Wie heeft hier ervaring mee. Wij zijn getrouwd nádat onze dochter geboren is. Zij staat met prachtig sierlijk handschrift (kalligrafie?) in ons trouwboekje. Nu willen we natuurlijk straks als ik bevallen ben ook onze zoon er in bij laten schrijven. Op welk moment laat je dat doen, direct bij de geboorteaangifte??? Maar ik wil niet dat zijn naam er gewoon snel-snel met balpen onder gekrabbeld wordt. Ik wil dat weer in diezelfde mooie stijl. Misschien een hele domme vraag, maar hoe werkt zoiets?
Dat doen ze op gemeentehuis als je kindje gaat aangeven. En dan is het maar net of je kindje in dezelfde plaats geboren wordt, als jullie getrouwd zijn. Is dat wel het geval, dan zou ik het gewoon vragen wie die sierlijke letters erin schrijft. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik heb gewoon gevraagt of we het zelf mochten doen. Dat was geen probleem en toen heeft mijn zusje het voor ons gedaan (die kan dat schrift).
Bij de aangifte lever je je trouwboekje in en dan ligt het een paar dagen later klaar, mooi gekalligrafeerd....kost je een paar euro....
hier niet mooi bijgeschreven. Ze is in de stad groningen geboren en daar moest het snelsnelsnel. Is er niemand die je kent die mooi kan schrijven? Dan zou ik het diegene laten doen
Bij ons was het bij de geboorte aangifte, bij mijn oudste ging de ambtenaar speciaal naar iemand anders, om het er mooi in te laten schrijven en bij mijn tweede...dat had bijna niet lelijker gekund zo jammer. Mijn man zij dat die man ook vrij nors was, san denk je een geboorte is toch een hele speciale gebeurtenis in het leven van iemand en dan kon hij niet even z'n best doen...echt vond het toen zo jammer!
Dan doe ik het liever zelf. Zo zonde dat alles er nu mooi in staat en onze zoon met pen erin ge-'krast', dat vind ik echt niét leuk. Maar je kunt het dus niet in je trouwgemeente op een later tijdstip alsnog vragen het er bij te schrijven (tegen betaling uiteraard) het moet dus echt meteen tijdens geboorte-aangifte????
De kleine is in een andere gemeente geboren en hebben bij de aangifte aangegeven dat we hem in onze eigen gemeente bij laten schrijven in het trouwboekje.. Was geen probleem.. Wij hebben hem laten bijschrijven in hetzelfde lettertype als het hele trouwboekje, in de gemeente waarin we wonen/getrouwd zijn..