Bulten op hoofd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ilsev85, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Toen ik mijn zoontje uit bed haalde vanmiddag, had hij ineens allemaal bulten op zijn hoofd. Hij ging met 1 bult naar bed en met meer dus eruit. Het zijn geen muggenbulten en hij heeft ook zijn hoofdje niet gestoten.
    Het zit vooral op zijn voorhoofd, net boven zijn oog en onder zijn haartjes.
    Op de rest van zijn lichaam niks kunnen ontdekken. Wat zou dit kunnen zijn? De bulten zien rood.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Allergische reactie op iets wat hij heeft gegeten voordat hij naar bed ging?

3. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hij had hetzelfde gegeten als normaal eigenlijk.
    Nou weet ik (uit ervaring van mijzelf vroeger) dat ze zomaar van de 1 op andere dag allergisch kunnen worden, maar lijken zulke rare bulten, ze zijn zo groot...

4. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Wat lastig te zien op de foto's, maar dit zijn die bulten..

5. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Ziet erg wel zorgelijk uit, lijkt mij dan he.
    Waarom niet even de HAP bellen, dan kun je het laten zien aan de dokter.
    Hopelijk is het niks ernstigs.
    Beterschap gewenst!
    Oaat je nog weten hoe het nu is.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zou inderdaad wel even de HAP bellen om te overleggen. Zeker als het zou uit het niets op komt zetten en omdat het op zijn hoofd zit.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook even bellen. Succes!

8. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Bedankt voor jullie reacties.
    Net even gebeld met de HAP, zij vonden het niet nodig om langs te komen. Zoontje lijkt er zelf geen last van te hebben, heeft geen koorts en is nog dezelfde als voor de bulten. Wel even in de gaten houden of het niet nog erger wordt en anders alsnog langskomen.

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Heb je ook gezegd hoe groot de bulten waren?

Toen ik je topictitel las vond ik het ook niet zo zorgelijk (dacht inderdaad aan muggenbulten/waterpokkenbulten-formaat o.i.d.), maar met de foto's eigenlijk best wel.

Hoop dat ie er verder geen last van heeft/krijgt.

10. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Dat heb ik inderdaad zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Hij ligt nu ook rustig te slapen, maar ga wel regelmatig even kijken.
    Als het morgen nog zo is, ga ik voor mijn eigen gemoedsrust toch nog een keer bellen!

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kunnen lymfeklieren zijn.

12. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    sorry vind het belachelijk dat je niet langs mag komen. wat een risico's nemen ze toch vaak zeg. niet te geloven.

ik hoop dat t niets is. ik kan t niet goed zien op de foto, maar het lijken geen galbulten.

13. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ja, blijkbaar is het alleen nodig als zij dat vinden...
    De bulten zitten er nog, maar zijn wel wat minder. maar met kleine soort van pukkeltjes erop lijkt wel..

14. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Mijn dochter heeft ook vaak grote bulten, blauwe ogen of dikke rode oorlellen. Hiet ia dat een alergische reactie op een muggenbeet. Op de tweede dag zie je dan ook dat er ook een muggenbult zit. Kan het dit zijn?

15. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Dat dacht ik in eerste instantie ook maar als hij gestoken is door een mug, ziet het er toch anders uit.
    Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, krabt er ook niet aan. Vind het alleen raar dat zoiets ineens komt opzetten..

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik kan het niet heel goed zien op de foto's maar zou zomaar iets van muggenbulten kunnen zijn maar ook galbulten want die kunnen ook enorm worden.
    Ik vind het niet heel zorgwekkend zolang hij er verder niet ziek van is.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Niet alle muggen geven dezelfde reactie. Dl zwelt meestal zo op dat we naar huisarts moeten voor een drankje, maar soms heeft ze gewoon een klein bultje...

18. oxbow

oxbow Niet meer actief

Natuurlijk moeilijk te beoordelen zo vanaf een telefoon, masr ik denk toch in de richting van een allergische reactie op een muggenbeet.

Mijn Kids hebben er alle 5 last van en de ene keer hebben ze amper een bult en de andere keer een gigantische bult die ook nog warm aan kan voelen.
    Pas als hij wegzakt zie je de bij plek daarvoor is hij moeilijk te zien.

Hoop dat het snel helemaal afgezakt is en gelukkig heeft hij er niet heel veel last van.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe gaat het nu?
    Ik gok inderdaad ook op muggenbulten.
    Dochter reageert ook zo extreem.
    Afgelopen zomer had ze 10 van deze bulten op haar armen.
    Zag er heel akelig uit en leek wel een nare huidziekte.
    Na anti allergische drankje en hormooncreme gelukkig zonder littekens genezen.
    De plekken voelden toen ook heel warm aan.

20. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    De grote bulten zijn geheel weg. Het zijn nu nog kleine pukkeltjes met een stipje lijkt wel.
    Zoontje heeft er gelukkig geen last van gehad en nu ook niet, dus misschien toch muggenbulten idd.

Deel Deze Pagina