Kind buikslaper, zijslaper of rugslaper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 13 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe slaapt jou kindje het meest/liefst?

1. Op zijn/haar buik.

2. Op zijn/haar rug.

3. Op zijn/haar zij.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Gewoon geheel uit nieuwsgierigheid ben ik deze poll gestart om eens te zien hoeveel kindjes er nou op hun buik/rug of zij slapen.
    Maakt niet uit hoe oud je kindje is (wel max leeftijd 12 jaar).

Dus zou je hier willen aanklikken hoe jou kindje(s) meestal slapen?

Alvast héél erg bedankt!

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn slaapt op haar buik!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Eigenlijk allemaal wel. Meestal op haar rug tegenwoordig, maar de laatste tijd ook steeds vaker op haar zij (met haar muziekknuffel in haar armpjes... smelt :))

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Eigenlijk altijd op zijn buik. Meestal met zijn kontje omhoog en zijn handjes onder zijn borst. Ziet er zo lief uit!

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Echt de foetus houding dus! Schattig! :)

6. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Ik leg der altijd op der zijtje, maar meestal draait ze terug op der rug, en als ze onrustig is leg ik der op haar buikje..

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is 10 maanden is slaapt veel op zijn zij maar ook op z'n buik of rug. (ik heb 'zij' maar aangekruist ;))

8. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hij moet op z'n rug maar nu krijgt hij een afgeplat achterhoofdje dus heb ik een wisselkussentje gekregen van de fysio, maar hij presteerd het om zich naar boven te wurmen en weer op z'n rug te gaan liggen!

9. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier net zo! En als ze echt in diepe slaap is dan ligt ze uitgestrekt op dr buik.
    Ze slaapt al vanaf dat ze een week of 3 is op dr buik.

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Die van mij slaapt op buik, zij en rug. Ze is net als mama een lekker drukke chaotische slaper. Nu ligt ze bijvoorbeeld op haar buik, met de billen in de lucht, omgekeerd te slapen.

11. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Eigenlijk zou er nog een antwoord bij moeten: alledrie! ;)
    Mijn zoontje ligt iedere nacht weer anders.

12. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hier een zijslapertje

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook alledrie!

Maar meestal zij, vaak buik en soms rug :)

14. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    De van mij slaapt alleen maar op zijn rug. Op zijn buik liggen / slapen vindt hij helemaal niets.

15. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle slaapt vaak op haar buik

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn slaapt op zijn buik.hij slaapt op zijn rug echt niet en op zijn buik slaapt hij door

17. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hier ook een buikslaper!

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie slaapt op zijn buikje. eerst altijd op zijn zij, maar sinds hij kan kruipen op zijn buik. toen hij pas geboren was ook het liefst op zijn buik. maar het ziekenhuis raadde dit af en daarom heb ik altijd een handoek tegen zijn buikje en ruggetje gelegd zodat hij niet op zijn buik kon draaien. nu laat ik hem lekker doen. hij is nu oud genoeg om zijn hoofd om te draaien mocht dat nodig zijn!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja lastig om te kiezen ;)!

Maar ->

Malou slaapt sinds ze 2-3 dagen oud is op haar buik en slaapt eigenlijk nooit anders behalve soms in de autostoel ;)! Ook soms in de wandelwagen dat ze soms op haar rug in slaap viel, maar meestal daar ook lekker op de buik als we zagen dat ze moe werd.

Ruben slaapt al vanaf dat hij geboren is op zn zij. In het begin hebben wij hem afwisselend links/rechts gelegd, maar sinds hij zelf kan rollen enzo draait ie altijd zelf op zn zij en das vaak altijd dezelfde ;)!

Benthe heeft de eerste 4.5 week in het ziekenhuis gelegen, daar lag ze voornamelijk op haar rug, maar ik legde haar soms op haar buikje omdat ze dan voor mijn gevoel gewoon veel lekkerder en rustiger sliep. Sinds ze thuis gekomen is slaapt ze een beetje afwisselend op haar zij en op haar buik. Eigenlijk nooit op haar rug.

Maarja hier dus alle drie geen rugslaper ;)! Ik vind ook dat je een kindje niet verplicht op de rug moet laten slapen, maar je kindje gewoon moet laten slapen zoals hij/zij aangeeft het fijn te vinden.

20. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Eh, alle 3.. En ook de posities er tussenin ;)

Dus een nachtdraaier hier, elke keer is het een verrassing hoe hij weer in zijn bedje ligt.
    Wel slaapt hij sinds een paar weken liever op zijn buik in, terwijl hij daarvoor altijd op zijn rug in slaap viel.

Deel Deze Pagina