Versoepeling regels Italië

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door sumer93, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Zojuist is bekend gemaakt dat Italië de regels gaat versoepelen.

per 1 juni mogen zelfs bars, restaurants en volgens mijn schoonfamilie welke daar vandaan komen en wonen campings ook. Zelfs de zwembaden. Wel blijven er hygiëne regels van kracht en mag je bijv op camping niet hutje mutje aan zwembad liggen.

wij hebben een huisje aan het Garda meer (Lazise) met alles er op en er aan voor ons zelf geboekt voor 26 juni.

Jullie raden het al. De discussie is thuis al begonnen. Gaan we dan wel of niet... wat zouden jullie doen

Didi1980 vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Ja is dat zo? Ik lees overal verschillende dingen, maar van een local zou betrouwbaar zijn.
    Ik denk dat je vakantie in juni naar Italië er niet in zit.
    Wij zouden eind augustus gaan naar het gardameer, ben echt bang dat het land dit seizoen op slot gaat voor toeristen. Wat ik enigszins zou begrijpen

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    https://www.nu.nl/coronavirus/6047398/italie-gaat-coronamaatregelen-versoepelen-vanaf-4-mei.html
    Er staat inderdaad dat mensen tot eind 2020 de regio waar ze wonen niet mogen verlaten.
    Ik denk ook dat dit dan moeilijk te combineren is met tourisme...

4. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Hun vertelde dat ze dus 1 juni campings restaurants en bars open gooien omdat ze dan voldoende onder controle hebben. En daarbij het land draait op toerisme als ze dat hele zomer dichtmaken is er geen camping die dat overleefd. Wel denk ik dat ze echt wel snappen dat stuk rustiger is.

Daarbij zeggen zij ook dat je de de situatie daar echt niet kan vergelijken met hier.
    Opa en oma wonen in zelfde appartement als kinderen en kleinkinderen. En vooral in die dicht bevolkte steden (Milaan en Bergamo bijv) is daardoor daar hard gegaan.

Kijk als we met caravan oid zouden gaan of hotel was het heel simpel en dus nee

maar we hebben daar alles voor ons zelf en eerste huisje naast ons staat zoon 20 meter verder.

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Misschien gaan campings open voor mensen van daar?
    Hier in de provincie zijn de campings ook weer geopend, maar nog niet voor toeristen. En een voorwaarde dat ieder z'n eigen sanitair heeft.
    Ik zie het gewoon nog niet gebeuren dat we op korte termijn (bijv juni) weer met zijn allen, landen door kunnen reizen en met vakantie kunnen gaan.

Tuurlijk hoop ik van wel, wij zagen echt uit naar onze vakantie, maar ik heb me er maar alvast op ingesteld dat het hem niet gaat worden dit jaar.

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wij gaan niet, ook niet als de camping daar open is.

Ik wil niet het risico lopen daar ziek te worden (je kan ook nog hier besmet raken en dan pas daar ziek worden)

Ik vind het jammer want ik hou van Italie en van vakantie maar dit jaar blijven we thuis.

Shay25 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat de campings enkel open zullen zijn voor de Italianen zelf.

8. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Heb dit na gevraagd. Of ja mijn vriend appte zijn neef. En die zei huh. Hoe komen jullie daarbij. Daar is niks over gezegd. Ze kijken nu tot 1 juni en als er geen 2de piek komt mogen per 1 juni de contact beroepen en alle andere winkels en horeca open.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar jullie zijn dan vast niet de enige toeristen die die kant op gaan mocht het mogelijk zijn.

Dan krijg je binnen een paar weken weer complete volksbewegingen van Noord naar Zuid Europa. Naar Italië waar nog steeds dagelijks minimaal 2.300 mensen positief worden getest.
    En vervolgens de boel weer terugnemen hier naar toe.

Nederland heeft nog steeds negatief reisadvies voor Italië, dat zie ik niet zo snel veranderen eerlijk gezegd.

Nehneh, Ansel en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Gaan jullie vliegen of met de auto? Als jullie rijden is het ook nog wel belangrijk wat Duitsland en Oostenrijk/Zwitserland doen met de grensen. Hebben jullie het huisje op een camping in Lazise?

De camping waar wij altijd komen (dit jaar toevallig niet) heeft via social media bekend gemaakt dat ze 28 mei weer open gaan. Nog geen woord over de voorzieningen.

Ik weet niet of ik zou willen als we dit jaar geboekt hadden. Naar een land/gebied waar veel mensen nog in rouw zijn over de velen doden. Ik vind het ergens niet zo gepast om dan vrolijk vakantie te vieren. En helemaal op die camping zie ik niet voor me hoe ze het gaan doen met 1,5 meter afstand bij de zwembaden. Die zijn altijd nok vol en bij het meer is het ook erg druk altijd. Als ze dat willen voorkomen kunnen ze max. 25% van de accomodaties verhuren.

En dan zit je nog met het punt. Wat nou als alles weer erger word als de besmettingen oplopen door de versoepeling daar. Wil je het risico lopen dat alles op slot gaat en je daar vast komt te zitten? Of erger (als het hier in NL rustiger is) jij degene bent die het virus weer mee naar Nederland neemt net als al die wintersporters?

Nehneh, amdaa en Ansel vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Onze vaste camping daar blijft communiceren dat ze 28 mei voor iedereen weer open gaan. Word geen woord gerept over aanpassingen of facciliteiten die anders zullen zijn. Ook hebben ze hun beleid van tot min. 4 weken van te voren kostenloos annuleren aangepast naar 15 dagen van te voren.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik zou totaal zelf niet willen, lijkt me niets aan in Spanje en Italië. Die landen zijn zo zwaar getroffen, daar heerst voor mijn gevoel een trieste stemming ipv een vakantiestemming. Ik ben ook gek op NY, meerdere keren geweest, maar dat zal voorlopig ook niet meer het zelfde zijn.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Je moet natuurlijk ergens weer de draad oppakken. En de camping eigenaren zullen financieel veel moeten missen dit jaar.. Maar juni lijkt mij echt nog te vroeg om weer te kunnen gaan. Zeker naar Italië of Spanje. Ken iemand die naar Denemarken zou gaan deze zomer, en daar zie ik het al wat positiever voor in.
    Maar je moet indd ook rekening houden met de landen waar je doorheen moet reizen.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit inderdaad ook

Maar we moeten ook stoppen om alleen vanuit ons eigen belang te denken.
    Dit virus is door toeristen naar Nederland gebracht, en de veroorzaakte ellende zullen we nog jaren op onze schouders dragen, ongekend gewoon.

En de eerste vakantievierders in Italië wisten het uiteraard niet, de groep daarna heeft bewust zelf het risico opgezocht "want we zitten 200km van de haard / het zal wel meevallen / we zijn geen risicogroep enz".

Ik hoop dat we deze zomer die fout niet weer maken, en onze eigen economie een kans geven. Het gaat hier niet op het persoonlijke impact, maar op de impact op ons allemaal.

Mammavantwee, EdN en Nehneh vinden dit leuk.
  15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dit is echt te simpel gedacht. Ten eerste was het virus al ver voor carnaval in ons land blijkt uit heronderzoek.

Ons mondiale gedrag maakt een virus als dit niet te stoppen. Er zijn geen schuldige toeristen, wintersporters of Chinezen. Het is onze mobiliteit.

We zouden ook allemaal ebola hebben als de Afrikanen welvaart zouden hebben en kunnen reizen en exporteren. Hebben we toch nog een dom geluk....

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik denk dat het een duivels dilemma is voor de Italianen, want het land weer helemaal open gooien zal ongetwijfeld tot een mogelijke tweede golf kunnen leiden, maar aan de andere kant kunnen ze zich niet een seizoen zonder toeristen inkomsten veroorloven, dan staat het land waarschijnlijk op de rand van een faillissement

17. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Dit dus ook. Wij zelf zitten met smacht te wachten op een test om te kijken of je antistoffen hebt.
    Wij zijn namelijk week na carnaval dooood en dooood ziek geweest. Heb toen zelfs nog mijn moeder welke tussen de longartsen werkt gesmeekt voor codeïne tabletjes want ik kreeg door hoesten amper lucht en kon alleen recht op zitten. Mijn vriend is dagen later ook flink ziek geweest terwijl die nooit ziek is. En hebben allebei nog lang de naweeën gehad. En komen helaas uit buurt waar veel carnaval gevierd wordt.

terug komend op aantal vragen. het huisje is van camping. Maar wij maken alleen gebruik van de afhaal pizzeria haha en het huisje ligt echt aan het Gardameer. Alleen al het wakker worden met rust en lekker genieten in omgeving is voor ons al vakantie. Wij gaan zelden aan zwembad liggen.

En ja het is een dilemma. Maar ik persoonlijk denk dat we ook een andere mindset moeten gaan krijgen. Want we zijn echt niet na deze zomer van dit virus af. Dit gaat nog jaren duren. Misschien wel altijd. En ik begin steeds vaker te denken van. Hmm je kan wel altijd in angst blijven leven dat je iets oploopt. Maar dan wordt je niet gelukkig.
    Vind zo lastig:(

zijn namelijk ook onze enige 2 vrije weken als gezin. Anders pas volgend jaar juni/juli en dan hebben we misschien wel weer zelfde situatie

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Je zegt toch precies hetzelfde als ik?
    Reisgedrag zorgt voor excessieve verspreiding van het virus.

Natuurlijk is het ver voor de carneval naar Nederland gebracht.

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik lees zelf dat je het reizen door toeristen ziet maar het merendeel van onze mobiliteit is zakelijke verplaatsing. Dus ook al gaan wij Nederlandse toeristen deze zomer niet naar Italië kunnen we alsnog via omwegen een herbesmetting krijgen in Nederland.

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb het idee dat je je keuze al gemaakt hebt.

Iedereen moet het zelf weten, de risico s zijn inmiddeks duidelijk dus als je gaat weet je wat voor risico je neemt.

En wat ik daarbij denk (niet persoonlijk naar jou to maar in het algemeen): niet mekkeren als je straks niet naar huis kunt of ergens in het buitenland in een ziekenhuis terecht komt

Maan14, Luckyme96, Nehneh en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina