Verlengen van een contract voor bepaalde periode

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Firstbaby, Dec 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een half jaar contract die in februari eindigt. Ik vraag mij af wanneer mijn werkgever mij uiterlijk moet laten weten of hij hem verlengd of niet? Is daar een wettelijk termijn voor gesteld? Dat hij het bijvoorbeeld een maand van te voren moet aangeven, zodat ik op zoek kan gaan naar een andere baan. Of kan hij op mijn laatste werkdag pas zeggen of hij nou wel of niet verlengd wordt?

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Volgens mij is er geen wettelijke termijn voor, maar weet het ook niet helemaal zeker. Ik heb ooit eens een dag van te voren te horen gekregen dat ik eruit lag. Meestal ( een baas met een beetje fatsoen) verteld het je een maand van te voren.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,212
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Inderdaad ze zijn niet verplicht om je het een maand van te voren te vertellen. Als je helemaal niets zou horen eindigt het van rechtswege, maar inderdaad een normale baas met respect laat het je op tijd weten.

gr vruchtje

4. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ik dacht dat een werkgever 1 maand voor het aflopen van het contract moet aangeven wat de plannen zijn.

5. Niet meer actief

Hi,

Het contract loopt van rechtswege af dus je baas hoeft helemaal niets te zeggen. Hij moet er alleen heel goed op letten dat je de dag na je contract niet op werk verschijnt en gaat werken. Als dat namelijk gebeurt en hij doet daar niets aan, heb je een contract onbepaalde tijd te pakken! (erg onwaarschijnlijk).
    Het is wel gebruikelijk om het ongeveer een maand van te voren aan te geven. Dit betekent dus ook dat je dit gewoon kan vragen. Gewoon doen zou ik zeggen. Ook bazen snappen dat je inkomsten nodig hebt.

succes

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ja dat dacht ik ook.

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0

Dank je wel voor je uitleg. Ik heb besloten om het volgende week te vertellen en dan zie ik wel hoe het loopt.

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik heb het gister verteld en ze reageerde positief. Over 2 weken krijg ik te horen of mijn contract verlengd wordt..

Share This Page