Ik heb ook op een babygroep gewerkt maar zodra baby's van rug naar buik kunnen draaien dan kunnen wij niet konstant de slaapkamer in en uit lopen om het terug te draaien. Dan doet het kindje dat thuis ook en ik neem dat jullie 's nachts ook niet konstant uit gaan om de kleine op zijn rug te leggen. We kijken wel vaak en de babyfoon staat hard aan. Maar dat een baby overleden is echt vreselijk voor een leidster. Een nachtmerrie , ik zou nooit meer in dit vak kunnen werken denk ik want zoiets kan overal gebeuren en het is gewoon niet je schuld.
Wat erg, hè! Tsjonge jonge... Dit wens je niemand toe! Zo'n kleintje.. Het had natuurlijk ook thuis kunnen gebeuren. Toch lijkt het me erger als het ergens anders gebeurd. Ook voor dat personeel..
Ow hier schrik ik zo van.. Mijn kleintje gaat strax ook naar de chreche, dit soort berichten jagen mij dan angst aan, echt waar..
Maar ja, het kan ook gebeuren bij je ouders of schoonouders die oppassen.. Nare dingen, hoor! Pas weleens op mn kleine nichtje (bijna 2) en als je dan enge dingen in je hoofd als dit in je hoofd gaat halen.. Pff..
Bha wat naar, en verschrikkelijk voor de ouders...er word dus vandaag onderzoek naar gedaan.Maar ze zeggen toch ook altijd dat je een schone matras moet kopen een nieuwe? Maar die zijn in z'n KDV natuurlijk nooit nieuw.... Volgens mij is de kans op wiegendood na het 1e jaar, toch veel minder? Misschien is het kindje ook wel ziek geweest, zonder dat de ouders het wisten.
volgens mij krijgt het kdv regelmatig nieuwe matrassen. maar wat een verschrikkelijk nieuws, en hoe erg voor de ouders en de betrokken mensen op het kdv. thuis had het natuurlijk ook kunnen gebeuren, maar als het ergens anders gebeurd hoe moet je dan omgaan met je schuldgevoel. je zal je altijd blijven afvragen wat als.... en ik denk dat het niet te doen is om een kind dat zelf op zijn buik draait terug te draaien. je verstoord ze dan in hun slaap, of ze worden wakker. en een oververmoeid kind wat steeds gestoord word, heeft ook een verhoogde kans op wiegedood. alhoewel ze volgens mij nog steeds niet uitzijn over de preciese oorzaak hiervan. maar ja, het is verschrikkelijk
vreselijk zeg, en natuurlijk in de eerste plaats verschrikkelijk voor de ouders. maar als leidster op het kdv lijkt het me ook echt verschrikkelijk om mee te maken. Je zal je maar gebeuren...
Wat een rot bericht. Ik ben zo blij dat Daan lekker thuis is bij me. Thuis komt wiegendood ook voor. maar als je dan denk je kindje veilig naar het KDV brengt en je kunt het dood komen halen pffff. Laat daan maar lekker thuis en me gevoel over KDV word er bij mij niet beter op
Wat een vreselijk nieuws zeg Mijn dochtertje gaat ook 2 x per week naar de creche, moet er niet aan denken zeg, gadver!