Kind astma naar school

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door sn1987, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Virus getriggerd astma is ook nog een ding, das twee vliegen in 1 klap. Dan gaat het hele droge hoest verhaal niet op en hoor je zelfs als leek een rocheltje er onder.

Mijn vader had gewoon een longontsteking, hebben ze geen test voor gedaan vorige week, wel een foto gemaakt. Ook natte rochel, opvallend weinig hoesten, geen koorts en als je m zag zou je zweren dat ie met 1 been in zn graf stond. Corona was in zijn geval niet heel aannemelijk die man zit al jaren in quarantaine. Dat die huisarts longontsteking inschatte én gelijk had, vonden we wel een compliment waard vaak wordt die gemist.

2. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik zou juist het risico niet nemen

Mijn zoontje heeft hetzelfde en ook de allergie
    Hij is 5 maar ik laat hem voorlopig thuis

Hij pakt elk virusje op en is dan weken zoet
    Hij is het afgelopen jaar al zo vaak ziek geweest van een simpel verkoudheid virus laat staan corona

Heeft ook longontsteking gehad vorig jaar

Maar dat is mijn persoonlijke keus

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  3. sn1987

sn1987 Lid

24 okt 2012
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat ze zoveel extra risico loopt op school. Ze is de derde van vier kinderen. De andere drie gaan ook naar school en peuterspeelzaal dus die kunnen ook veel mee naar huis nemen.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    .
    doe je zelf nog wel boodschappen in de supermarkt? Garanties heb je nergens.

5. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Nee natuurlijk niet. Maar ik mag het mij toch wel afvragen? Net zoals een supermarkt medewerker het zich af zal vragen.

Fuddey vindt dit leuk.
  6. sn1987

sn1987 Lid

24 okt 2012
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen mogen gewoon naar school als ze hoestklachten hebben van hooikoorts of astma. Dat heb ik net van de adjunct gehoord. Zij zal het met de leerkrachten bespreken zodat het in de klas wel gemeld wordt, waarom ze soms zullen hoesten. Voorwaarde was wel dat ze netjes hoesten volgens de regels. Dat had mijn dochter van 4 gelukkig weken geleden meteen door en dat doet ze ook netjes. Ik ben erg opgelucht en mijn kinderen ook.

Deel Deze Pagina