Zij hadden laatst studiedag en door het gebruik van die snipperdag konden ze door de week 2 nachtjes Efteling hotel boeken (scheelt echt 10.000 euro met het weekend). Ik geloof alleen dat die snipperdag dan weer niet voor of na de zomervakantie mag.
Nou dat vind ik zeker een mooi initiatief! En als het dan in overleg is, niet op een toetsdag of zoiets! Zou bij ons ook goed zijn! Dan heb je minder spijbelaars zeg maar.
Maar zie jij als juf dan dat het wel gebeurt? Of geven ze bij jullie makkelijk toestemming voor zoiets?
Maar waarom zou je daar over liegen. Je kan toch gewoon melden dat je een onverwacht vervoersprobleem hebt. Geen leerkracht die daar moeilijk over zou doen, lijkt me. Mijn middelste dochter had bleek laatst een lekke band te hebben.dus die heb ik snel naar haar school gebracht (VO), maar daardoor was mijn zoon vwel net iets te laat op zijn school, want die moest natuurlijk mee. Het zou echt niet in me opkomen om daar over te liegen.
Wij gaan zelf met weekendjes weg dan meestal vanuit school gelijk en zondagavond weer terug. Toen ze nog niet leerplichtig waren, gingen we maandadochtend terug en bracht ik ze wel wat later naar school (altijd vooraf besproken met de leerkracht). En jongste dochter heb ik ook een keer laten uitslapen. We gingen de avond ervoor naar een concert in de Ziggo dome, toen ze een jaar of 9 was. En ook dat heb ik eerlijk vooraf gemeld. Natuurlijk mag dat eigenlijk niet, en als de leerkracht haar als ongeoorloofd te laat had willen registreren dan had ik dat zeker gerespecteert (had niks veranderd aan het feit dat ik haar gewoon zou laten uitslapen overigens). Bij dat soort unieke ervaringen neem ik dan wel dat risico op een melding bij de leerplicht. Maar erover liegen zou echt niet in me opkomen.
Ik weet nog dat mijn (voormalig) schoonouders 45 jaar getrouwd waren. Weekendje weg met de hele familie. Nou mooi niet dat ik de oudste (toen 8) wat eerder mocht ophalen (ik had voorgesteld 12 uur ipv 14.00) of iets later beginnen op maandag. “Het is geen officiële gelegenheid “..
Ik heb wel eens een ouder aan de lijn gehad die z'n kind ziekmeldde met geluiden van Schiphol op de achtergrond 'Helemaal prima, beterschap en fijne vakantie'
Niet voor vakantie oid, heeft toch geen nut, mn man zit zelf ook in t onderwijs. Maar ik hou dr wel thuis als ze een ontzettend beroerde nacht heeft gehad dat ze liep te spoken omdat er dan echt geen land meer mee te bezeilen mee is en als ik dr dan wél naar school zou doen ze met twee dagen wél ziek thuis zit. Maar dan geven we ook aan wat er is, denk dat de juf dan alleen maar blij is want dan staat er die dag een bui aan... Zou bijv idem zijn als dr broertje er is en t is qua timing net ff onhandig. Als wij om 07:00 binnenkomen met dr broertje voor de eerste keer laat ik dr geloof ik niet om 07:30 naar de BSO vertrekken met daarachter nog een volle dag school. Tenzij ze t zelf écht graag wil maar mijn voorkeur zou t niet hebben. Leerplichtig of niet tegen die tijd ff rustig aan wennen dan maar, dr gaat toch niks meer in dat koppie komen die dag.
Ik heb een dochter met ASS en die hou ik wel eens een dagje thuis als ik merk dat ze rust nodig heeft. Nu zit ze op een SO-school, dus is daar ook wel begrip voor. Maar ik heb haar jaren geleden wel een keertje ziek gemeld, toen wij in een duur strandhuisje zaten voor dat weekend, i.v.m. haar verjaardag. Helaas was ze de helft van het weekend daadwerkelijk ziek. Omdat ik het sneu vond zijn we toen de maandag ook nog gebleven. (in plaats van zondagavond naar huis, i.v.m. school) Hebben nog een heerlijke dag gehad die maandag, hoor, maar het voelde niet lekker, zou het niet snel nog eens doen.
Onze school heeft in juni nog een week vrij Echt heerlijk het is dan nergens druk en de prijzen zijn ook niet super duur
Alsof je hier elke week mee komt. Wij hebben het niet gedaan maar ergens snap ik dus dat sommige mensen dan dus denken ja daaaaag. 2 uurtjes op 8 jaar basisschool
Ik begrijp heel goed dat dit flauw aanvoelt. Bedenk je wel dat school die regels niet heeft bedacht. Als school zo’n verzoek accepteert en er komt controle, hebben zij wat uit te leggen.
Niet gedaan, zal het ook niet doen maar het lijkt mij wel handig om snipper dagen te hebben. Met Sinterklaas gaan we een weekendje weg maar we moeten zondag weer terug want de volgende dag weer school, dat vind ik zo jammer. En studie dagen zijn nou net elke keer na een gewone vakantie of dat een andere provincie vakantie heeft dus daar heb ik geen bal aan.