hoekje ..

Nee sorry kan er bij mij gewoon niet in en zeker niet met de reden '' Vind het zo zielig om dr wakker te maken ''

En tja in jou ogen praat ik dan lekker makkelijk maar ik vind jou gewoon makkelijk praten wat betreft het alleen laten van die kleine, maar goed ieder zijn eigen mening ;)
    En ja misschien ben ik wel ovebezorgd maar ik kan het mezelf nooit wat vergeven als er iets met mij of met die kleine gebeurd in de tussen tijd ..

19. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    We hebben hier alleen een gezamelijke schuur waarin alleen fietsen/bromfietsen geplaatst mogen worden. Woon helaas nog in een 2kamerappertement dus hoop zoiezo dat ik snel een andere woning heb. Maar daar gaat het hier nu niet over haha.

Ik weet dat ik geen slechte moeder ben of word alhoewel je dat denk ik nooit zult weten want een kind geeft later zelf die bevesteging of je het wel of nie goed heb gedaan. Iedereen voedt overigens zijn kinderen anders op dus denk dat over andermans opvoeding e.d. oordelen erg moeilijk is. Alleen ja zit het kind continu onder de blauwe plekken is het ondervoed en laat een ouder zijn kind lang alleen is het overduidelijk natuurlijk wel als het vaker voorkomt.

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dit kan natuurlijk overal gebeuren he? Wat als je van de trap dondert in je eigen woning, niemand die je de eerste tijd vind hoor als je niemand verwacht. Als je daar van de trap afdondert dan is de kans groter dat je gevonden wordt en geholpen wordt plus mensen in een flat weten meestal wel of iemand een kindje heeft of niet, dus dan kun je in dat geval beter daar van de trap afvallen dan in huis ;)

Evenals het van de trap afvallen met een kind in je armen, kun je toch beter van de trap afvallen zonder kindje in je armen ;)

Voor de rest begrijp ik je wel hoor, maar je uitleg niet ;)

Deel Deze Pagina