Onze jongste wordt straks 5 en is gek van spelletjes. Nou vind ik dat ook wel leuk, maar het is ook wel handig als hij af en toe zelf even iets kan doen . Mini loco vindt hij erg leuk, maar een Smart Game lijkt me ook erg leuk voor hem aangezien hij cognitief al best ver is. We hebben een simpel spelletje (eens gekocht bij kruidvat) waarbij je met gekleurde blokjes een plaatje moet nabouwen superleuk dus ik dacht aan Camelot Jr. Is dat een leuke smart game of heeft iemand nog een andere leuke tip?
Camelot Jr ken ik niet, maar hier heeft dochter IQ puzzler Pro (vanaf 6 jaar). Zoon heeft Parcking puzzler (vanaf 6) en Roadblock (vanaf 7). Vinden ze leuk om te doen.
Ik zou gewoon kijken welk thema hem aan spreekt. Bij sommige smart games zijn er nieuwe opdracht boekjes verkrijgbaar. Ik zou ook nog naar spellen van 5+. Dan kan hij wat langer ermee doen. Op hun website bij 6+ staan ook 5+ spellen zag ik. Een tip. Kijk eens op marktplaats daar staan ze vaak aangeboden. Het weekend van 9-10 november is er in de jaarbeurs utrecht een grote spellenbeurs met oa een smart game stand. Ik kan je ook verwijzen naar een lokale spellenwinkel, maar dan moet je even je woonplaats pb-en. Of als ik je verder kan helpen.
Een hit is hier de smart games reisedities. Daar zitten magneten aan en die vallen dus niet zomaar er vanaf. Heel handig om in de auto te gebruiken.
Nou blijkt mijn zoontje op school verslaafd aan de Roodkapje smartgame haha. Leuk dat ze dat hebben trouwens en juf zei dat ze ook iets met torentjes hadden vermoedelijk camelot dan. Nou kan ik roodkapje kopen maar dat heeft hij op school natuurlijk ook al. Ik zag op denkspellen.nl een vergelijkbare (volgens mij) namelijk smart farmer. Die is vanaf 5 jaar. Iemand daar ervaring mee?
Onze zoon is 5 en cognitief ook verder. Ik zou dan camelot niet aanraden. Ze hadden die op school en was voor hem te makkelijk. Castle logix hebben we inmiddels al verkocht. Was echt te eenvoudig. Road block is super leuk, auto, politie en een boef wat wil je nog meer. Hide and seek safari is ook leuk en dat soort heb je ook in verschillende edities, we hebben er ook 1 met vissen maar die is een stuk moeilijker. Color code is ook erg leuk, je ziet een plaatje en door middel van verschillende lossen plaatjes moet je het zelfde zien te krijgen Van thinkfun is rollercoaster heel leuk. Je bouwt een echte baan en als de opdracht goed is gaat je knikker karretje de baan af zonder te vallen.Zelfs over de kop. Ik zou kijken naar een thema wat bij hem past en vanaf 6+ Als we passend bij zijn leeftijd doen werkt hij al ruim een half boekje door. De eerste puzzels zijn dan ook echt te makken. Anti virus is vanaf 8 maar nog te moeilijk en spreekt nog niet aan. (Heel goedkoop kunnen kopen) Op school hadden ze Dinosaurs van smart game. Die vond hij heel leuk! Ziet er mooi uit maar niet leuk voor thuis als ze die op school al hebben.
Bedankt voor de tips! Ik heb vanmorgen even meegekeken op school bij Roodkapje (inloopochtend) en hij was op de helft van het boekje bezig en daar moest hij best wel puzzelen hoor! Nou is Roodkapje vanaf 4 dus op zich denk ik dat vanaf 5 nu wel een leuke uitdaging is. Dinosaurs lijkt me op zich ook leuk en ik zag ook verschillende pinguin games. Zal me nog eens even goed inlezen.
Hier was Sneeuwwitje een hit en nu Rush Hour. Mijn zoontje is 4,5 maar loopt zo’n 2,5 jaar voor cognitief. Rush Hour is 8+ maar hij kan de eerste 10 opdrachten (redelijk) makkelijk maken.