Kind alleen thuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Madelie, 10 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, ieder zijn keus. Wij hebben er in deze situatie voor gekozen een keer geen oppas te doen. Het voelde wat onzinnig om één van onze ouders een hele avond bij ons te laten zitten, terwijl we zelf drie huizen verderop zaten. Al geef ik eerlijk toe dat ik daar rustiger had gezeten, als dat wel zo was geweest hoor. En wat betreft brand of inbrekers: ja, dat kan. Net zoals de oudste gekidnapt kan worden als hij naar school fietst. Of aangereden kan worden door een scooter, als hij naar de speeltuin loopt. En ze kunnen allebei van de trap vallen en erg ongelukkig terecht komen. Maar al die wat als-en zijn toch geen redenen voor mij om ze dan maar constant naast me op de bank te houden. Je kunt niet alle risico’s uitsluiten in het leven. Nu snap ik dat een feestje bij de (bijna) buren minder noodzakelijk is dan een kind zelfstandigheid aanleren. Maar door ongeveer iedere half uur / drie kwartier even te gaan kijken, plus de mogelijkheid om ons te bellen, voelde het voor ons veilig genoeg.

Deel Deze Pagina