Slaaptrainer, succes of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 11 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zijn we eindelijk zo'n beetje van de nachtelijke huiluren af, heeft mijn kleine draak opeens weer bedacht dat 6u een prima tijd is om op te staan. Van het ene moment op het andere, daarvoor tot enkele weken terug een uitslaper tot makkelijk 8.30.
    Kwam nooit uit bed, was soms wel rond 8u wakker maar dan keek hij in zijn boekje of tuttelde zachtjes wat met zijn knuffel. Opeens bedacht hij dat hij best naar mij kon komen...

    Mijn vriend slaapt op zolder ivm een ernstig snurkprobleem waar zowel zoon als ik dagelijks van wakker werden dus die heeft er geen "last" van. Ik heb nu de afspraak gemaakt dat hij pas op mijn kamer mag komen als mijn wekker gaat, dus in het weekend rond 8u. Tot die moet hij in zijn eigen kamer blijven. Wat redelijk lukt.

    Maar hij gaat dan heel veel herrie maken op zijn kamer, hard zingen en hij gaat poepen op de wc zodat ik er toch uit moet om zijn billen af te vegen :mad: ofwel: no way dat ik nog slaap. Tv boven hebben we niet en als hij bij mij in bed komt gaat hij klimmen en op me springen.

    Nu heb ik voor 10e via marktplaats een slaaptrainer gekocht, Kidssleep Globetrotter.
    Met de gedachte: als hij er nu nog te jong voor blijkt dan kan ik hem over een half jaar ofzo nog wel gebruiken.
    Zijn er dames die deze slaaptrainer hebben gebruikt bij een kind van 3,5 jaar? Of is dat echt nog te jong en moet ik het accepteren dat de dagen zo vroeg beginnen? Ik probeer zelf voor 22u in bed te liggen maar vaak kan ik nog niet slapen dan...
     
  2. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Wij hebben Sam het schaap en gebruiken hem vanaf 2,5 jaar. Begrijpt hij super goed. Hij wacht netjes tot schaapje wakker is en roept dan dat zijn schaap wakker is. Tot die tijd blijft hij in bed. (Behalve als hij moet plassen)
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier werkt het niet.

    Maar eerlijk gezegd vind ik een kind van die leeftijd dat om zes uur wakker wordt, verplichten tot acht uur rustig op zijn kamer te blijven nogal lang.

    Wij wisselen hier af met opstaan. Ok, je man slaapt een verdieping hoger. Maar dat kan je prima oplossen door de helft van de dagen daar een babyfoon te zetten zodat hij netjes wakker wordt.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier ook Sam het Schaap en werkt als een tierelier.
    Soms even wat minder, maar dan zijn we zelf ook niet zo consequent. Wordt het weer te gek, dan weer even strak en duidelijk en hij blijft keurig in bed tot schaapje wakker is. Als hij echt nog diep slaapt wordt hij van het schaap ook niet wakker en slaapt lekker door. Vanmorgen sliep hij voor het eerst sinds (heel veel) maanden tot 8.45, hij is niet helemaal fit, wekker stond op 7.15, maar hij heeft dus lekker doorgeslapen.
    Enige nadeel vind ik hieraan dat er al een half uur van tevoren een lampje aan gaat en als onze zoon licht slaapt wordt hij hier wakker van en hij vind het soms lang duren voordat schaap dan echt wakker wordt, tijd van lamp aan tot schaap wakker is een half uur.
    Maar het principe snapt hij super goed. Hier van de zomer aangeschaft toen hij steeds 's morgens om 5.30-6.00 dacht dat de dag begonnen was omdat het licht was buiten.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier ook vanaf 2-2.5 jaar de slaaptrainer geïntroduceerd en werkt super. Doordeweeks worden ze vaak pas wakker nadat het schaap z’n oogjes open heeft. In het weekend is de deal dat ze de iPad mogen pakken, als ze stil zijn, tot het schaap z’n ogen opendoet (dan stellen we de tijd later in :D )
     
  6. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Grappig. Toen ons meisje nog snachts zo onrustig was, ging ik op zolder liggen met oordoppen in en de babyfoon zetten we dan inderdaad naast het hoofd van manlief zodat hij wakker zou worden als er iets was. Anders wordt hij inderdaad ook niet wakker.
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Mijn zoon is een stuk jonger maar we hebben nu ook dat schaap te leen en hij begrijpt het heel goed maar heeft er totaal lak aan... misschien is hij nog te jong... of misschien de uitdaging te groot. Hij staat namelijk om half 7 terwijl zoon regelmatig om 5 uur/ half 6 wakker is.
     
  8. Flynnie11

    Flynnie11 Bekend lid

    8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Bij mijn oudste al voor zijn tweede mee begonnen. Ging meteen heel goed. Nu heeft hij gewoon een radiowekker en mag er uit als het 7 uur is, houdt hij zich altijd aan.

    Mijn jongste echter.... Is een heel ander kind Is nu ruim 2 maar de slaaptrainer blijft nog even in de kast. Gaat hij nu echt nog niks op uit doen dus dan begin ik er nog niet aan.
     
  9. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb hem uitgeprobeerd en hij vond het wel interessant...ben benieuwd of hij het morgenvroeg nog weet.
    Ben eerlijk gezegd positief verrast door jullie reacties, ik had verwacht dat het niet zo heel veel indruk maakte op peuters.:)
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    3.5 is niet te jong, onze uk is ook 3.5 en wacht tot het licht begint te worden. Pakt nu nog wel redelijk goed uit, straks in de zomer niet haha.

    Hier is hij met tijden ook mega vroeg eergisteren nacht was hij van 1 tot 4 wakker en dus moe genoeg zou je denken. Vanmorgen om 5 uur!! Moest in bed blijven maar was ook echt wakker. Hij vindt het vreselijk om alleen te zijn als hij wakker is en om 6 uur ben ik er maar mee uitgegaan.
    Kan het echt niet over mijn hard verkrijgen om dan te zeggen nee je moet blijven liggen tot 7.
     
  11. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik was zelf ook verrast toen! Maar hij roept nu zelfs als ik dat ding vergeet in te stellen haha.

    Doordeweeks staat hij om 630 omdat hij er dan uit moet. Soms is hij wakker soms maken we hem wakker. In het weekend zetten we hem om 730 en dan idem.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  12. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.143
    1.940
    113
    Wij hebben ook de Globetrotter voor onze zoon van bijna 3,5. Hij is elke dag tussen 5.30 en 6.30u wakker, we hebben het klokje op 6.45u (weekend 7u) ingesteld. Voorheen deed hij altijd meteen het licht aan en ging met veel bombarie spelen/boekje lezen, we hebben nu de afspraak dat hij pas het licht mag aandoen en evt bij ons mag komen (als hij dat wil) als het schaapje wakker is. Dit werkt prima :) Hij wordt alleen niet later wakker helaas haha
     
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Haha hier hoort het ook echt bij het avondritueel. Hij gaat niet eerder slapen dan dat schaapje ook slaapt en daarna moet ik ook snel wegwezen anders wordt schaapje wakker denkt hij.
    Dus ook gelijk handig om ellenlange avondrituelen te voorkomen. :roflmao:
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Precies hetzelfde hier! Al gaat ze soms wel een boekje lezen in bed:)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Okay, afgelopen nacht telde niet mee haha, meneer was ieder uur luid huilend wakker :confused: en viel pas echt in slaap tegen 6u vanochtend, dus om 6.40 heeft hij (letterlijk) het lampje niet zien aangaan...hij is sinds zaterdag een beetje ziek.

    Toen ik hem wakker maakte keek hij wel direct en zei direct "schaapje is wakker!"
    Komende nacht voor de herkansing
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Wij hebben een nep klok naast de echte klok hangen. Met de tijd erop waarop hij van zijn kamer mag. Hij snapt het. Ging een paar dagen goed en daarna kreeg hij er lak aan...
     
  17. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Het heeft gewerkt!!!:D

    Na die doorwaakte nacht van gisteren viel hij om 16.45 in slaap op de bank, met heeeeel veel moeite uiteindelijk nog 4 happen macaroni en een knijpfruit erin gekregen en om 18.10 uiteindelijk naar bed gebracht. Hij was zo moe dat hij nauwelijks merkte dat hij van de bank naar zijn bed verhuisde...
    Rest van de avond/nacht niks gehoord, ik had de slaaptrainer op 7.40 gezet.
    Komt hij om 7.41 naar me toe rennen "mama mama, het schaapje is wakker geworden!!!! En ikke had even gewacht of schaapje weer ging slapen maar schaapje is echt wakker mama!"
    :thumup:
    Hopelijk lukt dit morgenvroeg weer.
     
    Shakes en Zonnestralen vinden dit leuk.
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Haha geweldig! Hier is hij ook nog steeds elke ochtend helemaal enthousiast als z'n schaapje wakker is. Hopelijk werkt het morgenochtend weer.
     

Deel Deze Pagina