Kind bewust niet laten geloven in Sinterklaas?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ovan, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    Hier weten mijn kinderen ook gewoon hoe het zit.
    Wij vieren het gewoon net als "anderen".
    Maar ze weten hoe het zit.

Als ze de beste man zien geloven ze trouwens heilig:)

Ik zoek geen gelegenheden op waar verwarring bij anderen kan ontstaan en op school(en psz vroeger) licht ik de juf in. Moet ik wel zeggen dat er op school vanuit principe geen échte sint wordt gevierd.
    Dus alle tere kinderzieltjes worden gespaard. Sintpolitie: koest ;)

Zeg trouwens maar eens tegen een gemiddelde kleuter: sinterklaas bestaat niet.. nou.. die lachen je uit hoor:)

Maar ja. Mijn kinderen.weten dat ze het niet mogen zeggen. Ze hebben de grootste lol:)

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je er heel veel invloed op hebt. Wij hebben bijvoorbeeld een christelijke visie op kerst en 'geloven' dus niet in de kerstman. Onze dochters hebben we altijd verteld dat de kerstman niet bestaat, opa's en oma's hebben altijd ook wel gezegd dat eventuele pakjes onder de boom door hen zijn gekocht omdat ze iets moois willen geven met kerst. Bij 'levende kerstmannen' ook nooit een geheim van gemaakt dat het verklede mannen zijn. Toen we op vakantie waren in Center Parks hebben we zelfs een tijdje staan praten met de entertainment medewerker die straks de kerstman zou spelen en toch: toen ze hem zagen, geloofden ze echt VOLLEDIG in de kerstman en waren ze er helemaal vol van.
    Het Sinterklaaspakpapier ligt hier in de kast trouwens ook gewoon open en bloot naast het verjaardagspapier. Maar doordat het zo omvattend aanwezig is, gaan ze toch gewoon mee in de stroom van 'geloven'.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zag ineens deze post en toen dacht ik: en dit is dus alles wat ik zo vreselijk vind aan het sinterklaasfeest. Het bijna verplicht je kind een verhaaltje te moeten voorhouden, kinderen die onder handen genomen worden omdat ze iets over sinterklaas hebben gezegd... dat is toch niet normaal!!! Dan neem je het toch veel te serieus.
    Ook wel heel ironisch om het in deze context over liegen te hebben en dat dat verkeerd is....

Laat iedereen gewoon lekker doen wat ie zelf wil, vertel hoe het zit of niet, maar ga niet opleggen aan anderen wat zij moeten doen omdat dat jou beter uit komt.

Emmaly, Miracle1 en Elmyra vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina