Onze oudste zoon wordt over 2 weken 8 jaar. Afgelopen jaren hebben we feestjes buiten de deur gedaan maar dat loopt aardig in de papieren. Aangezien hij een vast vriendengroepje heeft hebben we inmiddels alle indoor paradijzen, springpaleisen en wat al niet meer inmiddels wel gezien. Omdat het weer ook erg onvoorspelbaar is wil ik niet iets buiten plannen (vorig jaar gedaan en toen was het behoorlijk koud). Nu zag ik dat ze bij de Action allemaal Mad Science dozen hebben dus ik dacht misschien is het leuk om zoiets thuis te organiseren maar ik zoek tips hoe dit goed te organiseren. Wij wonen klein (appartement) en inc de jarige zullen het 8 kindjes zijn. Tips om een beetje mee te gaan in het thema zijn ook welkom.
Geen idee, maar je zou ook een bootcamp voor ze kunnen regelen of organiseren. Ik weet niet wat je ervoor wilt uitgeven, maar ik denk dat je voor €75 wel klaar bent voor zo'n les. En daarna thuis frietjes eten en misschien een leuke film kijken.
Het is verschillend per kind, maar ik heb ook een zoon van die leeftijd, en kan me niet voorstellen dat 8 jongens van 8 3uur bezig kan houden in een kleine ruimte. Vooral niet met een zittende activiteit. Je hebt tegenwoordig ook veel speurtocht, detective, gps-tocht pakketten die je in de buurt kunt doen. Het weer maakt op zich niet zoveel uit, behalve als het heel hard regent.
Beginnen met taart, daarna zelf pizza’s maken. Vervolgens thuisbioscoop ( alles donker, popcorn enz). En deze tijd kun jij benutten om de pizza’s af te bakken.
Ik heb vorig jaar laserguns gehuurd en ben zelf naar een bos gegaan om te lasergamen. Was geweldig (zelfs dus voor meiden!) en niet duur!
Van die dozen zou ik niet doen... veel te veel gedoe om dat zelf allemaal te gaan lopen organiseren... Of ga naar de bioscoop! Is ook een heel leuk uitje!
Op Groupon kun je vaak aardig voordelig bonnen kopen om te gaan bowlen, lasergamen, glowgolf of voor tubing etc. Vaak nog incl. friet of bittergarnituur. Vaak doe ik ook wel iets met knutselen voor mijn dochter, maar mijn ervaring is dat jongens daar vaak weinig geduld voor hebben.
Ligt er natuurlijk aan waar je woont, maar er is een app waar je speurtochten mee kan maken en dan de kinderen die speurtocht laten doen. Met opdrachten etc, wel met jouw telefoon of een iPad oid... Troovie heet het. Kost je €10 en je kunt 1,5 á 2 uur buiten zijn. Zorg dat je een schatkist verstopt heb en halverwege een flinke pauze met drinken en een snoepje. Wat hierboven al gezegd werd, ik zou niet graag een hele middag binnen zijn met 8 jongens van 8 jaar. Ik zou gillend wegrennen
8 kinderen en waarschijnlijk ook nog allemaal jongens; het huis uit! Direct! Ik moet er niet aan denken! Nee hoor, wij gaan lekker naar Jumpskillz! hahahaha Dat is natuurlijk je vraag niet. Wellicht is het leuk om een timmerfeest te houden, hamers en spijkers bij de action (en dan mag iedereen zijn hamer mee nemen). Kan je prima een spelletjes van maken (wie slaat het snelste een spijker in het hout) etc En dat iets wat ze kunnen bewaren ofzo! Ideaal voor de tuin/ of buiten plek! Limonade en chips mee!
Ik wilde laatst al bijna het hele zooitje bij de lasergamebaan/bowlingbaan achterlaten. Een andere moeder met zo’n jongensfeestje naast me zat ook al zo te zuchten, we moesten even lachen naar elkaar, zo herkenbaar!
Vorig jaar hebben we robots van hout getimmerd bij de plaatselijke zomerbloemenpluktuin. Dat was erg leuk.