Ik heb laatste twee paar sandalen besteld voor mijn jongste, vanuit Engeland. Ik wist gewoon echt niet welke maat ik moest hebben, en ik dacht dat als ik eventueel de verkeerde maat had, ik de andere wel terug zou sturen. Goed. De kleinste maat paste niet. Maar ik had niet goed gekeken ; ik kon helemaal niet ruilen. Alleen een tegoedbon krijgen, en dat is helemaal niet aantrekkelijk, want dan zou ik twee keer verzendkosten moeten betalen a ruim 10 eu per keer. Anyways. De sandalen waren omgerekend 45 euro en de verzendkosten waren 12,50. Dus ik zet ze op Marktplaats voor een scherpe prijs. Eerst 35 euro. Geen reactie. Toen 30 euro. Nu krijg ik een bod van 20 euro, waarop ik zeg: dat vind ik te weinig. Ik wil 30 euro, en ik leg uit hoe het zit, en wat ze me gekost hebben (dik 50 euro). Ze zijn compleet nieuw in de doos. Stuurt ze een mailtje terug: 30 euro inclusief verzenden. (De snelle rekenaar ziet dat dat stukken dichter bij haar bod ligt dan bij mijn eis als je 6,75 verzenden rekent... :x) Met een zielig verhaal: dat ze birkenstocks had, maar dat die gestolen zijn bij het zwembad. En dat ze drie kinderen heeft, en dan goede schoenen koopt voor de oudste en ze doorschuift om geld uit te sparen. Ben ik nou echt zo'n keiharde dat ik zo'n reactie echt stront-vervelend vind? Marktplaats is toch geen liefdadigheidsinstelling? Zo vermoeiend dit. Voor dat bedrag geef ik ze liever aan een goede vriendin.
Heel herkenbaar! Heb ik ook best wel vaak gehad. Ik heb zelfs bijna op het punt gestaan om gloednieuwe rijbewijs-B-boeken in de vuilcontainer te gooien omdat ik tot 4x toe gewoon gezeur had van mensen of ze niet kwamen opdagen op de gemaakte afspraak met een rotsmoes. Maar maar maar maar, nummer 5 kwam wél eerlijk ophalen en daarom kreeg ze ze gratis mee Keep the damn money, i need honesty in this world!
Zijn altijd mensen die het onderste uit een kan proberen te halen. Is met die weggeefhoeken op fb ook altijd zo. Dan mensen vinden dat zij iets moeten krijgen omdat de goudvis van hun zus is overleden. Het leven is hard en iedereen heeft wel iets verschrikkelijks mee gemaakt, daar hoef je een ander nog geen schuldgevoelens voor te geven
Nee, het irritante is ook nog dat ik echt heel duidelijk had geschreven dat ik het ECHT niet voor minder dan 30 euro wilde doen. ECHT niet. Met een uitleg. En dan krijg ik zo'n zielig verhaal terug. Nou, zelfs als dat mijn enige bieder blijft, ik gun het haar niet.
Ik had een keer een bed verkocht, dus bed beneden in de gang gezet. (tweepersoons dus stond flink in de weg). Belt die vrouw huilend op dat ze het geld niet bij elkaar heeft gekregen (20 euro). Heel verhaal dat zij en haar zoon op de grond lagen al een jaar etc. Dus ik zeg dat ze het gratis op mocht halen. Belt ze even later weer (huilend) dat ze geen vervoer kon regelen en of ik het bij haar kon afleveren. Zeg ik; nee lukt niet, ik heb een toyota aygo. Vroeg ze of ik dan niemand kende met een bus. Uuhhh sorry?? Wist niet wat ik meemaakte haha.
hahahaha! Ik begrijp je helemaal, maar ik ben zelf dan ook niet zo een verkoper op marktplaats. Ik weet bij voorbaat al dat ik slecht ben in verkopen. Ik geef spullen vaak gewoon weg, hoe vreemd dat ook klinkt
Tja de andere kant is natuurlijk dat sommige mensen er vaak meer voor willen krijgen dan dat het waard is. Ik bied bijvoorbeeld nooit meer dan de helft van de nieuwwaarde want dat zou het in de uitverkoop ook kosten als ze 50% kosten. Persoonlijk vind ik het bod van 30 inclusief verzenden een heel mooi bod hoor
Ik heb ooit een mailtje gehad van een vrouw die reageerde op mijn frettenkooi. Die wou ze kopen voor 10 euro, want meer geld had ze niet en haar zoon wou graag een fret. En ze zat in de schuldsanering bls bla.. Ik heb toen terug gemaild dat wanneer ze al geen normaal geld heeft liggen voor een fret ze al helemaal niet aan een huisdier moet beginnen.. Stom achterlijk mens.. Zo zijn er veel meer, vreselijk! Ook op die weggeefhoeken, zielige verhaaltjes.. Bah!
Ik ben het met je eens dat sommige mensen soms te veel willen hebben voor spullen. Maar ik ga ook niet helemaal naar het postkantoor en alles inpakken enzo voor veel te weinig geld. Dan geef ik het inderdaad liever weg. Ik bedenk wat ik ervoor wil hebben, en als niemand het wil betalen, dan niet. Dan houd ik het zelf of gooi ik het in de doos voor mijn toekomstige neefjes of nichtjes. En dit zijn sandalen die nooit in de uitverkoop komen en in NL praktisch niet te koop zijn. Op blogs, instagram en dergelijke zijn ze een enorme hit. 30 euro is echt een koopje.
Nou, ik bied vaak ook belachelijk laag. Wie niet waagt wie niet wint. Niet omdat ik in geldnood zit, maar puur omdat ik het een mooie sport vind om iets voor een zo laag mogelijk bedrag te pakken te krijgen. Mensen willen er soms echt vanaf. Dus beter íets dan niets nietwaar? En als je écht een minimum prijs in gedachten hebt, vul dan in dat je kunt bieden vanaf...
Zielige verhaaltjes is trouwens niets voor mij, heb er gewoon vaak niet meer geld voor over. En van die weggeefhoeken krijg ik ook ontzettende kriebels.. brrrrr
Ik had bieden vanaf 30 euro... Natuurlijk mag ze het proberen, maar als ik dan duidelijk antwoord moet je niet gaan bedelen.
Haha ik had dat eens met de WII. Dat ding op zich was niet echt veel waard, maar er zat wel voor dik 200 aan (gloednieuwe) spellen bij en dan heb ik het nog niet over het balanceboard enzo. Uiteindelijk verkocht voor 100, zonder het duurste en nieuwste spel (die heb ik verkocht voor 50). Maar ik kreeg toen ook mailtjes van een vrouw. Haar kinderen wilden graag een WII en hadden zo hard gespaard voor 75 euro. Toen ik afwees, kon mama ineens wel bijleggen.
Tja, ik vind juist weer dat mensen soms nog de hoofdprijs vragen voor 2e hands spullen. Ik betaal eigenlijk nooit meer dan 50% van de nieuwprijs als iets 2e hands is. Gedragen, zo goed als nieuw, nieuw dat maakt me dan niet zoveel uit. En dan als reactie terug krijgen "ja maar nieuw zijn ze zo duur" ja dus? Ze zijn toch niet meer niet, ik krijg er toch geen bon/garantie bij.
Dit ! Ik bied meestal ook max 50% van de nieuwprijs. Je kijkt niet voor niks op marktplaats toch, anders kan je net zo goed naar de winkel gaan als het maar een tientje scheelt met de nieuwprijs. In dit geval vind ik 30 euro wel netjes voor de schoenen ookal zijn ze nieuw. 30 euro excl verz. scheelt met de nieuwprijs maar 15 euro. Of je moet iemand tegenkomen die precies dat paar zoekt en er meer voor over heeft.
Ik kan me vaak kapot ergeren, aan mensen, die een advertentie op MP zetten, zonder een 'vanaf - ' prijs... Kan van alles zijn, bied je nog enigzins redelijk, afhankelijk van wat je kan zien op de foto, en dan krijg je mail terug "Ik wil minimaal ... euro er voor hebben" ... Joh, zet dat dan gewoon lekker in je advertentie erbij. Scheelt je zelf ook bakken aan werk met op alles en iedereen reageren. En scheelt ook ergernissen bij anderen.
Precies, ts geeft aan dat er markt is voor deze schoentjes, dus verkoop ze dan daar als je op mp niet genoeg geld krijgt? Maar zo'n bedel-mail zou ik ook niet kunnen waarderen.
Verschrikkelijk van die gehaaide, brutale opportunisten! :x Ik kan daar zó slecht tegen. Ik verkoop eigenlijk nooit meer mijn spullen, geef ze gewoon gratis weg aan iemand die het goed kan gebruiken of liefdadigheid. Voelt ook veel beter moet ik zeggen.
Ik had hetzelfde, een fiets te koop gezet die ik al jaren in de schuur had staan. Had. Er 'bieden' bij gezet en op een gegeven moment had ik een bod van 175 e. Mailt een vrouw me dat ze 100 e wil geven dus ik wijs het af en krijg een mail dat ze een kindje heeft en die naar de crèche moet en ze heeft niet meer geld. Nou, dan biedt je toch op een minder dure fiets...of ben ik nou gek?