Hoi allemaal, Zijn er hier ook dames die hier ook wel eens nachtdiensten werken? Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben al een lange tijd op zoek naar een parttime baan, maar heb al drie maanden lang enkel afwijzingen en begin nu een beetje wanhopig geworden. Een uitzendbureau heeft contact met mij opgezocht voor een geschikte parttime baan, maar wel in de nacht. Ik heb zelf twee dochters (7 jaar en 3,5 jaar) en zij slapen gewoon de hele nacht door. Mijn man is s'nachts altijd thuis, want hij heeft een ochtend/middagdienst die net buiten de werktijden vallen van deze vacature. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik doe soms wel nachtdiensten. Altijd op dagen dat mijn man de volgende ochtend beschikbaar is om de kinderen naar school of vso te brengen. Ik slaap dan als ze op school zitten en haal ze om half 4 weer op (of evt zelfs om half 6 als ik toch al opvang heb, dan pak ik een paar uur voor mezelf..) Ik vind de mogelijkheid om na de dienst even te slapen (minimaal 5 uur in mijn geval) wel een voorwaarde als je na een nachtdienst door moet tot in de avond is je ritme wel echt fors ontregeld..
Ik heb het een tijdje gedaan. Ligt er ook een beetje aan wat de tijden zijn. Ook ging dan bij thuiskomst even slapen, kind naar school werken en weer even slapen toen het tot 6 uur was. Later tot 3 uur, dan ging ik niet met slapen na kind naar school brengen. Ik liet er ook altijd minimaal 1 nacht tussen om normaal te kunnen slapen. Deed er dan 3 in de week.
Mijn man draait veel nachtdiensten. Meestal van 17.30 tot 02.30 of van 23.30 tot 05.30 Ik werk tijdens kantoor uren. Op de dagen dat hij zulke diensten heeft of de dag na een nachtdienst dan zorg ik dat de kinderen naar VSO en GO zijn. Hij haalt dan de kinderen weer op. De jongste meestal rond 13.00 en de oudste na schooltijd. Hier gaat het prima.
Bedankt voor de reacties! Gelukkig heb ik overdag wel tijd om slaap in te kunnen halen, want dit combineer ik met de ploegendiensten van mijn partner. Het is dan wel even weer wennen om in de nachten wakker te zijn en overdag slaap in te halen. Het is dan ook een tijdelijke baan tot mijn jongste dochter zelf ook volledig na school gaat.
Man brengt dochter naar de vso, ik ga na de dienst gelijk slapen, dan haal ik haar zelf op van school en ga gelijk met dochter nog 2uurtjes op bed s avonds. Toen ze nog niet naar school ging bracht man haar naar de Gastouder en ik haalde haar om 4uur weer op.
Hier man die in de nacht zit. Momenteel draait hij dan dienst van 21:30-5:00 uur. Als ik moet werken breng ik de kinderen om 7:45 naar de vso. Man komt er altijd rond 13:00 uur uit dus ophalen is nooit een probleem
Ik heb het overwogen toen ik met mijn vorige baan wilde stoppen. Ik ben toen in gesprek gegaan met een potentiële leidinggevende. Zij wilde mij wel aannemen maar vond het wel zonde om mijn expertise ‘onbenut te laten’ door mij niet overdag aan het werk te zetten. Ik ben toen dus wel aangenomen, maar voor overdag. Het leek mij handig om in de nacht te werken omdat we dan geen oppas nodig zouden hebben omdat ik zou kunnen slapen als mijn kinderen op school zouden gaan zijn. Ik ben nu blij dat mijn leidinggevende mij een dagbaan heeft aangeboden. In de nacht werken is echt minder gezond en bij ons zijn het ook vaak wel bepaalde types die in de nacht werken...
Ik werk in de zorg dus heb af en toe nacht dienst. Man brengt dan zoon naar school of ik zelf als hij vroeg weg moet. Hij blijft dan over dat ik als het lukt tot 15u zou kunnen slapen. Ik haal hem weer half 4 uit school. Ik slaap niet goed overdag dus ik vind nacht diensten niet zo tof, maar kun je goed slapen dan is het prima te doen.
Ik werk zo nu en dan nachtdiensten, wel op dagen dat mijn man de volgende ochtend thuis is. Het werken in de nacht vind ik zelf heel prettig, maar het overdag slapen lukt mij niet zo goed. Ik werk daarom ook nooit meer dan 2 nachten achter elkaar. De eerste nacht haal ik dan 24 uur door, in de ochtend ga ik om 8 uur naar bed en kom er ongeveer 15 uur weer uit. Na mijn tweede nacht slaap ik tot uiterlijk 13 uur. Dit werkt voor mij het prettigst
Toen wij 1 en 2 kinderen hadden werkte ik alleen maar s nachts. Liefst in t weekend dan zorgde man overdag voor de kinderen terwijl ik sliep. Op dagen dat man moest werken bracht hij de kinderen op school/bij oppas en begon dan wat later op z’n werk. Ik vond het s nachts werken leuk en kon goed slapen overdag. Maar meestal slaap je wel minder uren dan wanneer je s nachts zou slapen. 2 nachten per week vond ik goed te doen, meer zou ik persoonlijk wat te pittig vinden icm gezin.
Toen ik nog nachten draaide waren die van 22 tot 0700. Thuis rond 0715, daarna bracht ik vervolgens de kinderen naar school, honden uitlaten en daarna slapen van 0900 tot 1510. Kinderen halen, koken, eten, dan weer douchen en dan weer nachtdienst. En dat 4 diensten achter elkaar om de 2 weken. Ik kan je zeggen, ben blij dat ik dat niet meer heb. Echt verschrikkelijk.
Mijn man draait nachtdiensten. Hij komt om 07.30 thuis en slaapt dan tot ongeveer 16.00 met zijn laatste nachtdienst gaat hij rond 13.00 zijn bed uit zodat hij in de avond gewoon kan slapen.
Ik heb aanstaande maandag, na 7 jaar, weer 1 nachtdienst. Ik ben om 7.30 thuis. Mijn man moet om 6.30 weg, dus komt mijn schoonmoeder even een uurtje oppassen. Ik breng eerst de kinderen naar school en naar de opvang en ga dan mijn bed in. Ik kon nooit goed slapen als ik nachtdienst had gehad, dus ben benieuwd hoe dat nu gaat. Gelukkig heb ik maar 1 nachtdienst.
Ik heb allerlei soorten nachtdiensten gehad met de jaren. Zowel aanwezigheid als bereikbaarheid afhankelijk van de gemiddelde drukte en tijd waarbinnen je er moet zijn, en varierend van 23 tot 9/half10 in huis tot 24 (in de toekomst ook wel 48) uur bereikbaarheid met bij directe patientenzorg een visite in de ochtend in het weekend. Na een nacht-aanwezigheid sliep ik dan pakweg tussen 10 en 4. Ik slaap dan ook wel prima altijd (behalve als er ergens geklust wordt, daar kan je dan ook niks van zeggen overdag). Na bereikbaarheid heb je die luxe niet altijd, dan is de volgende dag vaak gewoon weer een werkdag. Soms heb je niks hoeven doen en is het prima, soms is het ronduit bagger. Maar dat zijn gelukkig maar losse diensten. De grootste bottleneck bij alle soorten nachtdienst waarbij je in huis bent of mogelijk moet komen, zijn de uurtjes in de ochtend als je man ook moet werken. Ik moet er rekening mee houden dat ik (mogelijk) pas na negenen thuis ben, mensen die overdag werken zijn dan meestal allang vertrokken. Dus dan moest man toen hij nog werkte de kinderen om 7 uur bij de gastouder binnen schuiven. Je moet daar maar net iemand voor hebben.
Bij onregelmatige werktijden (nachtdiensten) heb je wel echt een goed netwerk nodig om op te kunnen passen, zodat jij vooraf aan de nachtdienst bijvoorbeeld al even een paar uurtjes kunt slapen en de volgende dag ook kunt slapen. Immers heb jij ook gewoon een nachtdienst, wanneer de kinderen vakantie, studiedag hebben of ziek thuis zijn. Een opa en oma bijvoorbeeld, die met veel plezier ondersteunen hierin, maakt het een stuk makkelijker. Dat hebben wij niet en ik hou niet van geleur met de kinderen, wie nu een keer op wil passen, dus ben er mee gestopt.
Maar dit is toch ook als je gewoon overdag werkt? Dan heb je de kinderen ook thuis met een studiedag en vakantie en moet je ook wst regelen. Ïk heb zelf in de zorg enkele nachten gewerkt maar vind het helemaal niets, ik kon overdag niet slapen en was dus al snel helemaal gebroken. Ik denk dus dat het heel belangrijk is dat je bij jezelf nagaat of je overdag kan slapen, en dus tegen die verandering in je ritme kan
Hier ook veel nachten gedaan , als kindjes nog klein zijn kun je als je de nacht in gaat smiddags gelijk gaan slapen met je kindjes middag slaapje .. maar als ze groter zijn en smiddags niet meer slapen werkt dat niet . Ik bracht dan de kleine naar de opvang zodat ik overdag nog kon slapen om de nacht in te gaan en dan volgende ochtend bracht man kleine naar de opvang zodat ik hele dag kon slapen .. was goed te doen maar koste me enorm veel opvang uren en dat weegt dan ook niet meer op.. heb ook wel geprobeerd om de dag dat ik erin ging maar niet meer te slapen en dan ben je dus uiteindelijk als je uit de eerste nacht komt meer dan 24 u wakker , ik kon er wel tegen maar het heeft niet mijn voorkeur .. je krijgt echt zo jetlag gevoel
Pfoe als ik dit zo lees vind ik het knap! ik heb slaapdiensten. Dus ik mag een paar uurtjes slapen. Maar dan nog ben ik aardig gaar daarna... Respect!
Onregelmatig in de zorg is over het algemeen een soort lotto, waarvan je elke maand willekeurig andere getallen (data) krijgt en ga dan je oppas maar proberen te regelen. Nu ik op vaste dagen werk, hebben we gewoon bso geregeld en bij een studiedag wordt dat automatisch een hele dag bso. Wanneer je op vaste dagen nachtdienst hebt, is dit op te vangen met kinderopvang. Bij elke maand een ander rooster, ben je toch aangewezen op flexibele opvang. Als je dat hebt, geen probleem!