Kind bij zwembadje laten spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zwitsal, 22 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Jeetje, dat klinkt wel een beetje treurig hoor als je het zo zegt, jaren lang geen gesprek kunnen voeren als je afspreekt met vrienden ...

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.068
    113
    Haha! Zo bedoel ik het niet. Man en ik wisselen af, maar ik vind het leeftijden dat je niet bepaald ongestoord een glas wijn kan opdrinken.

EdN en Oceanna vinden dit leuk.
  3. 1548

1548 Niet meer actief

Ik zit naast mijn kind, laat hem niet alleen bij het water..

4. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Precies hetzelfde haha. In de tuin zit ik er ook niet altijd naast. Ik houd ze wel in de gaten natuurlijk.

5. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Bij mijn kind. Is mijn verantwoordelijkheid.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Precies dit. Mijn oudste 2 zouden anders nooit in het water kunnen spelen vanwege hun zusje van 1,5. Maar ze zouden niet zonder toezicht naar buiten mogen. Ik zou dus wel in de buurt gaan zitten met mijn ogen gericht op het badje, maar ik zou niet naast het badje gaan zitten.
    Waarschijnlijk komende zomer wel als het weer zo warm wordt...dan ga ik zelf verkoeling zoeken :D

Wat betreft de situatie van TS...ik vind het niet overdreven. En ik vind de anderen daarin ook best laks. Niet vanwege het feit dat ze zelf met hun rug ernaartoe zitten, want het is nu eenmaal hun kind niet. Maar wel dat ze vinden dat jij overdrijft. Er is maar een klein beetje water voor nodig en het is zo gebeurd. Maar ik zou sowieso al niet blij worden van een kindje van 3, die constant mijn kind van 1,5 omduwt en ik zou daar ook zeker wat van zeggen.

7. Petra13

Petra13 Niet meer actief

Als jij vindt dat het het beste is voor je kind om hem weg te halen bij het badje, dan moet je dat doen. Mensen mogen dat overdreven vinden, maar dat is echt niet zo. Ik vind persoonlijk ouders vaak te laks in dit soort situaties en bezig met andere dingen. Zoals al genoemd, een ongeluk zit in een klein hoekje.

Zolang mijn kinderen geen zwemdiploma hebben mogen ze niet zonder toezicht bij zwemwater in de buurt zijn, volgens mij heel logisch.

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Bij mijn kind van 1.5 jaar die net zou lopen zou ik bij het zwembadje gaan zitten, bij mijn kind van 3 jaar zou ik het vanaf een afstandje in de gaten houden.

Een badje omkiepen vind ik echt onzin, met het mooie weer moet het toch gewoon kunnen dat de kinderen met water spelen. Ja als ouder is het even 'minder leuk' dat je niet bij de volwassenen kunt zitten, maar dat hoort nou eenmaal bij het ouderschap vind ik. Tot dat mijn kinderen hun zwemdiploma hebben zorg ik ervoor dat ik in ieder geval zicht heb op mijn kinderen in de buurt van het badje, maar vind het onzin dat dan de rest van de kinderen zich niet met water zouden mogen vermaken. Ik wissel dan gewoon af met mijn vriend of ander familielid wat betreft de toezicht.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het ligt ook een beetje aan de grootte van de tuin. Wij hebben een tuintje als een postzegeltje dus dan hoef ik er niet bovenop te zitten en kan ik het gewoon in de gaten houden.
    Is het een hele grote tuin en staat het badje ergens waar ik weinig toezicht heb dan zou ik voorstellen om met zijn allen de kant van het badje op te verhuizen, ik ga er ook niet in mijn uppie bij zitten en iedereen maar gezellig babbelen met elkaar. Mijn schoonouders hadden altijd een grote tuin en kleinkinderen in alle leeftijden maar er werd altijd rekening mee gehouden met de hele kleintjes.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik dacht dat het aan mij lag, maar het badje omkiepen vind ik echt aso.
    Waarom mag geen enkel kind van het water genieten?
    Mijn kinderen zijn 6 en 10, als wij in het weekend dat we toevallig visite krijgen een bad heb staan, dan hebben de ouders met hele kleintjes echt pech. Flinke vent die dat dan omkiept:eek: mijn tuin hoor!
    Dan hoef je in elk geval niet meer terug te komen hier.

babbel1983 en Oceanna vinden dit leuk.
  11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Gericht naar m'n kind maar ik zou er niet bij gaan zitten. Zou hem ook niet weghalen want ik weet dat hij de grootste lol zou hebben. Zou wel die grote bij z’n lurven grijpen en goed duidelijk maken dat hij van m’n kind af moet blijven!

12. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Als je zoon in bad zit heb je hem altijd vast? Waarom? (Als ik vragen mag)

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zou zo gaan zitten dat ik er zicht op heb.

Het badje omkiepen vind ik echt overdreven en als dat in mijn tuin was gebeurd had ik het badje opnieuw gevuld.
    Dan zorg je maar zelf dat je kind ergens anders gaat spelen.

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Vragen mag altijd. Mijn zoon is nogal wild en ben bang dat hij onderwater komt. Ik begin hem wel los te laten nu maar is moeilijk voor mijzelf.

15. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Vind dat best schokkend om te lezen eigenlijk. Het is toch niet erg dat je kind onder water komt? Daar leert hij van opstaan, en als dat om wat voor reden niet lukt dan ben jij er om hem te helpen.
    Heb je soms iets meegemaakt waardoor je het zo moeilijk vind?

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb na de bevalling van mijn zoon een ppd opgelopen en ben daardoor over beschermend naar hem toe. Ik kan alleen heel slecht tegen zijn gehuil en als hij onderwater komt begint hij te brullen.
    Daarnaast lijkt hij sprekend op mijn opa en die ben ik een paar jaar geleden kwijt geraakt. (Lievelings opa was als een tweede vader.)

17. Adrianna

Adrianna Actief lid

31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Ik zou ergens gaan zitten met zicht op mijn kind, maar ik hoef er niet naast te gaan zitten.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Euh jammer voor de familie maar ik zit bij mn kind. Troost je wij krijgen ook geregeld van "joh maak je niet zo druk" geloof dat ik die beslissing neem of ik me wel of niet druk maak. Zeker met groepen gaat t geregeld fout, is onze ervaring. "We zien t allemaal toch" en puntje bij paaltje denkt iedereen dat de ander t wel in de gaten houdt en when shit hits the fan is t "jouw kind, jouw verantwoording". Prima bad leeg en een watertafel of een van ons is badwacht.

En of ze 1,5 of 3 zijn maakt voor mij waar t badjes betreft weinig verschil. Zo'n bloem aan een tuinslang of watertafeltje ben ik overigens aanzienlijk geruster op. Vanaf een jaar of 6 vind ik t wat anders, en dan nog hou ik t in de gaten.

Deel Deze Pagina