Overdag moeilijk eten, 's nachts inhalen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindangel, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    :(

Ik snap het even niet meer...

Mijn zoontje is nu ruim zes maanden en krijgt sinds een week fruithapje en groentehapje. Dat gaat redelijk. Hij kreeg hiervoor nog 5*210, waarvan 2 papflessen (hij is erg groot: 73 cm en 9.5 kilo). Maar bij het CB gaven ze de tip om hem wat minder te geven zodat hij de hapjes ook opeet. Dus geven we nu 5 * 180, waarvan 2 papflessen.

Maar goed, sinds een paar dagen is meneer overdag zo druk met alle indrukken (ofzo) dat hij de rust niet kan vinden om te eten. Ik moet hem bijna in de houdgreep houden om hem de fles op te laten eten en met de hapjes is het niet veel beter. Uiteindelijk eet hij niks helemaal op.

Met als gevolg dat meneer vannacht dus ineens een fles moest... 150 cc met pap ging er als zoete koek in. Niet zo vreemd natuurlijk, want hij zal wel honger gehad hebben. Maar dit moet natuurlijk geen gewoonte worden.

Is er iemand die dit herkent? En heeft iemand misschien de gouden tip?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Yep, herkenbaar. Hier ook zo'n drukke en grote. Wij zorgen ervoor dat vlak voor het eten er rust in de tent is. Dat betekent bij ons even in de box.. even tot rust komen.
    Tijdens het eten concentreren we ons allemaal op het eten. Dus geen tv, speeltjes of andere afleidingen (dus niemand loopt ook rond). Het duurde even maar na een paar dagen ging het al veel beter.
    Ik vind 5 x 180 ook nog best veel zeker met opvolgmelk maar goed, hij zal het wel nodig hebben. Hoe is je eetritme? Misschien zit daar nog wat handigheid?

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wordt hij door iets afgeleid? staat de tv aan of zijn er andere kinderen/actieviteiten waar hij op dat moment liever mee bezig is? dan zou je kunnen proberen om hem in een rustige ruimte zonder afleiding eten te geven.

ik begrijp in ieder geval dat het een heel lastig probleem is, succes! ;)

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, er is misschien wel te veel afleiding. Vooral tijdens de fles. Die geef ik namelijk vaak op de bank en dan staat de tv nog wel eens aan. Ook ligt de vloer dan vaak vol met zijn speelgoed enzo. Dus dat rustpuntje en even meenemen naar een andere ruimte - dat is een heel goede tip!

Maar met het hapjes eten... Dat doe ik dus al in de kinderstoel en ik haal meestal alles weg van de tafel, alleen hij blijft om zich heen kijken... Er hangt natuurlijk een schilderij aan de muur en er staat iets achter hem, etc... Om dat nou allemaal weg te halen, ;)

Het gekke is dat hij dit helemaal niet deed, eerst. Hij krijgt al een tijd fruithapjes en dat ging eigenlijk prima.

Wat betreft het ritme: dat vind ik ook nogal moeilijk. Ik doe nu:

08:00 papfles met 180cc - moet bordje pap worden
    slaapje
    11:00 fruithapje
    13:00 fles 180 cc
    slaapje
    16:00 fles 180 cc
    17:30 groentehapje
    19:00 fles 180 cc
    13:00 papfles 180 cc

Het is best veel dus, maar als hij het niet krijgt - die flessen - dan komt hij er later om... Zelfs als hij de hapjes helemaal heeft opgegeten (allebei ongeveer 100 gram).

Deel Deze Pagina