Mijn dochter is sinds de kinderopvang open is (begin februari) werkelijk constant verkouden. In april wordt ze 4 en gaat ze naar school. Als dit zo door gaat heb ik haar meer thuis dan op school straks. Hoe wordt er bij jullie hiermee omgegaan?
Mijn oudste is standaard de hele winter verkouden, heeft ook astma. We hebben overlegd met school en hij mag gewoon komen. Uiteraard let ik er wel goed op of hij geen koorts heeft of ergere klachten zoals veel hoesten. Maar als heel corona niet had bestaan had ik hem bij koorts of veel hoesten ook thuis gehouden want dan is hij gewoon helemaal niet fit.
Mijn oudste werd ook verkouden toen de school weer open ging en dit hield weken aan. Het was bijna over en begon gisteren weer opnieuw. Straks naar de teststraat dus. Zo gaat het de hele winter door. School vind het geen probleem als hij verkouden komt, maar moet hem dan wel even laten testen als het weer erger wordt. Met een negatieve test is hij weer welkom.
Hier is ze nog 3 maar ook al weken verkouden. Ik weet dat ze hier verwachten kids thuis houden en testen vanaf 4 jaar. Dus hoop echt dat het tzt. Nog wat soepeler gaat worden want anders wordt het veel thuis werken met kind.
Hier zoon ook veel verkouden maar sinds hij op school zit ineens amper. Anders toch even overleggen? Dit valt dan toch gewoon onder chronisch verkouden lijkt mij?
Hier is mn dochter al 3 weken verkouden. Ze is bijna 5. Het wordt niet erger maar ook niet minder. Het blijft stabiel. Snachts een hoest erbij, overdag alleen neusverkouden. Ze mag gelukkig gewoon naar school. Snot loopt ook niet uit der neus gelukkig. Zolang het stabiel blijft ga ik niet testen (ze is negatief getest). Zodra het erger wordt of met koorts erbij, dan ga ik pas weer testen. Eind vorig jaar hield het 2 maanden aan. Toen de scholen dicht gingen, was het binnen een week weg. Andere dochter, 6.5, is gewoon binnen een week van der verkoudheid af.
Herkenbaar, alle drie mijn kinderen zijn sinds medio februari verkouden De middelste en jongste namen het mee van de crèche en hebben zo de oudste besmet. Het gaat een beetje af en aan, maar ze blijven toch alle drie snotteren. De jongste twee mogen gelukkig gewoon naar de creche. De oudste is één dag thuisgebleven van school, maar moest de dag erna wegens een medische ingreep toch getest worden. Gelukkig een negatieve uitslag, dus ze mag gewoon naar school sindsdien. Zolang de “klachten” (want het is gewoon een verkoudheid zoals ze elk jaar wékenlang hebben) niet veranderen, helemaal prima zo dus. Komt er koorts oid bij, overweeg ik wel (opnieuw) te gaan testen.
Ik vind het ook een beetje dweilen met de kraan open, om eerlijk te zijn. Mijn kleuter was gelijk de eerste week van school al neusverkouden. Testen. Negatief. Toch weer naar school. Was het net over en hup, toen keelpijn met hoesten. Weeeer testen en gelukkig weer negatief. Dus binnen één maand twee keer getest. Maar ik houd hem toch maar thuis tot het ergste hoesten voorbij is, anders krijg ik straks ondanks de negatieve test boze ouders op mijn dak. Met kleine kinderen vind ik dit echt geen doen. Je kan toch niet bij iedere snottebel gaan testen. Dan kan ik wel een abonnement bij de teststraat aanschaffen.
Herkenbaar. Hier ook. Ik test niet bij snottenbellen of een kuchje. Mochten ze er koorts bij krijgen wat langer duurt dan een dag (vooral mijn jongste heeft wel eens één dag verhoging of koorts en is daarna weer happy en beter) dan overweeg ik een test. Maar ik blijf niet aan de gang. Moederinstinct is hier leidend
Onze school is best soepel gelukkig. Met overleg is er veel mogelijk en mogen kids die 'chronisch' verkouden zijn gewoon naar school met snottenbellen of een kuchje. Bij koorts uiteraard niet, maar dan zou je je kind sowieso thuis laten denk ik.
Hier zijn ze echt niet welkom met snottebellen etc. Dochter hoest altijd wel lang na, dat zij peuterastma heeft is tijdens de inschrijving al doorgegeven dus voor een "nakuchel" doen ze niet moeilijk maar t moet geen hoestbui worden zeg maar. Snotneus is thuis. Op de KDV was t schering en inslag, zijn toen sambucol gaan gebruiken. Eerst de siroop en nu de kauwbeertjes. Een goed referentiejaar is het niet geweest maar tijdje geleden was de eerste echte verkoudheid in een jaar. Zij niet alleen, de hele kleuterklas zat binnen een week zowat thuis, op 5 na.
Mijn zoontje heeft tot nu 1,5 week thuis gezeten met een (milde) verkoudheid. Wij kiezen ervoor om niet te testen. Misschien goed voor iedereen om te weten dat ze bij aanhoudende milde klachten, dus als de klachten niet verergeren, ze na 7 dagen weer naar school mogen... staat ook op de site van het rivm.
Van de 3 weken inmiddels al 8 schooldagen gemist. Verkouden, weer alles goed, vervolgens weer verkouden. We kiezen er niet voor om te testen omdat hij toch niet mag komen als hij klachten heeft. Vanaf begin april gaan ze testen met de nieuwe stokjes, dan zullen we er eerder voor kiezen om het wel te doen.
Ze is een keer getest ivm positieve juf op de crèche. Negatief. Ik dacht toen stiekem ergens: misschien moet het maar positief zijn (met milde klachten). Heeft ze daarna 8 weken tenminste geen last van die onzekerheid met haar snotneus. Het is echt ook al wekenlang alleen maar snot. De periode ervoor had toen de opvang/crèche dicht was nergens last van. Ze heeft ongelooflijk veel zin om naar school te gaan. Ik ga overleggen met school en misschien als dit aanhoudt in de week voor haar verjaardag maar testen. Hier deden ze het leuk en kindvriendelijk! Dochter vond het leuk bij ‘dokter Max’