Snik verkouden! En nou ook nog koorts...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kayra, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kayra

Kayra Actief lid

Jun 13, 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Kayra is helemaal snik verkouden al 3 dagen en nou heeft hij ook koorts! Ben de 2de dag naar de huisartsenpost geweest, maar niks meegekeregen ofzo. 1 tip: uitzieken. :cry:

Hij slaapt bijna helemaal niet. Drinkt wel voldoende gelukkig.
    Ik gebruik neusspray (zoutoplossing), hoestdrankje voor de slijm, Luuf gebruik ik ook en heb zijn hoofdeinde ook hoger gezet. Afgelopen nacht heb ik versnipperde ui naast zijn bed gezet zonder resultaat.

Ik ga wanneer hij wakker is effe samen met het stomen...

Nou de vraag is zijn er nog tips? :oops:

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geduld :( en hem lekker veel bij je houden en als hij boven de 38.5 heeft, regelmatig paracetamol geven (ik neem tenminste aan dat hij er ook echt beroerd van is) . Veel meer kun je niet doen. Hier duurde het zo'n 3 weken in totaal (zowel Fae als ik waren ziek) . Waarvan 10 heftige dagen waarin ze amper at / dronk en koorts had. We hebben antibiotica gehad op een gegeven moment, maar dat deed niets en was een drama om te geven.
    Een virus -wat het waarschijnlijk is- moet vanzelf overgaan. Maar het zo moeilijk om je kindje zo te zien! Sterkte meid, hopelijk zie je snel verbetering en wordt het niet eerst nog erger!

3. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Volgens mij doe je dus al veel dingen, die je zou kunnen doen bij verkoudheid, maar je zou hem ook nog nisykind tabletjes van VSM kunnen geven. Dat is een homeopathisch middel tegen griep en verkoudheid. Ook heb je nog wel homeopathische zetpillen om de koorts te onderdrukken en anders kun je nog paracetamol zetpillen geven als hij zich erg akelig voelt. In principe is het echter niet nodig om de koorts te onderdrukken, want door koorts is het lichaam juist bezig om het virus aan te vallen.

Groetjes Frieda

Share This Page